היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופן השפעת גודל הרשות על ביצועיה הכלכליים: השוואה בין ישראל, גרמניה ויפן

עבודה מס' 070612

מחיר: 599.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה אמפירית של השאלה אמפירי, האם אכן תהליך האיחוד מיטיב עם הרשויות, בהשוואה לרשויות שלא עברו תהליך איחוד.

8,839 מילים ,15 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה הנוכחית, נבחן כיצד גודל הרשות משפיע על ביצועיה הכלכליים. נושא זה עלה כהמשך לדיון נרחב המשלב את הראיה הכלכלית בניהול העירוני, כאשר העיקרון המשמעותי ביותר בהקשר זה הינו- יתרון הגודל. למרות ההיגיון התיאורטי העומד מאחורי תהליך האיחוד, מחקרים אשר בחנו את תהליכי האיחוד במדינות השונות, לרבות ישראל, זיהו כי ישנם היבטים חשובים המתייחסים לאופן האיחוד, אשר נמצאו משפיעים על הצלחת יישומו של הייחוד והשגת יעדיו.
במסגרת המחקר הנוכחי, הוחלט לבחון באופן אמפירי, האם אכן תהליך האיחוד מיטיב עם הרשויות, בהשוואה לרשויות שלא עברו תהליך איחוד? ובהקשר לכך, האם עיקרון הגודל הינו המפתח לקידום רשויות לקויות? ומהם הגורמים שישפיעו על הצלחתו של תהליך זה? על מנת להשיב על שאלות אלה, נאספו במסגרת המחקר נתונים אודות רשויות משלוש מדינות: ישראל- כמדינה שבה לא עבר עדיין תהליך של רפורמה גורפת לאיחוד רשויות; וגרמניה ויפן- מדינות שבכל אחת מהן, לפני כשני עשורים, נעשו רפורמות מקיפות

תוכן עניינים:
תקציר
* מבוא
* סקירת ספרות
מניעים כלכליים ופוליטיים לאיחוד רשויות
גורמים המשפיעים על הביצועים הכלכליים לאחר איחוד רשויות:
צירוף המנהלות במקום המרתן לאחת
אופן האיחוד: התנדבותי אל כפוי
התנהלות לקויה של הרשויות טרם האיחוד שנשמרת
בעיית המאגר המשותף
סקירה עולמית ומקומית של תוצאות האיחוד, בהיבטים כלכליים
גרמניה
ההקשר החוקי ואופן ההתנהלות בטרם רפורמת איחוד הרשויות
תהליך האיחוד
תוצאות האיחוד בשנים הראשונות לאיחוד
יפן
ההקשר החוקי ואופן ההתנהלות בטרם רפורמת איחוד הרשויות
תהליך האיחוד
תוצאות האיחוד בשנים הראשונות לאיחוד
ישראל
ההקשר החוקי ואופן ההתנהלות בטרם רפורמת איחוד הרשויות
תהליך האיחוד
תוצאות האיחוד בשנים הראשונות לאיחוד בישראל
* המחקר הנוכחי
שיטה
מגבלות מחקר
* ממצאים
סטטיסטיקה תיאורית
סטטיסטיקה היסקית
* דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים- פלטי SPSS

קטע מהעבודה:

במשך שנים רבות, התקבלו החלטות בידי קובעי המדיניות, בהן נעשו מניפולציות ורפורמות טריטוריאליות, על מנת לממש יעדים של מנהל מקומי. בין ההחלטות הללו, ניתן לראות את פעולת איחוד הרשויות, כאשר ארצות מתועשות רבות יישמו איחודי רשויות רבים בכמה עשורים אחרונים, מתוך אמונה שרשויות גדולות יותר יכולות לנצל טוב יותר את התקציבים, לייעל את תהליכי שירות הציבור, ובכך לצמצם עלויות ולשפר את הרווחה הכלכלית של אותן הרשויות. גישה זו ידעה בשמה הכלכלי "תיאוריית היתרון לגודל" ("The theory of economies of scale", Hansen, Houlberg & Pedersen, 2014). לפי גישה זו, הארגון הגדול יותר ייהנה מעדיפות על פני ארגון קטן יותר, מעצם היותו גדול יותר. לפי גישה זו, צפויים הארגון, המוסד או הרשות ליהנות בהיבטים, כגון: צמצום באחוז העלויות הקבועות, שאינן תלויות בגודל; שיפור בעמדת מיקוח, כגוף כלכלי בעל כוח קנייה גדול יותר ובכך מהווה לקוח נחשק יותר; ועוד.

תגים:

רשות מקומית · עירייה · מוניציפאלי · מוניציפלי · כלכלה · עירוניות · תקציב · רפורמה · שירות ציבורי · רפורמות · שלטון מקומי · oecd · הבראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופן השפעת גודל הרשות על ביצועיה הכלכליים: השוואה בין ישראל, גרמניה ויפן", סמינריון אודות "אופן השפעת גודל הרשות על ביצועיה הכלכליים: השוואה בין ישראל, גרמניה ויפן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.