היישום אינו מחובר לאינטרנט

התאבדות המונית בג'ונסטאון-התנהגות או מחוייבות

עבודה מס' 031626

מחיר: 149.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קורות חייהם של בני כת אשר התאבדו התאבדות קבוצתית, סוג המחויבות שהיה בינהם והסיבות למעשה.

3,587 מילים ,13 מקורות

תקציר העבודה:

באוטופיה, חברה דמיונית בה מתממשות שאיפות האדם, אנשים עובדים וחיים יחד בשתוף, במסגרת חברתית שנבחרה ולא נכפתה מבחוץ.
הקבוצה מייצגת אידיאל של הטוב, בניגוד לרע הקיים בחברות אחרות. במשך ההיסטוריה, היו מקרים בהם קבוצות אנשים החליטו להפוך את האידיאל למציאות והתאחדו בקהילות כדי לממש את שאיפותיהם. חברים בקבוצות אלה נשלטים ע"י הקבוצה או ע"י פרטים מסוימים בתוכה. מבחינה היסטורית, הגל הגדול של בנית קהילות אלטרנטיביות בארה"ב התרחש בשנות הארבעים למאה ה-19. גל נוסף התרחש כעבור יותר ממאה שנה בשנות ה-60 וה-70 למאה הנוכחית. קבוצות כאלה, לדוגמא ה- Peoples Temple שהקים הכומר ג'ים ג'ונס בשנות ה-60, קמות על רקע ביקורת כלפי החברה שגורמת לניכור ומונעת מאנשים לממש ולבטא את עצמם במישור העמוק, ודוחפת להישגיות שטחית. בכתות שונות, הקבוצה נוקטת באמצעים שונים כדי לשמור על שלמות הקבוצה ומחוייבות חבריה. הכת מנצלת כלים העומדים לרשותה מעצם היותה קבוצה בגיוס חברים ובהפעלתם בחיי היומיום למטרות הקבוצה (Kanter,1972). מחויבות חברי הקבוצה הינה מרכיב מרכזי וחיוני לשמירת הקבוצה ולהצלחתה (Kanter,1968). על הכת לנקוט באמצעים שונים כדי לשמור על שלמותה ועל נאמנות חבריה. למעשה, הכת צריכה להפעיל מכניזמים שונים כדי להבטיח את מחויבות חבריה.
במאמר זה אתייחס לכת ה-Peoples Temple מהפרספקטיבה של מחויבות חברי הקבוצה, בנסיון להבין את השתלשלות הארועים שהסתיימו בארוע הטראגי של התאבדות המונית (שהוביל מנהיג הכת) של חברי הכת בג'ונסטון בגויאנה, דרום אמריקה בנובמבר 1978.

תוכן העניינים:
1. הקדמה
2. כת הPeoples Temple- כקבוצה
3. סוגי מחוייבות בכת
4. מכניזמים ליצירת מחוייבות
5. הסוף הטראגי - תוצאה של מחוייבות?
6. סיכום
7. רשימה בבילוגרפית

קטע מהעבודה:

על מנת לבחון את האירועים שהתחרשו בכת ה- Peoples Temple מנקודת מבט של מחויבות חברי הקבוצה, אתייחס קודם למספר נקודות המאפיינות קבוצות ושהינן רלוונטיות לדיון על כת ה- Peoples Temple.
כת הינה קבוצה בעלת המאפיינים הייחודיים הקיימים בקבוצה. טשפל וטרנר ((Tajfel and Turner, 1986 מגדירים קבוצה כאוסף של אינדיבידואלים אשר תופסים את עצמם כחברים באותה קטגוריה חברתית, שמחלקים ביניהם מעורבות אמוציונאלית בהגדרה משותפת של העצמי, ומשיגים רמה מסויימת של קונצנזוס חברתי לגבי הערכה של קבוצתם ושל חברותם בתוכה.

מקורות:

1. Cartwright D., 1968. The Nature of group Cohesiveness. In Cartwright D., and Zander A. (Eds.), Group Dynamics (3rd ed). New York: Harper and Rew.
2. Hardin R., 1982. Collective Action. ch.1-2. Baltimore and London: John Hopkins University Press.
3. Kanter R.M., 1968. "Commitment and Social Organization: A Study of Commitment Mechanisms in Utopian Communities. "American Sociological Review, 33 (4) pp 499-517.
4. Kanter R.M., 1972. Commitment and Community: Communes and Utopians in Sociological Perspective. Cambridge Press.
5. Michener M.A., and Delamater J.D., and Schwartz S.H., 1990. Social Psychology. Florida: Harcourt Brace Jovanovich, Ins.
6. O'reilly C., 1989. "Corporations, Culture and Commitment: Motivation and Social control in Organizations". California Management Review, 31 (4) pp 9-25.
7. Reiterman T., 1982. Raven. The Untold Story of the Rev. Jim Jones and his People. New York: E.P.Dutton, Inc.
8. Sherif M., and Sherif C., 1967. "Group Processes and Collective Interaction in Delinquent Activities". Journal of Research in Crime and Delinquency, 4 pp 43-62.
9. Stogdill R.M., 1974. Handbook of Leadership: A Survey of Theory and Research. New York: Free Press.
10. Tajfel H.,1982. "Social Psychology of Intergroup Relations "Annual Review of Psychology, 33 pp 1-39.
11. Tajfel H., and Turner J., 1986. The Social Identity Theory of Intergroup Behaviour, In Worchel S., and Austin W.G. (Eds), Psychology of Intergroup Relations, (2nd ed.) pp 7-24.
12. Taylor S.E., 1989 Positive Illusions, ch 1. Basic Books, Inc.
13. Exerpts from "Newsweek", 4.12.1978

תגים:

כתות · מחוייבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התאבדות המונית בג'ונסטאון-התנהגות או מחוייבות", סמינריון אודות "התאבדות המונית בג'ונסטאון-התנהגות או מחוייבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.