היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין רמת דתיות והתנדבות לרווחה אישית כללית

עבודה מס' 070985

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו עוסקת בקשר בין רמת דתיות והתנדבות לבין רווחה אישית כללית הכוללת תחושת בדידות ושביעות רצון.

4,279 מילים ,21 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

החברה הישראלית, למרות היותה מורכבת מקבוצות השונות מאוד אחת מהשנייה, יש הסכמה כללית שלדת יש מקום חשוב בחברה. גם להתנדבות יש מקום רב בחברה הישראלית, וישנם מאות רבות של ארגונים ואנשים מקדישים שעות רבות להתנדבות ללא בקשה של כל תמורה כלכלית על כך.
עבודה זו עוסקת בקשר בין רמת דתיות והתנדבות לבין רווחה אישית כללית הכוללת תחושת בדידות ושביעות רצון.
בעשורים האחרונים, ניתן לראות התרחבות של המחקר אודות השתלבותם של מיעוטים במוסדות האקדמיים (Gurin, Day, Hortado & Gurim, 2002). אכן, ישנם מאמרים רבים אודות שילובם של נשים חרדיות במערכת ההשכלה הגבוהה. אולם, מעטים המחקרים אודות שילובם של גברים חרדים באקדמיה. עבודה זו עוסקת בתמיכה החברתית לה זוכים הסטודנטים החרדים בזמן לימודיהם האקדמיים והשפעתה על ההצלחה והמוטיבציה ללימודים אקדמיים.
בין שנת 1996 להיום, זינק מספר הסטודנטים החרדים מעשרות בודדות למעל 8000 סטודנטים. בעשור האחרון ישנה עליה של 630%, זאת למרות התנגדות ההנהגה החרדית. כניסת החברה החרדית היא כניסה אל "המודרניזציה" ותהליכי "ישראליזציה" שעוברת החברה החרדית, תוך ניסיון של שמירה על מאפייניה הייחודיים. תהליך זה אינו מתרחש רק בכניסה לאקדמיה, אלא גם בשירות בצה"ל ובכניסה לעולם העבודה.
אולם, למרות הגידול הנרחב במספר הסטודנטים החרדים, סקר של מכון טאוב שנעשה על ידי רגב (2016) הראה כי קיימת נשירה של 58 אחוזים בקרב הגברים החרדים. נתון זה מלמד על קושי רב בשילובם של סטודנטים חרדים בעולם האקדמיה. לקושי זה קיימות סיבות רבות, החל מהרמה הנמוכה של הלימודים בתיכון, לכך שלרובם אין תעודת בגרות, לרתיעה חברתית ומבעיות כלכליות. ניסיונות רבים נעשו כדי לסייע לאוכלוסייה זו, החל מעזרה כלכלית באמצעות מלגות שכר לימוד ועד להקמת מכינות קדם אקדמיות להשלמת פערים לימודיים. אולם, כל תחומי העזרה היו אינסטרומנטליים בלבד. נושא התמיכה החברתית הנתפסת והשפעתה על ההצלחה והמוטיבציה ללימודים אקדמיים נשאר עלום וכמעט ולא נבחן עד היום, ועל כן חשיבותו של מחקר זה.

מדגם המחקר נלקח מאוכלוסיית המחקר של הסקר החברתי של ישראל משנת 2014.

קטע מהעבודה:

דת הינה תופעה חברתית, עם מבנה מאורגן ובעלת מטרות רבות כמו נתינת תחושת מיצוי ומימוש עצמי, הענקת משמעות לחייו של האדם, יצירת קשרים חברתיים ומערכות יחסים ממוסדות ונתינת ערכים באמצעותם יכול האדם לבחון ולשפוט את עצמי (Rohrbaugh & Jessor, 1975). בספרות המחקרית ניתן לראות שרמת הדתיות הוגדרה באופנים שונים זה מזה, החל מתהליך של תחושת רוחניות אישית, ועד למידת ההשתתפות ולקיחת חלק בטקסים ואירועים דתיים (Rohrbaugh & Jessor, 1975). קינג (King, 2003), טוענת כי תהליך אימוץ הזהות הדתית מורכבת משלושה ממדים: ממד של רגש, ממד של התנהגות וממד של השתייכות דתית. הדת היא המספקת תחושת של שייכות ומימוש עצמי, החשובים בגיבוש הזהות של הפרט.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין רמת דתיות והתנדבות לרווחה אישית כללית", סמינריון אודות "הקשר בין רמת דתיות והתנדבות לרווחה אישית כללית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.