היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתם של מגדר ודת על עמדות כלפי האשמת אישה באונס

עבודה מס' 070573

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי, הכולל העברת שאלונים וניתוח הנתונים ב SPSS.

2,577 מילים ,14 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

ישנם היבטים רבים המשפיעים על עמדות כלפי האשמת אישה באונס. מחקרים שונים מראים שאנשים נוטים לגבש מיתוסים- דעות שליליות לגבי קורבנות אונס המתבטאות בהאשמת הקורבן ובהשמצתו. מחקרים רבים עסקו בשאלה האם ניתן להאשים את הקורבן באונס, ביניהם מחקר שהראה כי ישנן עמדות שליליות כלפי קורבנות אונס האומרות כי נשים גורמות לאונס על ידי פיתוי, תמימות או אי יושר.
עבודה זו תבחן האם ישנו הבדל בעמדות כלפי האשמת אישה באונס בין גברים לנשים ובין חילונים ודתיים. שאלה זו תיבדק באמצעות סקירת ספרות תיאורטית ובאמצעות מחקר שיבדוק את הנושא. הסקירה התיאורטית תתייחס להגדרת המשתנים- דת, מגדר ואונס. המונח דת מתאר את האמונה בקב"ה המתבטאת בתפילות ובמצוות ואת השאיפה לגאולה תוך אמונה. המונח מגדר מתאר את ההבדלים בין גברים לנשים תוך הדגשת השוני בין המינים.
במחקר הנוכחי תיבדק שאלת המחקר באמצעות מדגם של 120 נבדקים. מתוכם 60 גברים ונשים דתיים ו- 60 גברים ונשים חילונים שחולקו בצורה שווה. הנבדקים יתבקשו למלא שאלון הבודק את עמדותיהם כלפי קורבנות אונס והאשמתם.
בעבודה זו נעשתה סקירה על אונס, על עמדות כלפי האשמת אישה באונס ונעשה מחקר על מנת לבדוק האם קיים הבדל בעמדות כלפי האשמת אישה באונס בין דתיים לחילונים ובין גברים לנשים. במהלך המחקר חולקו שאלונים שבדקו את עמדותיהם של הנבדקים בנושא זה. מטרת המחקר הינה להעלות את המודעות לגבי זה שקיימות דעות שליליות על קורבנות אונס וזאת על מנת לנסות להפחית את האשמת הקורבן. האשמת הקורבן גורמת לחוסר דיווח של הקורבנות ושל הצופים מהצד עקב דעות שליליות לגביהם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - אונס
פרק 2- גברים ונשים ויחסם לאונס
פרק 3- דתיים וחילוניים ויחסם לאונס
השערות מחקר
4. פרק השיטה
תוצאות
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת האונס מוגדרת בחוק כמעשה מיני בגופה של אישה ללא הסכמתה ובניגוד לרצונה. אין זה בהכרח אומר שנעשה שימוש באלימות כנגד הקורבן וכל עוד לא הייתה הסכמה ברורה מצידו- המעשה ייחשב כאונס לכל דבר (קמיר, 2002). מחקרים מצביעים על כך שאחוז הנשים שדיווחו כי חוו אונס בשלב כלשהו בחייהן עומד על 38% (Casey & Nurius, 2006 בתוך מור, 2009).
אנשים נוטים לגבש דעות שליליות לגבי קורבנות אונס כמו האשמת הקורבן ופקפוק באמינותו, רמיזה על כך שראוי היה שייאנס והשמצתו (Ward, 1988 מתוך Nagel, Matsuo, McIntryre & Morrison, 2005). במילים אחרות ניתן להשתמש במונח מיתוסי אונס על מנת להגדיר זאת. בנוסף, הממצאים מראים כי נשים סלחניות יותר כלפי קורבנות אונס לעומת גברים, ולבנים סלחניים יותר לעומת אמריקאים אפריקאים (Nagel, Matsuo, McIntryre & Morrison, 2005).

תגים:

מגדר · אונס · האשמה · אישה · עמדה · עבירות מין · דתיים · חילונים · שאלון · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתם של מגדר ודת על עמדות כלפי האשמת אישה באונס", סמינריון אודות "השפעתם של מגדר ודת על עמדות כלפי האשמת אישה באונס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.