היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסתגלות ותהליכי יצירת שינוי באדם-תאוריה ומעשה

עבודה מס' 010253

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תיאוריות בנושא, ופיתוח תיאוריה לגבי אדם מסויים.

3,090 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא והצגת הנושא
תיאוריות לגבי שינוי באדם
ניסוי עצמי לגבי יצירת שינוי
שיטת המחקר
תיאור הבעיה
איתור הפעילות הניתנת לשליטה
שינוי סדר הפעולות
הימנעות מהפעילות המזיקה
עיסוק בהתנהגות חדשה
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
האדם הוא היצירה המורכבת ביותר עלי אדמות,ולכן אך טבעי הוא הדבר כי תהיה המדוברת ביותר והנחקרת ביותר. אנו, כבני המין האנושי מעונינים לחקור את צפונותיו של האדם, הן בשל יצר הסקרנות והן בשל התועלת אשר תיצמח לנו, כנחקרים.
האדם אינו מורכב רק מבשר ועצמות אלא יש לו נפש,או כפי המוגדר ביהדות נשמה ולמעשה כמעט אין אדם שונה לחברו בכל הקשור לאופי.כבר נאמר בגמרא "כשם שפניהם של בבני האדם שונים כך מעשיהם שונים" ועל כך אין מחלוקת.
חקר התנהגות האדם החל עוד בימים קדומים בהם ניסו להתחקות אחר פעולות על מנת לדעת את טיבעו ופחות על מנת לשנות אותו.
הראשונים אשר החלו להתעמק בנושא בצורה מדעית היו היונים (סוקרטס וחבריו) אשר ניסו לחקור את מוצא האדם ומטרתו בעולם הזה,אולם על שינוי טיבעו לא ניסו להתחקות עד לאמצע המאה ה15-.
כיום תיאוריות לגבי התפתחות האדם נמצאות למכביר וכל לאחד חושב כי הוא זה אשר מסוגל ליצור תהליכי שינוי טובים יותר; אולם כבר נאמר על מדע הפסיכולוגיה כי "כל כך מעט נאמר על כל כך הרבה" (נאמר בהשוואה לפיזיקה).
מה שחשוב הוא כיצד אנשים משפיעים על עצמם.האם הם יכולים ע"י קבלת ההחלטות הנכונות בזמן המתאים, על ידי איזה צרוף של פעולות רצוניות, לשנות את התנהגותם או מחשבתם, לשנות את תחושותיהם או את דרך ראיתם ומעשיהם הבסיסיים?? השינוי מתרכז בעיקר בשאלה כיצד אנשים משפיעים על עצמם באמצעות פעולות מבוקרות,ומטרת הפסיכולוגיה היא לזהות מקרים בהם פעולות יוצרות השפעות כאלה.
יש לציין כי תיאוריות לגבי שינוי פסיכולוגי נפוצות לרוב בארצות מתפתחות וזאת משתי סיבות עיקריות: ראשית בארצות כאלו יש את המשאבים למחקרים בנושא ולישומם, ושנית בארצות אשר בהם רמת החיים אינה גבוהה אנשים נוטים להתעסק יותר בבעיות היום יום ולא להגות בדרכים לשיפור התיפקוד הנפשי.
מטרת עבודתי זו היא לסקור בקצרה התיאוריות הרבות אשר עוסקות בנושא, לסכמם לגודל יריעה זו ולאחר מכן לפתח תיאוריה מסוימת על אדם מסוים אותו אנסה לבדוק לפני תהליכי ההשפעה ולאחריהם.
למען הסר ספק, אין עבודתי באה לגלות תיאוריה חדשה או לנסות לשכלל תיאוריה אחרת אלא רק לבדוק תיאוריה מסוימת על מנת לעמוד על מידת האפקטיביות שלה ולנסות להסיק מסקנות לגביה, ואולי גם על אופי הנחקר.

מקורות:

דרעין ע. ד"ר מחלות נפש והפרעות בהתנהגות ת"א 1987.
וינברג ג. חקר הסתגלנות ת"א 1982.
אלול י. עבודת סיכום על תיאורית האישיות עודה סמינריונית באוניברסיטת בר-אילן,1965.
בריל פ. פסיכותרפיה אכסטנציאלית הרפואה 1969.
עמליה י.לשון הגוף ת"א 1987.
ירחוני בריאות שונים.
RALPPH K.SCHWITZGEBEL CHANGING HUMAN BEHAVIOR HARVARD 1974.
FOX R. TRANING AND UNCERTENTY CAMBRIDGE 1957.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסתגלות ותהליכי יצירת שינוי באדם-תאוריה ומעשה", סמינריון אודות "הסתגלות ותהליכי יצירת שינוי באדם-תאוריה ומעשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.