היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות חברתית אצל בנים ובנות בגן חובה (5-6)

עבודה מס' 070400

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בהתנהגות חברתית בזמן משחק אצל בנים ובנות?

6,184 מילים ,15 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

לצד תהליכים תרבותיים כלל-עולמיים, מתקיימים בחברה הישראלית תנאים ייחודיים בעלי השפעה מכרעת על היחסים החברתיים ועל תהליכי החיברות והחינוך להתנהגות חברתית. נראה שבחברה הישראלית מתרחשים שני תהליכים מנוגדים, הנובעים ממיקומנו בין מזרח למערב. מצד אחד מושם דגש חזק על חברותיות, על קירבה, על לכידות ועל חברויות ארוכות טווח - שהם מאפיינים של חברות מסורתיות-קולקטיביסטיות; מצד שני - עמדות אינדיווידואליסטיות, האופייניות לחברות תעשייתיות, מימי תנועת הנוער (בקר, 2009).
בהקשר לכך, במחקר שנעשה בקרב ילדים במסגרת חינוכית נמצא כי הקוריקולום הסמוי השולט בהתנהגויות הגופניות של ילדים במטרה לעצב אותם מבחינה קוגניטיבית משרת מטרה נוספת באותה עת: הוא הופך ילדים בעלי התנהגויות, תנועות ומעשים דומים, לבנים ולבנות, לילדים בעלי מנהגים שונים Martin, 1998)).
העבודה הנוכחית תעסוק בנושא: "התנהגות חברתית אצל בנים ובנות בגן חובה (5-6)".
שאלת המחקר היא "האם קיימים הבדלים בהתנהגות חברתית בזמן משחק אצל בנים ובנות". מטרת המחקר היא לעסוק בהתנהגות חברתית בין בנים ובנות בכלל, ולהתמקד בהבדלים בין שני המינים במהלכה בפרט.
כדי לענות על שאלת המחקר, בחרנו בשיטה האיכותנית, על ידי תצפיות ישירות. במסגרת המחקר, קיימנו 9 תצפיות בתוך גן ילדים (חובה) בגילאים 5-6 בעיר מודיעין.
חילקנו את העבודה לשלושה חלקים מרכזיים: חלק תיאורטי, שכולל התייחסות מהמקורות הספרותיים; חלק מחקרי, שכולל התייחסות למחקר שקיימנו; וחלק נוסף, של דיון, מסקנות וסיכום, שכולל שילוב בין שני החלקים הראשוניים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. חלק תיאורטי
2.1 התנהגות חברתית
2.2 ה"משחק"
2.3 סוגיית המגדר בגן הילדים
3. חלק מחקרי
3.1 שאלת המחקר
3.2 מתודולוגיה
3.3 הליך המחקר
3.4 ממצאים
4. דיון
5. סיכום
6. רשימת מקורות
7. נספחים

קטע מהעבודה:

התנהגות חברתית מהווה חלק מהמציאות היומיומית הקיימת של הפרט. בהתאם לכך, אנו מוצאות, כי תחילה יש לעסוק בתהליך החיברות, שמהווה ההתנסות החברתית המתמדת, שבאמצעותה אנו מפתחים את הפוטנציאל האנושי הגלום בנו ולומדים את דפוסי התרבות שלנו. בניגוד ליצורים חיים אחרים, אשר התנהגותם נקבעת על ידי מדע הביולוגיה, אנחנו בני האדם מוכרחים לעבור התנסויות חברתיות על מנת ללמוד לפרטי פרטים את התרבות שלנו לשם הישרדות (משוניס, 2000).

תגים:

התנהגות חברתית · בנים · בנות · גן חובה · חברות · משחק · חברה · תרבות · חינוך · ילדים · התנהגויות · התנהגות · קוגניטיבי · רגשי · חברתי · גננת · צוות חינוכי · סייעת · תצפית · תצפיות · איכותני · סוציאליזציה · חיברות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות חברתית אצל בנים ובנות בגן חובה (5-6)", סמינריון אודות "התנהגות חברתית אצל בנים ובנות בגן חובה (5-6)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.