היישום אינו מחובר לאינטרנט

נישואי תערובת בקרב יהדות ארה"ב

עבודה מס' 070596

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן ההשלכות של החלטת 1983 על אופן הגדרת זהות ילד לאב יהודי מהזרם הרפורמי בארה"ב?

8,178 מילים ,29 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אבקש לעסוק בנושא: "החלטת 1983 והשלכותיה על הגדרת זהות ילד לאב יהודי רפורמי בארה"ב". תוך התמקדות בשאלת המחקר: "מהן ההשלכות של החלטת 1983 על אופן הגדרת זהות ילד לאב יהודי מהזרם הרפורמי בארה"ב?".
העבודה תכלול את הפרקים הבאים: האחד, יעסוק בשינויים שחלו במסגרת המשפחתית והשינויים שהובילו לנישואי תערובת (כולל נתונים וגורמים עד 1983). השני, יעסוק בקהילה הרפורמית, בדגש על: ההחלטה שלה לקבל את נישואי התערובת בין יהודים מתוך הקהילה עם בני/בנות זוג שאינם יהודיים. וזאת, בניגוד מוחלט לתפיסתם של שני הזרמים האחרים: הקונסרבטיבים והאורתודוקסים, הקיימים בארצות הברית. השלישי, יעסוק בשנת המפנה - 1983, היא "קו פרשת המים" בסוגיה השנויה במחלוקת. הרביעי, יעסוק באתגר - נישואי התערובת - שעומד לפתחם של יהודי הקהיה האמריקנית. הרביעי, פרק של דיון בשאלת המחקר. והחמישי פרק של סיכום העבודה, בדגש על הדברים החדשים שלמדתי מכתיבת העבודה.
מבנה העבודה יכלול מספר פרקים מרכזיים: הפרק הראשון יהווה פרק של רקע, שבו אתייחס לנישואי התערובת ברצף כרונולוגי: מתחילת סוף המאה ה-19, זמן הגעתם של המהגרים היהודיים אל אדמת אמריקה, ועד שנת 1983, שנת המפנה בתפיסת "נישואי התערובת" בקרב הקהילה הרפורמית בארה"ב. הפרק השני, יעסוק בקהילה הרפורמית בקווים כלליים. הפרק השלישי, יתמקד בסוגיית נישואי התערובת ובשנת המפנה (1983). הפרק הרביעי, יעסוק בהשלכות של נישואי התערובת ובאתגרים שנישואים אלו מציבים לפתחם של בני הקהילה היהודית בארה"ב. ופרק סיכום, שבו אסכם את העבודה.
המקורות שישולבו בעבודה יהיו מקורות ספרותיים (ספרים ומאמרים שנכתבו בנושא על ידי חוקרים) ומקורות מקוונים (ידיעות, כתבות או מאמרי דעה מקוונים). השאיפה שלי לענות באמצעות המקורות הללו על שאלת המחקר בצורה מעמיקה.
אני יוצאת מנקודת הנחה, כי החשיבות בעיסוק בנושא ההחלטה משנת 1983 (על שלל השלכותיה) בא לידי ביטוי בכך שהוא חושף את הקוראים אל מספר סוגיות משמעותיות הקשורות במציאות חייהם של יהודי הקהילה היהודית בארה"ב. כלומר: סדרי החיים בקהילה היהודית הרפורמית בארה"ב, שאלת מיהו יהודי? נישואי תערובת (על שלל המחלוקות הנקשרות בהם) והאתגרים העומדים לפתחם של יהודים, שאמנם חיים בישראל, אבל רוצים לשמור על יהדותם מצד אחד; ולשמור על קונפורמיות בחברה האמריקאית שבה הם חיים מצד שני.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.רקע
3.הקהילה הרפורמית בארה"ב
4.שנת המפנה - 1983
5.אתגר נישואי התערובת
6.סיכום
7.רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

למעשה, אם עד לא מזמן, 20-30 שנה, נישואי תערובת בקרב יהודי ארה"ב היו קונצנזוס שלילי. "משפחות חילוניות למהדרין, כאלה שלא היה להן מושג על כשרות שבת או על יום כיפור, היו מזהירות את הבן יקיר להן שלא יעז להביא הביתה גויה, והתריעו בפני הבת המתבגרת כי אם תתחתן עם פאולו או עם ג'ורג' - כבר לא תהיה בתן. הרי שלאחר ההחלטה של 1983, הדיווחים הטריים מהחתונה של צ'לסי קלינטון ומארק מזווינסקי עסקו רק בשאלה אחת: האם יורשת העצר הנשיאותית תיאות להביא גם רב, אולי כלהקת חימום, שינהל את הטקס יחד עם הכומר המשפחתי"(5).
אמנם אין בידינו נתונים מדויקים אודות תופעת ההתבוללות בקרב יהודי ארה"ב, הנגזרת מנישואי תערובת עם יחידים מדתות אחרות, אולם התחזיות הקודרות שעוסקות ביהדות ארה"ב מדברות על יותר מ-60% התבוללות(6).
לדברי אבינר, "אם אנחנו מתרגמים את המספרים האלה לצפי של ילדים בדור שני ושלישי. אז הדתיים והחרדים על כל 100 יהודים בדור הראשון, יהיו 295 יהודים בדור השני ו2588 בדור השלישי". אצל הקונסרבטיביים ל100 יהודים ייוולדו 62 ילדים יהודים ו24 נכדים יהודים. ואצל הרפורמים המספרים גרועים עוד יותר: על כל 100 יהודים יישארו 51 יהודים בדור השני ו13 בלבד בדור השלישי(7).
------------------------------------------------------------------
5. מ, אנדר. (2010). מארק, התחתנת עם הבחורה הלא נכונה, בתוך:
http://www.bac.org.il/society/article/mark-hathtnt-aam-habhvrha-hala-nkvnha
6. שם.
7. ש, אבינר. (2016). האויב הרפורמי, מתוך: http://rav-shlomo-aviner.blogspot.co.il/.

תגים:

נישואי תערובת · התבוללות · אמריקה · רפורמים · אורתודוקסים · קונסרבטיבים · קהילה · חתונה · יהדות · מיהו יהודי · גולה · יהדות · גיור · חתונה · רפורמים · יהדות רפורמית · זרמים · התנועה הרפורמית · דמוגרפיה יהודית · זהות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נישואי תערובת בקרב יהדות ארה"ב", סמינריון אודות "נישואי תערובת בקרב יהדות ארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.