היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח גורמי צמיחתה של חברת טבע

עבודה מס' 070882

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה תיאורטית של צמיחתן של חברות והתמקדות בחברת טבע כמקרה מבחן.

6,287 מילים ,29 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

חברת טבע הינה חברה ישראלית אשר צמחה ממעבדה קטנה לכדי אחת החברות העולמיות הגדולות בתחום תרופות גנריות.
צמיחתה של חברת טבע בתחום התרופות הגינריות נבעה מתוך מספר סיבות כאשר ניתוח איכותני של מחקרים קודמים בנושא צמיחתן של חברות בשילוב ניתוח מגמת צמיחתה של טבע לאורך 20 שנים אחרונות העלה את הממצאים הבאים:
חברה זו בחרה לעסוק ולפעול בתחום התרופות הגנריות מיום הקמתה תוך המצאת מספר תרופות שהפכו אותה לייחודית ובלעדית בתחומה. לשם כך, טבע מעסיקה את טובי המוחות בתחום. החשיבות של גיוס כוח אדם איכותי זוכה להלימה מחקרית אצל טרכטנברג (2002) אשר טוען כי המנוע הראשוני לצמיחת חברות הינו זמינות כוח אדם איכותי, מדעי וטכנולוגי, אשר ישולב בארגון בהלימה עם כישוריהם של עובדים אלה. כך כוח האדם האיכותי תרם לצמיחתה של טבע בענף.בנוסף, הנפקתה בבורסה כחברה בתחילת דרכה בעלת פוטנציאל צמיחה רב אשר תפס את עיניהם של המשקיעים. בינתן מצב של העדר שוק הון מפותח, חברות מתקשות בלייצר פטנטים אשר הופכים אותן למובילות בענף. במהלך שנות ה-90 המוקדמות הצטיינה המדיניות הכלכלית בישראל בתחום זה ביצירתיות וחדשנות. כך למעשה שוק ההון הישראלי הוא זה שאפשר את צמיחתה המטאורית של חברת טבע עם עליית ערך מניותיה בשנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000.
כמו כן, ארגונים יכולים לצמוח הודות לשילוב טכנולוגיה או שווקים חדשים עם אלה של מתחריהם או לשרוד על ידי מכירת הטכנולוגיה והזרמת כסף או חדירה לשווקים שהיו סגורים בפניהם לפני המיזוג. חברת טבע פועלת באופן אסטרטגי לרכוש חברות מתחרות קטנות בכל רחבי העולם מתוך אינטרס למנוע תחרות בתחומים מסויימים ואף להפוך לייחודית בתחומה כאשר החברה הנרכשת מייצרת או המציאה מוצר ייחודי למחלה יתומה וכדומה.

