היישום אינו מחובר לאינטרנט

גוף האדם בהלכה ובמחשבת היהדות (עבודה תורנית)

עבודה מס' 065548

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גופו של האדם ובפרט האדם היהודי - המודעות לנחיצות שמירת הגוף בהתבסס על מקורות היהדות, ספרי הלכה, מחשבת ישראל היהדות ותורת חב"ד.

9,297 מילים ,29 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בגוף האדם- גוף מבחינה גשמית והנפש שבו, תוך הדגשת מעלות וחסרונות הגוף.
גוף האדם ניתן, בין השאר, על מנת שיהיה משכן לנפש, וזוהי למעשה תכלית העבודה- תיאור חשיבות השילוב בין הגוף לנפש. יהודה בין תימא אומר: "הוי עז כנמר, קל כנשר רץ כצבי וגיבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים , וכן אומר "כאשר גופו חולה גם נשמתו נחלשת ואינו יכול להתפלל כראוי, אף על פי שהוא נקי מעברות, ולכן צריך אדם לשמור על בריאות גופו תמיד.
לגוף היהודי יש מעלה מיוחדת, כמו גם לנפש האלוקית בעבודת ה'. אי לכך עלינו לשמור על בריאות גופנו ונפשנו כדי שנוכל לקיים תורה ומצוות מתוך חיות ושמחה בגשמיות וברוחניות.
בעבודתי זו יעשה ניסיון לבדוק את ההשפעה על לימוד מתוך מקורות היהודים בנושא התעמלות ובריאות- וכן לעמוד על מושג בריאות הנפש לפי ספרו של הרמב"ם "הנהגת הבריאות" שנכתב בשנת 1198 בריא".
ואכן כאשר אדם בריא אברי גופו שלמים ומתפקדים. לעומת זאת יהודי בריא, בנפשו כאשר בנפש במהותה הטבעית עושה פעולות נאות וטובות ושיהודי מקיים תורה ומצוות מתוך שמחה וחיות בעבודה ה'.
כאשר אברי הגוף אינם מתפקידם כראוי יש לפנות לרופא שיבדוק את הגוף ויקבע מה גורם למחלה וכיצד להישמר ממנה. בנוסף לכך על הרופא לתת לחולה סמי תרופה שיבריאו את גופו. כך גם בחולי הנפש- כאשר יש לאדם חיסרון בכוחות נפשו או מידות רעות כמו גאווה וכעס יש לבדוק ממה נובעות מידות רעות אלו. יכול שחולי זה בנפש נובע מחינוך לקוי של האם או מחברה שלילית שהשפיעה עליו לרעה. לעיתים כאשר אדם אוכל מאכלות אסורות נפשו נפגעת ולא רק גופו.
יוצא מכל שרק כאשר יודעים את גורמי המחלה ניתן יהא למצוא דרכים להישמר ממנה.

בעבודה זו הועלו הנושאים השייכים לבריאות הגוף והנפש בצורה של גילוי המהות האמיתית. מה שנראה לכאורה כפעילות גשמית גרידא מקבל היבט עמוק נרחב וחדש. בחלק הראשון אציג נושאים הקשורים לבריאות הגוף:
1. אכילה ושינה.
2. פעילות גופנית.
3. שינה.
כאשר כל אלו מושפעים מעצבות, שמחה, כעס, בטחון ואמונה.

תוכן העניינים
1. פתח דבר
2. מבוא
3. תקציר
4. הקדמה- חשיבות הבריאה
5. רפואת ושמירת הגוף והנפש
עקרון הרפואה המונעת מחלות גוף
השפעת הנפש על הגוף
רפואת הגוף
6. אכילה ושתיה
זמני האכילה הטובים לאדם
פעילות קודם אכילה
הכנת הגוף לאכילה
ברכות לפני האוכל
מה על האדם לאכול ולשתות
העקרונות לתזונה נכונה
תפקיד המורים בתזונה הנכונה
כמות האכילה
7. שמירה על שלמות הגוף
ניתוח פלסטי- שיפור מראה הגוף
תרומת איברים
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבודה זו עוסקת בחשיבות שמירת גוף האדם, שהוא יציר אלוה מלמעלה.
על פי תורתנו, ישנה חשיבות רבה לשמירה על שלמות הנפש ועל שמירת הגוף לפי הכלל הידוע "נפש בריאה בגוף בריא". כבר הרמב"ם תאר את השפעתה הברורה של הנפש והרגשות על הגוף. הוא נותן דוגמא לכך שאדם שמח וחזק שנגרמו לו לפתע יסורים ודאגות- מיד נופלות פניו, ומצבו הנפשי גורם לגופו שינוים מקבילים.
נושא שמירת הגוף מוצא את ביטויו גם אצל גדולי החסידות. הבעש"ט התעניין דווקא רבות במצבם הגשמי של אנשים פשוטים; האדמו"ר הזקן, באותו עניין, השלים את ענייני הבעש"ט; וגם על פי שולחן ערוך יש לשמור על הגוף מכל משמר. חכמים אסרו פעילויות רבות ומאכלים רבים שיש בהם סכנת נפשות ומציין כי לאדם אסור לעשות פעילויות המסכנות את עצמו: לעבור מתחת לקיר רעוע, לשמש המיטה לאחר הקזת דם, וכד'.

תגים:

שמירת · גוף · האדם · שלמות · הנפש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גוף האדם בהלכה ובמחשבת היהדות (עבודה תורנית)", סמינריון אודות "גוף האדם בהלכה ובמחשבת היהדות (עבודה תורנית)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.