היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסתגלות אישית וחברתית בקרב ילדים

עבודה מס' 070840

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים הבדל בין הסתגלות חברתית ואישית של ילד להורים גרושים לעומת ילד שהוריו נשואים?

4,972 מילים ,17 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בבחינת ההשפעות של גירושין של הורים על ילדיהם מהיבטים שונים. מחקר זה מטרתו לבחון את השפעת הגירושים על ההורות והשלכותיה על תפקוד הילדים בהקשר החברתי ובהקשר ההסתגלותי האישי. לפיכך, המחקר מנסה לתת מענה הולם לשאלת המחקר המובילה אותו והיא: האם קיים הבדל בין הסתגלות חברתית ואישית של ילד להורים גרושים לעומת ילד שהוריו נשואים? מתוך שאלה זו, אשער כי הממוצע של הסתגלות חברתית ואישית יהיה גבוהה יותר בקרב ילדים להורים נשואים מאשר לילדים שהוריהם גרושים.
ניתוח המחקר בקרב מדגם מייצג של כ-60 ילדים העלה כי לא נמצאו הבדלים מובהקים ברמת המסוגלות החברתית והאישית בין ילדים להורים גרושים ובין ילדים להורים לא גרושים ולכן השערות המחקר לא אוששו. לעומת זאת, הספרות כן מצאה לנכון לציין כי בוגרים להורים גרושים נוטים לחוות חוסר אמון כלפי אנשים ובעלי סגנון של שתלטנות יתר ביחסים ומצאו קשיים בפיתוח עצמאות, פגיעות, זיהוי עימות כסיכון, חשש מנטישה והיעדר כישורים חברתיים נאותים בוגרים להורים גרושים קיבלו ציונים נמוכים יותר במדדי שביעות רצון חברתית, כגון תמיכה חברתית, איכות הקשר עם המשפחה, מספר החברים ומעורבות חברתית כמו כן, הם דיווחו על יותר קונפליקטים עם דמויות סמכות, בני משפחה וחברים ונמצא שבוגרים להורים גרושים חווים חרדה במערכות יחסים קרובות ומתקשים ביצירת אינטימיות וקירבה (לוי-שיף,2017).
מתוך, כך, קשה להגיע למסקנה במחקר זה לפיה ילדים להורים גרושים הם בוודאות חווים הסתגלות חברתית ואישית קשים יותר, כאשר המחקר מוצא כי לעיתים לגירושים אין השפעה היוצרת הבדלים בהסתגלויות אלה בין ילדים להורים גרושים או ילדים להורים שאינם גרושים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תופעת הגירושים
2.2 השפעת הגירושים על ההורות והשלכותיה על תפקוד הילדים
2.3 הסתגלות חברתית ורגשית
2.4 השפעת צדק ארגוני נתפס על פרודוקטיביות עבודה מהבית
3. שיטה
3.1 משתתפי המחקר
3.2 הליך המחקר
3.3 כלי המחקר
4. ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
4.2 בחינת הבדלים בין קבוצות המדגם
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון בממצאים
5.2 דמיון ושוני מול מחקרים קודמים
5.3 תרומה יישומית ותיאורטית
5.4 מגבלות המחקר
5.5 הצעות למחקרי המשך
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: שאלון המחקר אינו כלול בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

גירושים הם אירוע סובייקטיבי, משפחתי, חברתי, כלכלי ומשפטי-דתי, המשפיע על חייהם של כל בני המשפחה. נוסף לכך, הם מאופיינים כמשבר אשר משנה את דרך החיים ובא לידי ביטוי ברגשות של כעס, כלימה, אשמה, עריריות, וחוסר אונים. הגישה המתאימה כיום טוענת , כי שיעור הגירושים הגבוה בחברה המערבית והיהודית המודרנית, מבטא השלכה של העידן המודרני והפוסט-מודרני. כמו כן, השיטה הינה מגוונת בערכיה, בעידן שינוי תפיסתי, בעל ערכים, והשקפה אידיאולוגית (שחור, 2011).
לפי אברט (Everett, 2006), תהליך הגירושים בא לידי ביטוי בהפחתת הזמינות הרגשית של ההורים וכן בפוטנציאל ההורי. בשנה הראשונה שלאחר הגירושים, ההורים מקדישים את זמנם בהסתגלות למצב החדש מבחינה רגשית, חברתית וכלכלית. לכן, יהיו פחות זמינים ויפנו פחות תשומת לב מבחינה רגשית ופיזית לילדיהם. כתוצאה מכך, על ההורים לשלב וליצור מערכת יחסים חדשה בינם לבין ילדיהם , אשר תכלול יציבות וביטחון.

תגים:

זוגיות · הורים · ילדים · משפחה · משבר · זוגי · הורות · גירושין · גירושים · מסוגלות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסתגלות אישית וחברתית בקרב ילדים", סמינריון אודות "הסתגלות אישית וחברתית בקרב ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.