היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופי הקשר בין זרם אמונה (רמת דתיות) לבין אופי השימוש של אנשי הזרם במחשב ובאינטרנט

עבודה מס' 064878

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר באמצעות מחקר כמותי (שאלון)

8,701 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עידן המחשב והאינטרנט שינה את פני החברה המודרנית ללא היכר. יכולת העבודה עם שניהם היא חלק חיוני להצלחה ולהתקדמות האישית של בני האדם בחברה האנושית. חברות אשר מפגרות מבחינה טכנולוגית אחר חברות אחרות, מפתחות פערים אשר פוגעים קשות ביכולת הכלכלית של אותה חברה ודנים אותה לעוני ונחשלות. בעוד ההבדלים בין החברות המערביות לבין החברות בעולם השלישי הן ברורות לעין, הרי שבתוך החברות המערביות עצמן ישנן אוכלוסיות שלמות אשר מנהלות אורח חיים הסגור יותר לשינויים ולתמורות החלות בחברה הכוללת. הבדלים אלה מביאים לאפשרות של יצירת מעמדות בתוך החברה מבחינה תרבותית-השכלתית, ופגיעה ביכולתם של הצעירים בתוך הקהילות הסגורות להשתלב בחיים מחוץ לקהילה עצמה.
את החברה היהודית בישראל ניתן לחלק לארבעה זרמים מבחינת קרבה לאמונה: חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים. הזרם החילוני הוא הזרם אשר מהווה את הרוב בחברה הישראלית ואשר מנהיג את נורמות התרבות המובילות. שלושת הזרמים האחרים מנהלים חיי קהילות עשירות עם שילוב ברמות משתנות עם שאר חלקי החברה החילונית, ממגע ישיר ועד הסתגפות גורפת (הקהילה החרדית). שלושת הזרמים גם מחזיקים בדפוסי מחשבה שונים לגבי חינוך ילדיהם ומנהלים רשתות חינוך ובתי ספר על פי אמונתם ותפיסתם, באישור של משרד החינוך ובתקצובו.
תפיסת עולמם הדתית של שלושת הזרמים הלא-חילוניים קשורה גם לפתיחות שכל זרם מגלה לגבי חידושים טכנולוגיים, לרבות המחשב והאינטרנט שהתפתחו בחלק השני של המאה ה-20 ומאיימים להיות גורם מכריע במאה ה-21 שעל פיו ייקבע אופי ואורח חייו של כל אדם, בהתאם ליכולותיו לשלוט באמצעים אלה. העימות בין הדת והמסורת למודרניות וההתפתחות הטכנולוגית המתקדמת, הופכים לחלק חשוב במאבק על פני דמותה של החברה כולה, מאחר והילדים הגדלים בקהילות של הזרמים השונים, אמורים להוביל את המדינה כחברה אחת, בתחרות הכלכלית-גלובלית מול שאר המדינות, וכי פיגור מאחור של חלקים נרחבים באוכלוסיה יכול להוביל לעצירת/ האטת ההתקדמות של החברה והמדינה כולה.

המטרה היישומית של המחקר היא לבדוק את הקשר שבין סוג האמונה הדתית שבהן מחזיקים הזרמים השונים של היהדות במדינה, לבין אופי השימוש של אנשי אותו זרם באמצעים טכנולוגיים דוגמת מחשב ואינטרנט. מידע זה יכול לסייע לחוקרים בעתיד לצפות את ההתקדמות ומיקומה של מדינת ישראל כחברה אחת בהשתלבות בתחרות הכלכלית-הגלובלית, על ידי חיבור סך מרכיביה, והצבעה על אמצעים לחזק את החיבור בין הטכנולוגיה לחלקים בחברה המנותקים ממנה.
אוכלוסיית המחקר הנה כלל התושבים של מדינת ישראל המשתייכים לאחד משלושת הרמות הדתיות (מסורתי, דתי וחרדי), בטווח הגילאים 50-12.
המדגם כולל 150 נדגמים אשר מחולקים לשלוש קבוצות של 50 נבדקים כל אחת, בהתאם לכל אחד משלושת המגזרים שנבדקו לפי חתך של רמת דתיות. בפועל, 86 נדגמים הינם גברים ו-64 נדגמים הינם נשים.
הדגימה יושמה באמצעות שאלון למילוי עצמי באמצעות דגימת פנים מול פנים. דגימה זו הנה דגימה לא הסתברותית המבוססת על דגימת נוחות. בדגימה זו בוצעה פניה לשלוש אוכלוסיות שונות בשכונות שונות, על פי רמת הדתיות המוצהרת ומוכרת של כל שכונה. דגימות נלקחו רק ממי שהצהיר מראש כי יש ברשותו מחשב ביתי. יש לציין כי בשל המספר המצומצם של אוכלוסיית המדגם וצורת הדגימה השרירותית בתוך השכונות, ברור לי כי אין זה מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה ושל שלושת הזרמים השונים, אך יש בו די בכדי לקבל תמונה כללית על התופעה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת נושא העבודה
1.2 המטרות היישומיות - חשיבות המחקר
1.3 שאלת והשערות המחקר
2. סקירה ספרותית
3. שיטת המחקר
3.1 המדגם
3.2 המודל האמפירי
4. הצגת הממצאים
4.1 סטטיסטיקה דמוגרפית
4.1.1 מין
4.1.2 גיל
4.1.3 השכלה
4.1.4 מצב משפחתי
4.1.5 רמת הכנסה
4.2 ממוצעים כלליים
5. סיכום, דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספח: שאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה- SPSS.

קטע מהעבודה:

בעידן התחרות הגלובלית, הצלחתה של חברה להשתלב בצורה מוצלחת מבחינה כלכלית, תרבותית ומדעית, תלויה רבות בהצלחתה להטמיע את הפיתוחים הטכנולוגיים השונים בקרב המגזרים השונים המרכיבים את האוכלוסיה של אותה חברה. חברות אשר מפגרות בעדכון התמורות הטכנולוגיות בחברה עצמה, מגלות כי הפערים הנפערים בינה לבין החברות המפותחות יותר רק הולכים וגדלים, והמשימה להשלמת הפערים הולכת והופכת לקשה יותר עד כדי בלתי אפשרית, בעיקר ללא סיוע חיצוני ניכר. התוצאה היא מרשם בטוח להפיכת החברה לנחשלת, כחלק בלתי נמנע מתופעת חוסר היכולת להתמודד עם התחרות הגלובלית (Liker, Haddad & Karlin 1999; Klein & Speer 1996).

תגים:

התפתחות · טכנולוגית · טכנולוגיה · אינטרנט · מחשבים · אמונה · יהדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופי הקשר בין זרם אמונה (רמת דתיות) לבין אופי השימוש של אנשי הזרם במחשב ובאינטרנט", סמינריון אודות "אופי הקשר בין זרם אמונה (רמת דתיות) לבין אופי השימוש של אנשי הזרם במחשב ובאינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.