היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות נגד נשים מבני זוגן, מאפיינים, דרכי טיפול והתייחסות החברה לתופעה

עבודה מס' 070873

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי תופעת האלימות נגד נשים מצד בן זוגן בהיבט החברתי והחוקתי.

6,579 מילים ,27 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את תופעת האלימות נגד נשים מצד בן זוגן. בעבודתי זו אסקור את תופעת האלימות כלפי נשים במשפחה על מרכיביה, מאפייניה תוך סיקור דמותן של הנשים המוכות השונות ודמותם של הגברים המכים השונים. בנוסף אסקור את שיטות ההתערבות השונות והתייחסות החברה לתופעת אלימות זו.
שאלת המחקר מטרתה לבחון כיצד מתבטאת תופעת האלימות נגד נשים מצד בן זוגן בהיבט החברתי והחוקתי. לאור השאלה הנ"ל, המחקר הנוכחי התבסס מתודלוגיית העבודה הבאה:
* תופעת הנשים המוכות בראי ההיסטוריה
* היקף התופעה בארץ ובעולם
* מאפיינים אישיותיים של האישה המוכה והגבר המכה
* דרכי טיפול והתערבות
* התייחסות החברה לתופעה

בחלק הראשון של מחקר זה בחרתי ראשית לסקור את היקף תופעת האלימות כלפי נשים בארץ, לבחון את המונח "אלימות כלפי נשים" כפי שהוא מתבטא בפעולות אלימות שונות וכפי שהחוק רואה ומבין את התופעה. בנוסף, אסקור את מאפייני האישה המוכה והגבר המכה בתא המשפחתי, וכן את דרכי ההתמודדות עם התופעה בקרב מספר גורמים שונים בינהן הרשויות, הקהילה, החוק והמשפט בישראל. לבסוף, אבחן כיצד החברה בישראל בוחרת להתייחס לתופעת אלימות גברים כלפי נשים במשפחה.
בחלקו האחרון של המחקר, אבצע ניתוח לסקירה הספרותית ואדון בעיקרי הממצאים אשר עלו מתוך סקירה זו, זאת על מנת לנסות ולענות על שאלת המחקר אשר הובילה אותי במחקר זה והיא: כיצד מתבטאת תופעת האלימות נגד נשים מצד בן זוגן בהיבט החברתי והחוקתי? הבנת הסוגיות הרבות בנושא הנ"ל וניסיון מתן מענה הולם לסוגיות אלה יכולה לשפוך אור נוסף על נושא זה ולאפשר בעתיד פתרונות הולמים מבחינה מדינית וחוקתית לצמצום היקף התופעה בחברה הישראלית ומתן מענה טוב יותר מצד החברה, הרשויות והחוק לתופעת אלימות זו כלפי נשים.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 אלימות כלפי נשים- רקע ומספרים
3.1.1 רצח
3.1.2 אלימות מינית
3.2 מאפייני האישה המוכה
3.3 מאפייני הגבר המכה
3.4 דרכי טיפול והתערבות
3.4.1 רשויות המדינה
3.4.2 חוקים להגנת הנשים המוכות במשפחה
3.4.3 פתרונות משפטיים
3.4.4 טיפול ומתן מענה הולם לגברים המכים
3.4.5 ויצו
3.4.6 הטיפול המשטרתי
3.4.7 קהילה וחברה
4. דיון ומסקנות
4.1 מגבלות המחקר הנוכחי
4.2 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העצרת הכללית של האו"ם קבעה בדצמבר 1999 את התאריך 25 בנובמבר כיום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים. היום הבינלאומי נקבע על מנת לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה, אכיפה של חוקים וענישה הולמת וכן לעודד נשים לפנות לעזרה (Wexler & Winick, 1996). כמעט לא חולף יום ללא דיווחים על אלימות כלפי נשים. נשים בכל העולם מוכות נאנסות ונרצחות. גילוייה של האלימות לא פוסחים על אף שכבה באוכלוסייה, ומסתבר שהסכנה הגדולה ביותר לנשים היא בתוך המשפחה (ינאי, 1992).

תגים:

אלימות · רצח · נשים · זוגיות · בני זוג · מעמד האישה · חברה · פלילי · מכה · מאבק · תופעה · גברים מכים · אלימות במשפחה · רצח נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות נגד נשים מבני זוגן, מאפיינים, דרכי טיפול והתייחסות החברה לתופעה", סמינריון אודות "אלימות נגד נשים מבני זוגן, מאפיינים, דרכי טיפול והתייחסות החברה לתופעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.