היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראה מבוססת פרויקטים והשפעתה על הזהות המקצועית של המורה

עבודה מס' 070570

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר באמצעות ראיונות חצי מובנים עם מורות.

20,413 מילים ,50 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה היא לבחון את השפעתה של הוראה מבוססת פרויקטים (PBL) על תפיסתם המקצועית של מורים ועל תחושת המסוגלות העצמית שלהם. לאחרונה נעשה שימוש בדרכי הוראה-למידה שונות בעקבות התפתחות טכנולוגית והצורך להתאים שיטות הוראה- למידה לצרכים של המאה ה-21. למידה מבוססת פרויקטים (PBL) מתנהלת על פי השלבים הבאים: חלוקה לצוותי עבודה, ניסוח שאלת חקר כיתתית, חקר של הקבוצות אודות שאלת החקר, הכנת תוצר משותף ופרזנטציה של התוצר. המחקר בוצע בגישה איכותנית ובו השתתפו 6 מורות מבית ספר בגליל, שבו מלמדים בגישת הפרויקטים (PBL) כ- 4 שנים. נתוני המחקר נאספו מתוך ראיונות חצי מובנים עם המורות. תמלילי הראיונות נותחו בהתאם לקטגוריות תוכן. המסקנות הן שתפקידו של המורה המלמד בשיטת הפרויקטים שונה מן הוראה מסורתית ומכאן שהוראה מבוססת פרויקטים משפיעה על הזהות המקצועית של המורה. המורה אינו עוד מקור הידע. הכשרה מתאימה הכוללת ליווי צמוד בתהליך ההוראה, מהווה גורם חשוב לחיזוק תחושת המסוגלות עצמית של המורות. עבודת צוות של המורות בתוך בית הספר היווה מוקד תמיכה משמעותי, הן להתייעצות מקצועית, לקבלת משוב ולתמיכה רגשית של המורים וכך מחזק את תחושת המסוגלות של המורות. למידה מבוססת פרויקטים נתפסת אצל המורות כדרך יעילה להוראה אך דורשת מהן עבודה רבה מאוד והשקעת זמן נוסף, רגשות של חוסר עמידה בסטנדרטים, תסכול ולחץ הנובעים מכך, פוגעים בתחושת המסוגלות העצמית של המורה לכן יש צורך בתמיכה וליווי של ההנהלה כדי ליצור תרבות בית ספרית של שיתוף ולמידה אשר מחזקים את תחושת המסוגלות העצמית של המורה.

תוכן עניינים:
מבוא
חלק א- סקירת ספרות
פרק ראשון- מאפייני למידה מבוססת פרויקטים- PBL
תפקיד המורה בתהליך הלמידה:
יעילות שיטת PBL בהוראה
פרק שני- מרכיבי הזהות המקצועית של מורים ותחושת מסוגלות עצמית
פרק שלישי- למידה מבוססת פרויקטים כשינוי ארגוני
פרק רביעי- השפעת הוראה מבוססת פרויקטים על תחושת המסוגלות העצמית של המורה
חלק ב- מתודולוגיה
ממצאי המחקר וניתוח הממצאים:
דיון ומסקנות:
המשך חקר בתחום
מסקנות אופרטיביות
רשימת מקורות -ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

למידה מבוססת פרויקטים (PBL) הינה גישה פדגוגית ממוקדת תלמיד, המשלבת מודל הוראה - למידה שמאורגן סביב פרויקטים. פרויקטים הם משימות מורכבות, המבוססות על שאלות או בעיות מאתגרות המעודדות את התלמיד לחקור. בנוסף דרך הוראה זו דורשת מהתלמיד בפתרון בעיות אותנטיות, קבלת החלטות או פעולות חקירה ומאפשרת לתלמידים הזדמנות לעבוד על פני תקופות זמן ממושכות ולהגיע לתוצר אשר מוצג לקהל. לדרך למידה זו יש פוטנציאל רב להוביל את התלמידים להבנה מעמיקה יותר של תכנים מכיוון שזה דורש מהם לתכנן את תהליך הלמידה, להוביל את תהליך הלמידה ולהתמודד עם פתרון בעיות. (Blumenfeld Soloway, Krajcik, Guzdial & Palincsar,1991).

תגים:

חדשנות · חדשנות חינוכית · PBL · פרויקטים · מסוגלות עצמית · מורים · פרופסיה · הוראה · זהות מקצועית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה מבוססת פרויקטים והשפעתה על הזהות המקצועית של המורה", סמינריון אודות "הוראה מבוססת פרויקטים והשפעתה על הזהות המקצועית של המורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.