היישום אינו מחובר לאינטרנט

למידת שירה בציפורי-שיר והאזורים העצביים המבקרים אותה

עבודה מס' 070404

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שירת הציפורים כהתנהגות מורכבת, כיצד היא מתבצעת מהם הגירויים הפנימיים והחיצוניים להתנהגות והשירה כמודל ללמידה והחיפוש אחר המצע העצבי לזיכרון.

5,026 מילים ,29 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

שירת הציפורים היא התנהגות מורכבת הנשלטת על ידי פעילות משולבת ומורכבת של מסלולים עצביים במוח ותאי שריר המושפעים מגירויים פנימיים וחיצוניים רבים. ווקליזציה מסוג זה ייחודית לפרטים מסדרת Passeriformes.
השירה לרוב מבוצעת על ידי הזכרים בהקשרים טריטוריאליים ורבייתיים ובעלת משמעות על טיב הזכר. זכרים צעירים צריכים ללמוד את השירים האופייניים למינם על ידי האזנה לזכר בוגר מאותו מין. למידת השירה בציפורי-שיר ורכישת השפה בפעוטות חולקות מאפיינים גנטיים, נוירולוגיים והתנהגותיים דומים. מסיבות אלו ואחרות ציפורי-שיר מהוות חיית מודל טובה למחקרים על אזורים במוח ורשתות המעורבות בלמידה וזיכרון.
בעבר נהגו לחשוב שבציפורי-שיר, קובץ גרעינים המכונה 'מערכת השיר' מעורב בלמידה בנוסף לתפקידו בתפיסה והפקת השיר. ממצאים מניסויים המערבים אנליזת ביטוי Immediate early genes (IEGs) הובילו לבסוף להבנה שהמצע העצבי לזיכרון השיר הנלמד נמצא מחוץ למערכת השיר באזורים אנלוגיים לקורטקס השמיעתי בבני האדם.
בחלק הראשון של העבודה יינתן רקע מדעי על ציפורי-השיר, הקבוצה הטקסונומית המציגה את התנהגות השירה, תקשורת קולית בעופות, כיצד הציפורים מפיקים קול וסוגי הקולות המופקים.
החלק יעסוק בהתנהגות השירה כהתנהגות נלמדת, תוך התייחסות לשלבי למידת השירה, תזמון התפתחות השיר והיפותזת למידה מונחת תבנית, דרך אזכורים של הניסויים העיקריים שהובילו להבנת ההתנהגות. לסיום נסקור את המנגנונים העצביים המבקרים את התנהגות השירה תוך עיסוק בשאלה "היכן ממוקם המצע העצבי לזיכרון השיר הנלמד?"

תוכן עניינים
תקציר
1. מבוא
1.1 ציפורי-שיר Passerine
1.1.1 טקסונומיה
1.2 תקשורת קולית, איבר הפקת הקול הציפורי ושיר
1.2.1 איבר הפקת הקול הציפורי 'Syrinx'
1.2.2 סוגים של תקשורת קולית, קריאות פשוטות לעומת שירים מורכבים
1.2.2.1 קריאות (calls)
1.2.2.2 שירים songs))
2. תהליך למידת שיר, המודל הקלאסי של למידת שירה
2.1 תזמון התפתחות השיר
2.2 תהליך למידת השיר והיפותזת "למידה מונחת תבנית"
2.2.1 למידה מונחת תבנית
3. נוירו-אנטומיה החיפוש אחר המצע העצבי לזיכרון
3.1 מערכת השיר והחיפוש אחר המצע העצבי לזיכרון
3.1.1 מסלולי מערכת השיר
3.2 המסלול השמיעתי, והמצע העצבי לזיכרון
3.2.1 אתרי ה- caudomedial pallium וזיכרון שיר המדריך
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שירת הציפורים היא בין התופעות המרתקות ביותר בטבע. לאורך ההיסטוריה, ציפורי-השיר ושיריהם היוו מקור השראה למוזיקאים, סופרים, חובבי טבע ומדענים בכל העולם [1;2] .
המחקר המודרני על למידת שירה בציפורים התחיל עם עבודותיו של William Thorpe (1958, 1961) שחקר פרטים ממין הפרוש המצוי Fringilla coelebs, המשתייך למשפחת הדרוריים. הוא הראה שפרטים שנאספו מהקן וגודלו במעבדה בבידוד חברתי, הפיקו שירים בעלי דפוסים לא נורמליים ואופייניים, אולם במידה ופרטים צעירים נחשפו להקלטות של שירת בוגרים בני מינם, בתקופה מוגדרת בצעירותם, הם לבסוף הפיקו שירים נורמליים שתאמו את השמע אליו נחשפו.

תגים:

ציפורי שיר · ביולוגיה · זאולוגיה · נוירואתולוגיה · זיכרון · שירה · ציפורים · בעלי חיים · חיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "למידת שירה בציפורי-שיר והאזורים העצביים המבקרים אותה", סמינריון אודות "למידת שירה בציפורי-שיר והאזורים העצביים המבקרים אותה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.