המחקר הנוכחי עוסק בבחינת צמיחתן של חברות תוך התמקדות בחברת טבע כמקרה מבחן. חברת טבע הינה חברה ישראלית אשר צמחה ממעבדה קטנה לכדי אחת החברות העולמיות הגדולות בתחום תרופות גנריות. צמיחתה של חברת טבע נבעה ממספר סיבות כאשר חלק מן הסיבות מאפיינות ארגונים רבים ואילו חלק מהסיבות הינן ייחודיות לחברת טבע כגון מדיניות הרכישות של החברה לאורך שנותיה הרבות, כאשר חברת טבע פועלת מתוך אסטרטגיה עסקית של רכישת חברות קטנות אשר מהוות מתחרות בענף או אשר עוסקות בפיתוח תרופה ייחודית אשר חברת טבע מאמינה כי יש יכולתה של תרופה זו להניב רווחים עתידיים רבים לחברת טבע.
אם כך, על מנת לבחון מהם הגורמים לצמיחת חברות וכיצד חברת טבע, כמקרה מבחן בישראל ובעולם בכלל, צמחה המחקר בנוי במספר שלבים: שלב א' עוסק בהצגת תיאוריות שונות של צמיחה תוך התמקדות בגורמים לצמיחתן של חברות בעולם ובישראל. החלק השני עוסק בחקר חברת טבע תוך אבחון החברה, הענף בו היא פועלת ודינמיות החברה לאורך שנות קיומה על פי 3 קטגוריות שונות של דינמיות באיוש משרות בכירות, דינמיות במבנה הארגון עצמו וכן דינמיות רבה ברכישות שונות שטבע ביצעה לאורך שנותיה.
חלק ג' במחקר מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש בעבודה זו שהוא רגרסיה הבוחנת את השפעות המיזוגים והרכישות של חברת טבע על ערך מנייתה, כלומר צמיחתה. חלק ד' מציג את עיקרי הממצאים שעלו מתוך הרגרסיה תוך הלימה לממצאים אלה עם תיאוריות שונות בהוצגו בפרק הניתוח הספרותי ומותך אבחון הארגון.
חלק ה' מציג את עיקרי התובנות, המסקנות וסיכום הדברים כאשר חלק ו' מעלה את התבונות היישומיות מתוך המחקר כלפי ארגון טבע וארגונים אחרים בענף זה ובענפים אחרים. לבסוף, חלק ז' מציג את מגבלותיו של המחקר הנוכחי לאחר ביצועו ובהתאם לשיטת המחקר, איסוף הנתונים והממצאים התיאורטיים והאמפיריים שעלו מתוך המחקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 צמיחתן של חברות
2.2 גורמים לצמיחתן של חברות
2.3 יכולת חיזוי צמיחת חברות
3. מקרה מבחן חברת טבע
3.1 תיאור הארגון
3.2 הענף בו פועלת טבע
3.3 דינמיות ארגונית
3.3.1 רכישות החברה
3.3.2 שינויים במבנה ארגוני
3.3.3 דינמיות בכוח אדם
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 שיטת המחקר
4.2 משתני המחקר
4.3 שיטות סטטיסטיות
4.4 שיטת איסוף הנתונים
4.5 טווח נתוני המחקר
5. ממצאים
5.1 רגרסיה ערך מניה טבע בהתאם לרכישות
5.2 הבדלי תשואה ושער מניה חברת טבע
6. מסקנות עיקריות וסיכום
6.1 מסקנות עיקריות
6.2 סיכום
7. המלצות כלליות ויישומיות עבור ארגונים נוספים
8. מגבלות המחקר
9. ביבליוגרפיה
10. נספחים

קטע מהעבודה:

בסביבה התחרותית הדינאמית המאפיינת את רוב הענפים במשק הופך פיתוח הזדמנויות צמיחה לתנאי הכרחי להעצמת ארגונים. פירמות משקיעות לא מעט משאבים בהפיכת הארגון לארגון חדשני, יוזם, ממנף הזדמנויות עסקיות ומפתח פעילויות עסקיות חדשות שיקנו לו יתרונות ברורים אל מול המתחרים (לחנה, 2017).
צמיחה רווחית בת קיימא היא דאגה חשובה עבור כל החברות ואחד האתגרים הקריטיים ביותר העומדים בפני מנהלים בכירים כיום. מחקרים אמפיריים מראים כי מעטות החברות המצליחות להשיג צמיחה הן במכירות והן ברווחים בטווח הארוך, כאשר רדיפה אחר צמיחה רווחית מרמזת על האתגר של שמירה על איזון בין ניצול היכולות הקיימות וחקירה של אפשרויות חדשות עבור הארגון. מנהלי חברות מנסים ליישב את שתי הפעילויות הנ"ל. ניצול יעיל של היכולות הארגוניות הקיימות קשור למבנה של ארגון, בהסתמך על סטנדרטיזציה, ריכוזיות והיררכיה, אך מבנים כאלה נמצאו כגורמים המפריעים לכניסתם של תהליכי חדשנות וגמישות הדרושים לחקר יכולות ארגוניות חדשות (Raisch, 2008).

תגים:

טבע · תרופות · בריאות · חברה · רווח · מעבדה · תרופות גנריות · טכנלוגיה · מדע · כלכלה · רפואה · פארם · מרקחת · קופקסון · פרמצבטיקה · ציוד רפואי · רכישות · מניות · שוק ההון · בורסה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח גורמי צמיחתה של חברת טבע", סמינריון אודות "ניתוח גורמי צמיחתה של חברת טבע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.