היישום אינו מחובר לאינטרנט

התאבדות בקרב מהגרים

עבודה מס' 070813

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של אחוזי התאבדות בקרב בני נוער שעלו מאתיופיה ותיאור גורמי ההתאבדות בהשוואה לקבוצות אחרות באוכלוסייה.

4,412 מילים ,30 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בקרב בני הנוער עולים קיימת שכיחות גבוהה של נטיות אובדניות ומקרי התאבדות בפועל אל מול שאר החברות באוכלוסייה בישראל (חקלאי, 2011). התנהגות אובדנית באה לידי ביטוי במגוון רחב של התנהגויות, החל ממחשבות אובדניות, דרך איומי התאבדות וניסיונות התאבדות ועד התאבדות המסתיימת במוות (Ponizovsky, Ritsner & Modai, 1999). המחקר הנוכחי עוסק בחקר הגורמים לתופעות אלו בקרב בני נוער מהגרים מאתיופיה.
השתלבות בתרבות חדשה מהווה אתגר למהגר ולעיתים יכולה ליצור משבר משמעותי בחייו. בארצו החדשה המהגר צריך להתאים עצמו לנורמות חדשות, ערכים וסגנון חיים שלעיתים שונים ביותר מתרבות המקור שלו. המהגר עשוי להתמודד עם שינויים קיצוניים בתפקידיו ומעמדו החברתי והכלכלי. עליו להתמודד עם שתי תרבויות ולפעמים להידחק לשולי החברה. פעמים אחרות עליו להתמודד עם דעות קדומות ואפליה (אדשלטיין, 2005). ילדים ובני נוער צריכים להתמודד גם עם מתחים הקשורים להשתלבות בחברה החדשה אך יחד עם זאת להישאר נאמנים לתרבות האתנית המקורית שלהם, דבר זה עלול להוות מקור לתופעת התאבדות בקרב בני נוער בחברה אליה היגרו.
מחקרים על התאבדות של מהגרים ממדינות אחרות אינם מצביעים על דפוס אחיד בנוגע להתנהגות אובדנית. ישנם מחקרים המדווחים על כך שמהגרים ממדינות בהן שיעורי ההתאבדות נמוכים (כגון, מדינות ערב, מדינות רבות במזרח התיכון ודרום אמריקה) נוטים לשמור על שיעורי התאבדות נמוכים בארץ החדשה אליה היגרו, לעומת מהגרים ממדינות בהן שיעורי ההתאבדות גבוהים יחסית (למשל מזרח אירופה והארצות הנורווגיות) השומרים על נטייה זו גם בארץ החדשה (Mäkinen & Wasserman, 2003). מחקרים אחרים מדווחים כי ביחס למדינות מהן הגיעו, למהגרים שיעורי התאבדות גבוהים יותר במדינות אליהם היגרו (Merrill & Owens, 1988). על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2011 מנתה אוכלוסיית יוצאי אתיופיה כ-129,000 נפש (מושיוב, 2011). תהליך הקליטה של יוצאי אתיופיה בארץ מורכב. יוצאי אתיופיה עלו לארץ מתרבות שונה מאוד מזו של החברה הישראלית. חלק גדול מעולי אתיופיה התקשו ברכישת השפה העברית ומסגרות רגילות ללימוד עברית שהיו קיימות בארץ התקשו לענות על צרכיהם. האופן בו נקלטו בארץ הקשה גם הוא על יוצאי אתיופיה. לאחר מסע עלייה רצוף תלאות, שוכנו מרבית העולים במרכזים זמניים ונאלצו להעתיק את מגוריהם מספר פעמים. מסע הקליטה הארוך והמעברים התכופים השפיעו על השתקעותם בארץ ואף החלישו מאוד את הקהילה והמשפחה. חלק מהשלכות תופעות אלו הביאו לידי התרחבות תופעת ההתאבדות בקרב בני נוער של חברה זו (מושיוב, 2011).
לפיכך, בחרתי בעבודתי זו לעסוק במחקר עיוני בו אחקור את שאלת המחקר באמצעות סיקור מאמרים וכתבי עת שנעשו בנושא הגורמים להתאבדות בקרב בני נוער אתיופים בישראל. נושא זה מקבל ערך מוסף בימים בהם אנו רואים כי תופעת הגזענות בחלק מהמקומות במדינה עדיין ישנה וכי החברה האתיופית טרם השתלבה על כלל מרכיביה השונים בחברה הישראלית במלואה.
בחלק הראשון של עבודתי אציג את הרקע התיאורטי לחברה האתיופית בישראל על כלל מאפייניה השונים, אבחן כיצד החברה האתיופית השתלבה בחברה הישראלית בפרמטרים שונים ואאמוד על הקשיים איתם התמודדו בני הנוער האתיופים עם הגעתם לארץ ותהליך התאקלמותם בה. בחלקו השני של המחקר אציג דיון בדבר הרקע התיאורטי של הסיבות לתופעת ההתאבדות בקרב בני הנוער בחברה האתיופית ואציג מספר פתרונות ציבוריים, חברתיים ומדיניים למיגור תופעה זו. לפיכך, שאלת המחקר הינה: מהם הגורמים העיקריים לתופעת ההתאבדות בקרב בני נוער בחברה האתיופית?

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 הגירת אתיופים לישראל
2.2 אובדנות בקרב בני נוער בישראל
2.3 גורמי סיכון המאפיינים ילדים ובני נוער עולים מאתיופיה
2.3.1 מי סיכון פסיכולוגיים ואישיותיים
2.3.2 גורמי סיכון חברתיים
2.3.3 גורמי סיכון ביולוגיים
3.דיון
4.ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישראל היא ארץ הגירה כאשר על פי נתוני הלמ"ס לשנת 2012, 35% מהאזרחים הם מהגרים (כמעט 2 מיליון) שבאים מרקעים תרבותיים שונים, ורוב האוכלוסייה של הלא-מהגרים הם דור שני של מהגרים. למרות ההטבות וההקלות הייחודיות להם זוכים המהגרים בישראל, תהליך ההגירה וההסתגלות מביא עמו הרבה מאד בעיות, כולל בתחום בריאות הנפש, כפי שמוצאים גם בקרב מהגרים בארצות אחרות (Zilber & Lerner, 1996).
אוכלוסיית יוצאי אתיופיה אשר היגרה לישראל מונה כ-129 אלף נפשות נפש (מושיוב, 2011), כאשר רובם הגיעו בשני גלי עלייה דרמטיים: "מבצע משה" (שבמהלכו הוטסו ארצה מסודן, בין אמצע נובמבר 1984 עד אפריל 1985, כ- 7,400 נפש) ו"מבצע שלמה" (במהלכו הוטסו ארצה מאדיס-אבבה, בשנת 1990 למעלה מ- 14,000 מיהודי אתיופיה). שאר העולים הגיעו כבודדים, או בקבוצות קטנות, בהתאם למדיניות הקליטה של ממשלת ישראל.

תגים:

התאבדות · אתיופים · הגירה · התנהגות · בני נוער · אתיופיה · דיכאון · גורמי סיכון · נוער · עליה · עלייה · עולים · אובדנות · התנהגות אובדנית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התאבדות בקרב מהגרים", סמינריון אודות "התאבדות בקרב מהגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.