היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד פנים ונורמות חברתיות משפיעות על תפיסת אמון?

עבודה מס' 070448

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי ההשפעה המשותפת של נורמה חברתית ושל פנים אמינות או לא אמינות של אדם זר, על תפיסת אמון.

15,098 מילים ,42 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

החברה האנושית בנויה על בסיס של אמון בין-אישי. אמון בבני אדם, במוסדות החברה, במדינה, בקיומם של כללים ונורמות התנהגות. לפיכך הוא נכס חברתי חשוב ביותר. כשהוא קיים, ניתן לבסס עליו יחסים בין אדם לחברו וגם חברה ראויה ומשגשגת. בהעדרו אנו נידונים לכאוס, בלבול, מאבק מתמיד על הישרדות, אלימות ותסכול. אולם, האמון אינו מתבסס רק על גורמים "הגיוניים", "סבירים" או "רציונליים", אלא גם על גורמים פנימיים כמו אינטואיציות הנובעות ממראה פנים מסוים, ועל גורמים חיצוניים כמו נורמות חברתיות. במחקר זה אאבחן את השפעת שני הגורמים הנ"ל על תפיסת אמון של אדם באדם אחר והתנהגות הנובעת מהאמון כלפיו, באמצעות פרדיגמת "משחק האמון".

המחקר אותו ערכתי נועד לבחון את השאלה מהי ההשפעה המשותפת של נורמה חברתית ושל פנים אמינות או לא אמינות של אדם זר, על תפיסת אמון. תפיסת האמון תיבדק הן ברמה ההתנהגותית והן ברמת שיפוט אמינותו של האדם הזר, כך שהיא מורכבת משני משתנים שונים, המודדים לכאורה את אותו הדבר; הראשון הוא התנהגות אמון כלפי האדם הזר, והשני הוא דירוג האמינות הנתפסת של אותו שחקן ב'. התנהגות האמון תימדד באמצעות סכום הכסף אותו יבחר הנבדק, המשמש כאמור כשחקן א', להעביר לשחקן ב' פיקטיבי, אדם זר שתמונת פניו, שנמצאה בפיילוט שנערך מבעוד מועד כאמינה או לא אמינה, מוצגת בפני שחקן א' טרם קבלת ההחלטה על הסכום שיועבר לו בפרדיגמת "משחק האמון". לצד תמונת הפנים, יופיע משפט המתאר נורמה חברתית של אמון או נורמה חברתית של אי-אמון. אציין כי השתמשתי בפנים של גברים בלבד, שכן נמצא כי תווי פנים של גברים משפיעים מאוד על תפיסת האמינות שלהם, בעוד שאפקט דומה לא נמצא בתגובה לפנים של נשים (Flegr et al, 2013).

תוכן העניינים:
1.מבוא
1.1. פתח דבר
1.2. רקע תאורטי
1.3 הצגת השערת המחקר והניסוי
2. שיטה
2.1 פיילוט
2.2 המחקר הנוכחי
2.2.1 משתתפים
2.2.2 מערך
2.2.3 כלים
2.2.4 מהלך הניסוי
3. תוצאות
3.1. ניכוי משתתפים
3.2. טבלת סיכום משתנים תלויים
3.3. ניתוח משתנה תלוי א'- סכום התשלום
3.4. ניתוח משתנה תלוי ב'- דירוג האמינות
3.5. ניתוחים נוספים
4. דיון
4.1. ניתוח ודיון על ממצאי הניסוי
4.2. בעיות אפשריות ופתרונות להמשך
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

אמון מוגדר בספרות המחקרית כיכולת פסיכולוגית של נותן האמון לבטוח במישהו או במשהו, בהתבסס על ציפיות חיוביות מהתנהגות או מכוונות האחר, באופן המיטיב עבורו כנותן האמון. התנהגות זו חושפת את נותן האמון לפגיעה מצד מושא האמון (1998,Rousseau, Sitkin, (Burt and Camerer. מתן אמון בזרים הוא מעשה שאין לנו שליטה על תוצאותיו, אך הוא דרוש לנו לצורך תפקוד חברתי יעיל. כפי שמציינים מאירסון ועמיתיו, האמון הוא יסוד חיוני של החיים החברתיים. ללא האמון הכללי בין בני האדם הייתה החברה מתפוררת, שהרי מעט מאוד ממערכות היחסים מבוססות אך ורק על מה שידוע בוודאות על אודות הזולת. מעט מאוד מערכות יחסים היו שורדות לולא אמון איתן יותר מהוכחות רציונליות או התנסות אישית (Meyerson et al, 1996).

תגים:

אמון · נורמות חברתיות · פנים · סמינריון · פסיכולוגיה · משחק האמון · פרדיגמת האמון · זיהוי פנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד פנים ונורמות חברתיות משפיעות על תפיסת אמון?", סמינריון אודות "כיצד פנים ונורמות חברתיות משפיעות על תפיסת אמון?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.