היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות הסכסוך הערבי-ישראלי על כלכלת ישראל

עבודה מס' 070878

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן ההשלכות של פעולות האיבה במדינת ישראל על התוצר לאומי גולמי לנפש, על התיירות, על הצריכה הפרטית, על האינפלציה ועל הוצאות הביטחון של מדינת ישראל?

6,531 מילים ,16 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעותיה הכלכליות השונות של פעולות האיבה על המשק הישראלי כ-25 שנה מתחילתה, כלומר לבחון מהן ההשלכות של פעולות האיבה במדינת ישראל על התוצר לאומי גולמי לנפש, על התיירות, על הצריכה הפרטית, על האינפלציה ועל הוצאות הביטחון של מדינת ישראל? על מנת לענות על סוגיות אלה, המחקר סוקר תחילה את פעולות האיבה של האינתיפאדה הראשונה והשנייה כרקע להתפתחויות כלכליות במשק ובהמשך לכך מציג את ההשלכות הכלכליות של אינתיפאדה זו בטווח הקצר, כלומר מיד עם פרוץ האינתיפאדה ובטווח הארוך, כ-25 שנים לאחר תחילתה. בהמשך להצגת התיאוריות השונות הנ"ל, המחקר בוחן את ההשפעות של האינתיפאדה על המשק באמצעות רגרסיה רבת משתנים אשר בוחנת את מובהקות השפעת האינתיפאדה על כל אחד מן המשתנים ובסוף מציגה את ההשפעה המובהקת ביותר של אינתיפאדה זו.

המחקר סוקר תחילה את פעולות האיבה של האינתיפאדה הראשונה והשנייה כרקע להתפתחויות כלכליות במשק ובהמשך לכך מציג את ההשלכות הכלכליות של אינתיפאדה זו בטווח הקצר, כלומר מיד עם פרוץ האינתיפאדה ובטווח הארוך, כלומר 25 שנים לאחר תחילתה. בהמשך להצגת התיאוריות השונות הנ"ל, המחקר יבחן את ההשפעות של האינתיפאדה על המשק באמצעות רגרסיה רבת משתנים אשר תבחן את מובהקות השפעת האינתיפאדה על כל אחד מן המשתנים ובסוף תציג את ההשפעה המובהקת ביותר של אינתיפאדה זו.
כלי המחקר בסמינר זה הינו רגרסיה מרובת משתנים באמצעות תכנת Excel. באמצעות תכנה זאת חושבו ערכי ה-P value של כל משתנה כאשר בכל רגרסיה ופחת המשתנה בעל ערך ה-P value הכי גבוה עד מציאת המשתנה המסביר בעל ההשפעה המקסימאלית על משתנה המוסבר. המחקר הינו מחקר אמפירי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע ונתונים
2.1 אירועי טרור
2.1.1 שנות ה-90
2.1.2 שנות ה-2000
3. סקירת ספרות
3.1 הגדרת בטחון
3.2 מדידת הביטחון
3.3 השפעות כלכליות של הטרור
3.3.1 הוצאות ממשלה ביטחוניות
3.3.2 צריכה ביטחונית כאחוז מתוצר מקומי גולמי
3.3.3 הוצאות אישיות ורמת סיכון
3.3.4 הכנסות המדינה מתיירות פנים וחוץ
4. שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 שיטת המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 טווח נתוני המחקר
4.5 הליך איסוף הנתונים
4.6 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאי המחקר
5.1 סטטיסטיקה תיאורית של המשתנים
5.2 רגרסיות המחקר
6. דיון
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

בין ישראל לארגוני הטרור הפלסטיניים מתנהל מאבק ממושך ועקוב מדם, שגבה עד כה קורבנות רבים. מאבק זה הגיע לשיאו בתקופת "אינתיפאדת אל-אקצא". גם מחוץ לזירת העימות הישראלי-פלסטיני אנו עדים בשנים האחרונות להתגברות מתמדת של פעילות טרור אזורית ובין-לאומית, אשר בעטייה הפכה סוגיית הטרור לבעיה מרכזית בעיני מדינות רבות. עם זאת, אין הגדרה מוסכמת למושג "טרור", ושלל ההגדרות והפרשנויות שלו תלויות במידה רבה בנקודת מבטו של המתבונן. מעשי אלימות הנחשבים במקום מסוים לפעולות טרור עשויים להיחשב במקום אחר למאבק מזוין או להתנגדות לגיטימית (בן דוד, 2004).

תגים:

ישראל · סכסוך · ערבים · כלכלה · בטחון · הוצאות · איבה · מלחמה · אינתיפאדה · יחסים · טרור · תקציב · ציבור · מחיר כלכלי · ביטחון · תקציב · מלחמות · התאבדות · סכסוך · קונפליקט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות הסכסוך הערבי-ישראלי על כלכלת ישראל", סמינריון אודות "השפעות הסכסוך הערבי-ישראלי על כלכלת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.