היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התרבות על אופן החדירה לארצות חדשות.

עבודה מס' 068123

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשפעה של מרחק תרבותי על אופן החדירה של חברה המאמצת אסטרטגיה בינלאומית.

8,274 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זה עוסקת בהחלטת פירמה ביחס לאופן החדירה (mode of entry) שלה לשוק הבינלאומי. אופני החדירה הפוטנציאליים הם שונים, כגון, יצוא, רישוי, רכישה (מלאה או חלקית) ומיזם משותף. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות מנקודות הראות של הפירמה. כך, לדוגמה, רכישה של פירמה מקומית עשויה להבטיח נוכחות מהירה, אך היא עלולה להתגלות כבעייתית, כאשר היא מחייבת התמודדות עם התוצאות של מרחק תרבותי בין מאפייני מדינת ההורה של הפירמה ומדינת היעד להשקעה. יתרה מזו, מה שעשוי להיות יתרון בנסיבות מסוימות עלול להתגלות כחסרון בנסיבות שונות.
מטרת העבודה לנתח את ההשפעה של מרחק תרבותי (cultural distance) על אופן החדירה של פירמות לשווקים הבינלאומיים. הדגש בעבודה זו היא התבוננות ביקורתית בהשפעה זו כפי שזו הוצגה במספר מאמרים בשנים האחרונות (Shenkar, 2001; Harzing, 2004).
שאלת המחקר של עבודה זו היא מה השפעת מרחק תרבותי על בחירת אופן החדירה של פירמה לשוק הבינלאומי. סוגיה זו היא אחת מבין שלוש סוגיות במחקר הבודק את ההשפעה של מרחק תרבותי על המשתנים התלויים הבאים: בחירת ארץ היעד לשיווק וסדר ההשקעות, בחירת דפוס כניסה ואיכות הביצועים של יוזמות משותפות. בעבודה זו אתמקד במשתנה התלוי השני.

העבודה כוללת ארבעה פרקים. בפרק הראשון של העבודה אציג את המושגים המרכזיים של העבודה זו: "אסטרטגיה בינלאומית", "אופן חדירה" ו"פער תרבותי". בפרק השני אציג את התיאוריות השכיחות בספרות המחקר התיאורטית והאמפירית על הגורמים המשפיעים על פירמה להעדיף אופן חדירה אחד על פני אופני חדירה חלופיים. בפרק השלישי של העבודה אציג ממצאים מרכזיים מהמחקר האמפירי על ההשפעה של בחירת אופן החדירה. בפרק הרביעי של העבודה אציג דיון ביקורתי על הקשר בין מרחק תרבותי ואופן חדירה.
בשנים האחרונות פורסמו מספר רב של מחקרים ובחרתי להציג מספר מחקרים בפירוט.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: אסטרטגיה בינלאומית, אופני חדירה ומרחק תרבותי: ניתוח מושגי
א.1 אסטרטגיה בינלאומית
א.2 אופן חדירה של חברה רב-לאומית
א.3 מרחק תרבותי
פרק ב: אופני חדירה וגישות תיאורטית
ב.1 אופני חדירה
ב.2 שותפויות אסטרטגיות עם רכישה
ב.3 שותפויות אסטרטגית ללא רכישה
ב.4 מיזם משותף
ב.5 תיאוריות להסבר בחירת אופן חדירה
ב. 1.5 תיאורית עלות העסקה
ב. 2.5 תיאוריה מבוססת משאבים
ב. 3.5 תיאוריה מוסדית
ב. 4.5 מסגרת ניתוח תיאורטית אקלקטית
פרק ג: מרחק תרבותי ואופן חדירה: ממצאים אמפיריים
פרק ד: מרחק תרבות ואופן חדירה: דיונים ביקורתיים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיימות הגדרות שונות של "חברה רב-לאומית". על פי הגדרה אחת שני מאפיינים מבחינים בינה ובין חברה מקומית: פיזור גיאוגרפי והצורך להתמודד עם רב-תרבותיות, שמקורה בפעילות העסקית במדינות שמעבר למדינת המקור של החברה (Miroshnik, 2002). הפיזור הגיאוגרפי מחייב חברות רב-לאומיות להתמודד עם סוגיות שבמרבית המקרים אינן מעסיקות חברות מקומיות, או מעסיקות אותן באופן שולי, כגון, שינויים בשערי חליפין, מכס, וכן תהליכים פוליטיים עולמיים. הבדלים לאומיים תרבותיים מחייבים מנהלי חברות רב-לאומיות להתמודד עם בעיות שמקורן במרחק התרבותי שבין מדינת המקור של החברה ובין מדינות היעד שבהן מתנהלת הפעילות העסקית שלה וכן לבחון את האסטרטגיות הטובות ביותר לניהול חברות שיש בהן מרכיבים רב-תרבותיים.

תגים:

מוסר ועסקים · ניהול בינלאומי · פערי תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התרבות על אופן החדירה לארצות חדשות.", סמינריון אודות "השפעת התרבות על אופן החדירה לארצות חדשות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.