היישום אינו מחובר לאינטרנט

משנתו המדינית של אריסטו (טבע המדינה) למול מהותו של המצב הטבעי לפי הובס ולוק.

עבודה מס' 062217

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,297 מילים ,10 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
א. הצגת הנושא
ב. מטרת המאמר

הפילוסופיה המדינתית של אריסטו
א. התהוות המדינה
1. הסוג הוא שותפות
ב. המדינה - יצור טבעי
1. האדם - בעל חיים מדיני
2. "המדינה היא איפוא גם טבעית, גם קודמת ליחיד"

התפתחות החוזה החברתי מהמצב הטבעי בפילוסופיה המדינית של תומס הובס וג'ון לוק
א. המצב הטבעי
ב. המצב הטבעי בתורתו המדינית של הובס
ג. המצב הטבעי בתורתו המדינית של לוק

ביבליוגרפיה

המאפיין החשוב ביותר של אריסטו הוא שלא היה אידאליסט, במובן זה ששלל את ההנחה האונתולוגית בדבר קיומם הממשי של אידיאות. עבור אריסטו אין קיום עצמאי לאידיאה. כשאריסטו מדבר על מדינה, המדינה הספציפית היא ממשית, והאדם הפרטי, שהוא גם ממשי, הוא מומנט בדרך למדינה, והמדינה נועדה לממש את המהות של האדם הפרטי הזה. האדם נוטל חלק במדינה לא במונחים אידיאליים, בני אדם כישויות אידיאליות, אלא אנשים פרטיים שהם חלק מהמדינה הפרטית.
כתביו הפוליטיים מחולקים לשלושה עיקריים: (א) אתיקה ניקומאכית - אותה הוא כתב, וזו עיקר השקפתו במוסר; (ב) הפוליטיקה; (ג) מדינת האתונאים - קובץ חוקים שנמצאה בליקאון. ב"הפוליטיקה1" ספר א', עורך אריסטו דיון בדבר טיבה וטבעה של המדינה, וביחידה החברתית הראשונית: משק הבית. אריסטו גורס כי הדיון הפילוסופי צריך להיות מציאותי ולא אידיאלי כשל אפלטון - ובכל זאת הוא עוסק במשטר הטוב וברצוי.
שלש טענות היסוד של אריסטו בעניין המדינה: המדינה היא יצור טבעי; האדם הוא בעל חיים מדיני; המדינה קודמת לפרט.

מטרת המאמר
ברצוני במאמר זה להציג תחילה את הפילוסופיה המדינתית של אריסטו, מול היציאה נגדו ומציאת בסיס חדש לפילוסופיה המדינית, ומהותו של המצב הטבעי לפי הובס ולוק.
* המצב הטבעי בתורתו המדינית של הובס: כיצד הובס מבסס את המצב הטבעי על התיאוריה המכניסטית שלו אודות האדם והמתודה הגיאומטרית, וכיצד השקפותיו על השפה והצדק משתלבים בכדי ליצור את החוזה החברתי בתורתו המדינית.
* המצב המדיני בתורתו המדינית של לוק: תיאורו של לוק את טבעו המוסרי של האדם במצב הטבעי בשילוב עם השקפותיו אודות השפה והקניין המשפיעים על היציאה מהמצב הטבעי אל החוזה החברתי.
--------------------------------------------------------------------------
1. אריסטו, תרגם ח"י רות, (מהדורה תשנ"ז). הפוליטיקה\ ספרים א-ב, ספרי מופת פילוסופיים מיסודו של חיים יהודה רות, הוצאת ספרים ע"ש מאגנס האוניברסיטה העברית ירושלים. (להלן אריסטו הפוליטיקה).

מקורות:

אריסטו, תרגם ח"י רות, (מהדורה תשנ"ז). הפוליטיקה/ ספרים א-ב, ספרי מופת פילוסופיים מיסודו של חיים יהודה רות, הוצאת ספרים ע"ש מאגנס האוניברסיטה העברית ירושלים.
הובס תומס, לויתן, הוצאת ספרים ע"ש י"ל מגנס 1992.
Apostle Gerson - Aristotles Politics, The Perpatitic press 1986.
Dunn John, The Political Thought of John Locke, Cambridge press 1969.
Ewin R.E., Virtues Right - The moral philosophy of Hobbes. west view press. 1991.
HONDERICH TED, The Oxford companion to Philosophy, 1995 OXFORD University press. (State of Nature, Property, Locke John).
Laslett Peter - Two Treatises of Goverment, Cambridge University press. 1988, student edition.
Locke John, An Essay Concerning Human Understanding abridged edition, Maurice Cranston, Collior Books, 1965.
Locke John - Two Treatises of Goverment and A letter concerning TOLERATION, Edited by Charles L. Sherman, D. APPLETON CENTURY COMPANY, INC, 1937.
Strauss Leo, The Polotical Philosophy of Hobbes, University of Chicago 1952.

תגים:

בעל · האדם · הוא · המדינה · הסוג · התהוות · חיים · טבעי · יצור · מדיני · שותפות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משנתו המדינית של אריסטו (טבע המדינה) למול מהותו של המצב הטבעי לפי הובס ולוק.", סמינריון אודות "משנתו המדינית של אריסטו (טבע המדינה) למול מהותו של המצב הטבעי לפי הובס ולוק." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.