היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות נגד קשישים

עבודה מס' 067284

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה תוך התייחסות לקשר בין סביבת מגורים והחרדה מזיקנה ופחד מאלימות, והשוני בפחד זה בין גברים לנשים.

9,747 מילים ,26 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הזיקנה מרתיעה ומאיימת, בעולם המודרני המתקדם האלמנטים הבולטים הם של ההישגיות, הפרט והווה במרכז- אין מקום לזקן. העולם שייך לצעירים. כל הפחדים הללו- מרחיקים אותנו מהזקן ומהזקנה. בנוסף זיקנה זה משהו שכולנו נגיע אליו. לכן אנו יותר נרתעים ממנה.
אלימות, התעללות והזנחה של זקנים אינן תופעה חדשה. לאנשי המקצוע הנושא מוכר וכאוב. בשנים האחרונות אף חל גידול בגילויים של אלימות כלפי זקנים. יתר על כן, ככל שהנתונים על ממדי התופעה והתפשטותה חלקיים, גברה ההכרה בקרב אנשי המקצוע כי בהיעדר מדיניות מגובשת לא ניתן להציע ולפתח פתרונות מסודרים לזקנים נפגעי אלימות .
גם אנשי מקצוע לא רוצים לעבוד עם זיקנה- פחות רופאים גריאטריים, פחות עובדים סוציאליים שעובדים עם קשישים. זה לא מקום בו אנשים ירצו להתפתח, לוי (2006).

בעבודה זו נבדוק את תופעת האלימות נגד קשישים בקהילה.
אוכלוסיית המחקר של העבודה תהיה בבית אבות רקנאטי בפתח תקווה.
שאלות המחקר:
1. האם קיים קשר בין סביבת מגורים, חרדה מזיקנה ופחד מאלימות?
2. האם קיים הבדל בין נשים לבין גברים בפחד מאלימות?

תוכן עניינים:
מבוא
היקף תופעת האלימות כלפי קשישים
היקף האלימות בחברה הישראלית
תופעת האלימות בקשישים
סקירת ספרות
סוגי האלימות בקשישים
הבדלים בסביבות מגורים והשפעתם על רמות חרדה באוכלוסייה
סיבות וגורמים לאלימות כלפי קשישים
השפעת חברה ומודרניזציה על אלימות נגד קשישים
התמודדות עם בעיית אלימות קשישים בישראל
ניתוח חזותי ומרכיביה של שכונת קריית מטלון
שיטה
מדגם
כלי המחקר
הליך המחקר
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

אלימות, מוגדרת על ידי גיבור וגרניאק (1996): כהתנהגות תוקפנית או אלימה וקביעת הגבול, אשר ממנו היא נתפסת כלא נורמטיבית תלויים בחברה, בתרבות ובתקופה. בספרות המקצועית מוסכם שאין הגדרה מספקת של תוקפנות ושאין חברה שאין בה גילויי תוקפנות. ביטוייה של האלימות הם רבים ושונים והיא יכולה להיתפס כ"רעה" או כ"טובה" בהתאם לנסיבות החברתיות. אבן שושן (1979) מגדיר התנהגות תוקפנית - אלימה, כתקיפת היריב בכוח הזרוע או "בפולמוס חריף". רבין ורדאי (רבין ורדאי,1988בתוך גיבור וגרניאק, 1996): כוללים בהגדרת האלימות גילויים של בריונות, התנפלות, התפרחחות, כפייה, התגרות ושרירותיות.

תגים:

נפגעים · התעללות · הזנחה · תקיפה · תוקפנות · שודדים · גנבים · פריצה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות נגד קשישים", סמינריון אודות "אלימות נגד קשישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.