היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעות החרדה וקשריהן לאנתרופולוגיה

עבודה מס' 010199

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה המכונה "תסמונת פוסט טראומטית" - האם התסמונת יכולה להיות מושפעת מהתרבות בה גדל האדם.

3,721 מילים ,22 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים
1.מטרת העבודה
2.המושג חרדה
3.מהות התסמונת והסימפטומים
4.הקשר לאנתרופולוגיה
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

מטרת העבודה
מטרת עבודה זו היא לסקור את התופעה המכונה "תסמונת פוסט טראומטית": מהי התסמונת, באיזו דרך היא מופיעה ומהם הסימפטומים שלה. אסקור את המחקרים בנושא, לרבות מחקרים העוסקים במהות התסמונת מבחינת פתולוגית.
השאלה המחקרית היא להעריך האם התסמונת יכולה להיות מושפעת מהתרבות בה גדל האדם, כלומר האם יש קשר בין האתניות לחרדה הפוסט טראומטית.
במחקרים נמצא כי אין שינויים פסיכולוגים פאתולוגיים שאפשר לקשר עם התסמונת, והתסמונת אינה כפופה לכל חוק גנטי ברור. משערים שיחסים בין אישיים זהירים ומעודדים והירגעות-עשויים להועיל. בדרך כלל נראה שאין לזה השפעה שלילית על בריאות הגוף, ובמידה שיש טיפול נאות, אין בכך לגרום למוות או לקצר את החיים. התסמונת מתקיימת בכל טיפוס גופני, ואין הסכמה כללית שצורת טיפול כלשהי היא אכן יעילה.
לתסמונת יש סימפטומים ברורים, כפי שנראה להלן. אולם כל הסימפטומים המנויים על ידי הפסיכיאטרים הם הפרעות של תפקודים קוגניטיביים. עובדה זו מרמזת על כך שבחרדה, יותר אולי מאשר בכל תחום אחר בפסיכופתולוגיה, התפקודים הקוגניטיביים מקיפים את קליטתן, שימורן ושליפתן מזמן לזמן, לפי הצורך, של אינפורמציות על בסיס לוגי, פנומנולוגי ואמפירי.

מקורות:

אהרון צביה, תגובותיהם וסגנון התמודדותם של ילדים ובני נוער ישראליים במהלך מלחמת המפרץ, (עבודת מ"א), אוניברסיטת בר- אילן, תשנ"ד.
איילון ע., "טיפול נפשי בנפגעי פעולות טרור, בתוך: חיים ד., איציקסון י., שפלר ג., (עורכים), פסיכופתולוגיה קצרת מועד- רקע טכניקות ויישום, ירושלים, האוניברסיטה העיברית, 1989.
הנטמן שירה, חשיפה קודמת לארועים טראומטיים על תגובות הקשישים למלחמת המפרץ",(עבודת מ"א) אוניברסיטת ת"א, 1992.
גיורא צבי, פסיכופתולוגיה, גישה קוגניטיבית, תל-אביב, 1979.
דרעין ע. ד"ר, מחלות נפש והפרעות בהתנהגות, תל-אביב, 1985.
מבוא לפסיכולוגיה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1994.
סולומון זהבה ופלום חנוך, "אירועי חיים, תגובות קרב, ותסמונת פוסט טראומטית", מגמות, ל"ב, 4, עמודים 537-546.
קווינט שרה, קשרים בין הכנה מטרימה וניסיון קודם עם אסונות לבין אפקטיביות בתי הספר בעת מבצע "סופה במדבר", אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ג.
קליגמן א., התערבות פסיכולוגית בעת אסון, ירושלים, 1990.
רגולנט רות, תיזת ההחלמה האישית- דפוסי התמודדות של אזרחים הסובלים מתסמונת פוסט-תראומטית ונמצאים בטיפול נפשי, האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1994.
שטיין ענת, מידע על המצב ודפוס אישיות רפרסיבי-סנסטיבי והקשר שלהם עם תגובות מצוקה והתמודדות בקרב ילדים בעת מלחמת המפרץ,עבודת מ"א, אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ד.
שלו אריק, "גישה רב מימדית לתסמונת הפוסט טראומתית", שיחות, כרך ח', 2, מרץ 1994.
BENYAKAR M. "THE COLLAPSE OF A STRUCTURE: A STRUCTURAL APPROACH TO TRAUMA", JOURNAL OF TRAUMATIC STRESS, 1989, 4, PP. 431-449.
DEVEREUX GERORGE ,BASIC PROBLEMLS OF ETHNOPSYCHIATRY, LONDON, 1908.
GIBBS M.S., "FACTORS OF THE VICTIM THAT MEDIATE BETWEEN DISASTER AND PSYCHOPATHOLOGY,JOURNAL OF TRAUMATIC STRESS, 1989, 2, PP. 489-514.
GREEN b.L., IN CHARLES R. (ED), TRAUMA AND ITS WAKE, N.Y. 1985.
HOMANS C. GEORGE, "ANXIETY AND RITUAL: THE THEORIES OF MALINOWSKI AND RADCLIFFE BROWN", AMERICAN ANTHROPOLOGIST, xliii, 1941, PP.164-172.
JANNOF R., "ASSUMPTION WORLDS AND THE NONSPECIFITY DILEMMA: TOWARD IDINTIFIYNG THERAPEUTIC CHANGE", SOACIAL COGNITION", 7(2), 1989, PP.113-186.
KLEINMAN ARTHUR, "CULTURE AND CLINICAL REALITY: COMMENTARY ON CULTURE BOUND SYNDROM AND INTERNATIONAL DISEASE CLASSIFICATION",CULTURE, MEDICINE AND PSYCHIATRY, 11, 1987, PP.49-52.
MCNALLY RICHARD, "ASSESSMENT OF INTRUSIVE COGNITION IN PTSD: USE OF THE MODIFIED STROOP PARADIGM", JOURNAL OF TRAUMATIC STRESS, 6, 1993, pp.33-53.
SOLOMON Z., "A tREE YEAR PROSPECTIVE STUDY OF POST TRAUMATIC STRESS DISORDER" ,JOURNAL OF TRAUMATIC STRESS, 1989, 2, PP. 59-73.

תגים:

פחדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעות החרדה וקשריהן לאנתרופולוגיה", סמינריון אודות "תופעות החרדה וקשריהן לאנתרופולוגיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.