היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגירושין על תפקוד הילדים

עבודה מס' 070587

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני הבודק חמישה הורים שעברו תהליך גירושין.

10,885 מילים ,18 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

העלייה בשיעור הגירושין בארץ ובעולם בולטת במיוחד בשנים האחרונות. היציבות של המשפחה הרגילה אינה עוד דבר מובן מאליו. בהסתכלות על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עבור שיעור הגירושים בישראל הנתונים מעוררים דאגה. הנתונים מצביעים על כך כי זוג אחד מכל שלוש מתגרש כיום. עלינו לזכור כי מאחורי כל סיפורי הגירושים ומאחורי כל הסטטיסטיקות והמספרים ישנם בדרך כלל גם ילדים. עבור כל ילד, בכל גיל, מהווים הוריו רשת של ביטחון. הגירושין מערערים לילדים את היסודות המובנים מאליהם שהיו בעולמו של הילד. בעת גירושים, הילדים נמצאים במצג של הלקאה עצמית הם מאמינים שאם הם יהיו ילדים טובים הוריהם לא יתגרשו בסוף ואם הגירושים יצאו לפועל זה באשמתם כי לא התאמצו מספיק. הילדים אשר חווים את גירושי הוריים חווים מכלול של השפעות, חברתיות, לימודיות ורגשיות. קופרשמיט טוענת כי רוב הילדים בגילאים השונים מגיבים בדרך דומה, אך יש לציין כי ילדים בגילאי 10-8 נוטים להתנהגות רגרסיבית במהלך פירוק התא המשפחתי, וילדים בגילאי 13-10 נוטים להפגין יכולת טובה של אינטגרציה והתמודדות היא מוסיפה כי גיל הילד, מינו והשינויים החלים בסביבתו, ואפילו השכלת אמו משפיעים על הסתגלות הילדים למצב החדש (קופרשמיט, 2000).
מחקר זה הינו מחקר איכותני הבודק חמישה הורים שעברו תהליך גירושין. המחקר עוסק בהשפעות שיש לגירושין על הילדים, בשלושה מישורים: במישור ההתנהגותי, הרגשי והחברתי. כמו כן אנסה למצוא דרכי התמודדות של ההורים ואנשי המקצוע להתמודדות טובה יותר והסתגלות טובה יותר למצב החדש. כלי המחקר הוא ראיון חצי מובנה שיטה זו מאפשרת לבחון ולפרש את נקודת מבטם של הורים שהתגרשו וניתן להבין את המציאות שהם חווים ולפרש את תפיסתם לתהליך שהם וילדיהם עברו במישורים שונים. כמו כן חשיבות המחקר הינו גיבוש התובנות לאנשי הצוות החינוכי שבכיתתם ילדים להורים גרושים והדגשת תפקידם כמקור לטיפוח ביטחון רגשי חברתי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: סקירת ספרות
2.1 גירושין רקע כללי
2.3 הגירושין כמשבר משפחתי
2.4 ילדים וגירושין
2.4.1 השפעת הגירושין על ילדים בהיבט ההתנהגותי.
2.4.2 השפעת הגירושין על ילדים בהיבט החברתי
2.4.3 השפעת הגירושין על ילדים בהיבט רגשי
2.4.4 תפקיד המורה בתהליך הגירושין:
פרק ב: שיטת המחקר
ב.1 גישת המחקר:
ב.2 משתתפים:
ב.3 כלי איסוף הנתונים:
ב.4 הליך אסוף הנתונים ואתיקה:
ב.5 אופן ניתוח הנתונים:
פרק ג: ממצאים
ג.1 טיב הקשר כגורם משפיע על התמודדות הילדים עם הגירושין.
ג.1.1 הורים שלא מפרידים את המחלוקת בניהם:
ג. 1.2 הורים שמפרידים את המחלוקת בניהם ומשתפים פעולה.
ג.2 התמה השנייה: המורה כמקור לטיפוח ביטחון רגשי לילד במשבר הגירושין.
ג.2.1 המורה כמתווך בין אנשי מקצוע:
ג.2.2 המורה כמקור לטיפוח ביטחון רגשי לילד ולהורה:
פרק ד: דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים: שאלוני ההורים

קטע מהעבודה:

על פי הסטטיסטיקה הקיימת בשנת 2010, 26% מכלל הזוגות הנשואים בישראל התגרשו. משפחות גרושות הוגדרו כ"משפחות שבורות" ו"משפחות מפורקות". המשפחה החד-הורית הוצגה כחסרת דמות סמכותית (האב), את האם כסובלת מבדידות, וכסובלת מהצפה של תפקידים (הוריים, מקצועיים, כלכליים ועוד), קושי כלכלי והתמודדות עם בעיות רגשיות והתנהגותיות קשות בקרב הילדים(רבין,2010; 1993, Guttman ).
בשנות השמונים והתשעים חלה בחינה מחודשת ואחרת של המשפחה הגרושה, ובעוד חלק מהקשיים המתוארים נמצאו עדיין נכונים, הגירושין נתפסו כתופעה רחבה ולגיטימית יותר מבחינה חברתית, וכמשבר שניתן להתאושש ממנו ולהסתגל חזרה לחיים תקינים ומאוזנים ואף לצמוח מתוכו. רבין מדגישה כי גירושין המטופלים היטב יהוו משבר שניתן להתגבר עליו לאחר כשנה שנתיים בעוד שגירושין שאינם מטופלים כראוי עלולים להפוך לטראומה מתמשכת. השלב האקוטי של המשבר נמשך כמה חודשים ולאחריו מתחילה בניה מחודשת של העצמי (רבין, 2010).

תגים:

גירושים · גרושים · הורים · משפחה · משבר · נישואין · זוגיות · התנהגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגירושין על תפקוד הילדים ", סמינריון אודות "השפעת הגירושין על תפקוד הילדים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.