היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה שיווקית לעיר ירושלים

עבודה מס' 070504

מחיר: 230.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיווק העיר ירושלים בהיבט תיירותי

7,338 מילים ,9 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

ירושלים הינה אחד ממוקדי המשיכה לתיירות החשובים של מדינת ישראל, וענף התיירות בה הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים של העיר. ראש העיר הציב יעד שאפתני של עשרה מיליון תיירים מדי שנה עד שנת 2020. על מנת לעמוד ביעד זה נעשות כמה פעולות מקבילות: הגדלת תקציב התיירות באופן משמעותי, שדרוג תשתיות התיירות, קידום בנייתם של אלפי חדרי מלון, הכנה תכנית לשיווק ויחסי ציבור, והגדלה ניכרת של מספר אירועי התרבות והאמנות המתקיימים בעיר.
בשנת 2002 עמדה ההשקעה העירונית בתיירות בירושלים על קרוב לשלושה מש"ח ועם פחות מ-1 מיליון מבקרים בשנה. לאור האסטרטגיה העירונית החדשה, והגדרת התיירות כמנוע צמיחה לעיר, אישרה הממשלה בשנת 2011 תקציב בסך של 145.5 מש"ח לתיירות בפריסה לחמש שנים(1), עם הכוונה להגדיל את מספר המבקרים בשנה אשר עמדה על 2.1 מליון בשנה. בפועל, מספר המבקרים בשנת 2014 עמדה על 2.1 מליון (2.4 מליון ללא השפעת צוק איתן) מה שמצביע על גידול של אחוזים בודדים, על אף שהגדילו את התקציב השנתי פי 10. בשנת 2016 אושר תקציב ממשלתי בסך 137 מש"ח לתיירות, לחמש שנים נוספות(2).

עבודה זו מתמקדת בקידום התיירות הבינלאומית לירושלים. יחד עם זאת אנו מבקשים להדגיש כי חלק מהאסטרטגיה השיווקית לקידום התיירות הבינלאומית היא למנף את ההצלחה בתחום התיירות המקומית.

תוכן העניינים:
רקע
חלק א' - ניתוח הסביבה השיווקית
סקירת ענף התיירות בישראל
ניתוח השוק עפ"י חמשת הכוחות של פורטר
ניתוח התחרות
ניתוח SWOT
ניתוח המותג ירושלים
קהל המטרה
חלק ב' - מטרות הפעילות השיווקית
מודל BCG
מודל Ansoff
מודל חיי המוצר
גיבוש תהליך האסטרטגיה השיווקית להמשך צמיחת המותג
חלק ג'- תמהיל השיווק (p's4)
המוצר
המחרה
אופי הפצה
אופי הפעילות התקשורתית
סיכום

קטע מהעבודה:

ירושלים מתחרה ברמה המקומית על נתח שוק התיירות לישראל. נבקש לבחון את המגמות שחלו בשנים האחרונות במספר המבקרים ותיירי היום אשר ביקרו בישראל ובירושלים. המקור לנתונים הוא 'סקר תיירות נכנסת' של משרד התיירות ונתוני הלמ"ס לשנת 2015.
לאחר סיומה של האינתיפאדה השנייה ותקופת המתיחות הביטחונית שלאחריה עד שנת 2002, חוותה תעשיית התיירות בישראל מגמה של גידול ברוב השנים. אירועים ביטחוניים שונים כגון צוק איתן אמנם השפיעו לרעה על מספר התיירים שהגיעו לישראל בכלל ולירושלים בפרט, אך המגמה הכללית הצביעה על עלייה במספר התיירים.
בשנת 2014 ביקרו בישראל 3.54 מיליון מבקרים (2.9 מיליון תיירים), אשר מהווה 14% CAGR משנת 2002. כמו כן, מספר תיירי היום שביקרו בישראל גדל מאחוזים בודדים משנת 2006 עד לכדי 20% ב-2013.

תגים:

ירושלים · שיווק · בינלאומי · תיירות · מיתוג · פורטר · SWOT · מותג · קהל מטרה · מודל BCG · מודל Ansoff · מודל חיי המוצר · תמהיל · מוצר תחליפי · ערי בירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה שיווקית לעיר ירושלים", סמינריון אודות "אסטרטגיה שיווקית לעיר ירושלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.