היישום אינו מחובר לאינטרנט

משחקי ילדים בתקופת המקרא

עבודה מס' 070778

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איזו פונקציה - גלויה וסמויה - מילאו משחקי הילדים בתקופת המקרא?

5,513 מילים ,23 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית היא עבודה עיונית, וכדי לענות על שאלת המחקר נכלול בתוכה מחקרים רלוונטיים מהספרות. בנוסף, העבודה תכלול בתוכה הן מקורות משניים והן מקורות ראשוניים (בדגש על פסוקים מהמקורות הכתובים). חשוב לנו לציין, כי בשל העובדה שאין מספיק מידע אודות משחקים בתקופת המקרא, נתייחס גם למשחקים במצרים ובמסופוטמיה במסגרת כתיבת העבודה.
מבנה העבודה יכלול מספר פרקים מרכזיים: פרק ראשון, שיעסוק במשפחה המקראית, בילדים במקרא ובחינוך במקרא. פרק שני שיעסוק במשחקים בכלל. פרק שלישי שיעסוק במשחקי ילדים בתקופת המקרא. כמו גם, במצרים, במסופוטמיה, ביוון וברומא. פרק רביעי של סיכום ומסקנות, שבו ננסה לענות על שאלת המחקר המרכזית של העבודה.
בהקשר לכך, אנחנו מבקשים לציין, כי בשל העובדה שבחרנו בנושא שהמחקר לגביו מצומצם, ביקשנו להרחיב את היריעה עם נושאים, שלעניות דעתנו, קשורים הן בצורה ישירה והן בצורה עקיפה למושא המחקר: משחקי ילדים במקרא.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מבוא
3. מיהו ילד? מהי ילדות?
4. משחקים
5. משחקי ילדים בתקופת המקרא
6. סיכום ומסקנות
7. רשימת מקורות
8. נספחים - הצהרת מקוריות

קטע מהעבודה:

תחילה, אנו מבקשים להתייחס למשפחה המקראית, שהיא משפחה פטריארכלית המבוססת על קשרי דם ושארות. האבות שולטים על חיי בניהם וגורלם של הבנים מעוצב בידי האבות. הבנים מעצבים את חייהם לפעמים על פי דגם חיי האב ולפעמים בניגוד לדרכו של האב(10).
במשפחה הפטריארכלית בית האב היא יחידת הישארות המצומצמת ביותר בחברה, והיא כוללת את האב ונשותיו, בניהם הנשואים ובני בניהם. הבת לאחר נישואיה עוזבת את חסות בית האב ומשתייכת לבית האב של בעלה. הבת איננה ישות עצמאית העומדת ברשות עצמה. מצבה של הבת בבית האב משפיע על יחסה אל אביה ואחר כך גם על ילדיה(11).
תחילה, יש לציין, כי נהוג לזהות את ראשית חקר הילדות עם מחקרו של פיליפס אריאס (1914-1984), שהיה היסטוריון וסוציולוג צרפתי ושנחשב אבי חקר הילדות. ספרו "מאות שנים של ילדות" התפרסם בצרפתית בשנת 1960 ולאחר שנתיים בתרגום אנגלית נפתח עידן חדש "בחקר הילדות". אריאס לא היה הראשון לעסוק בילד כמושא מחקר היסטורי, אך הוא המציא תפישה חדשה בהבנת הילדות, ובכך פתח עידן חדש בהבנת הילדות בממד ההיסטורי שלה(12).

תגים:

ילדים · ילדות · ארכאולוגיה · תרבות חומרית · הורים · מצרים · מסופוטמיה · שירה · נגינה · לוחות · משחק הסנה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משחקי ילדים בתקופת המקרא", סמינריון אודות "משחקי ילדים בתקופת המקרא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.