היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות פרו חברתית - אלטרואיזם

עבודה מס' 067876

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הגורמים לאלטרואיזם.

1,897 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

חברה פועלת במקביל על פי כוחות סותרים, אנו עדים לתופעות של מלחמות, הרג, הרס, אלימות, אדישות לחיי אדם ולסבלם של ילדים, נשים וחולים. ובמקביל, אנו עדים לתופעות הפוכות, לכך שאנשים מסוגלים להיות רגישים לסבלם של האחרים, מתגייסים ותורמים תוך כדי הקרבה עצמית, מתוך מחויבות חברתית ואחריות אישית עמוקים. מעשים אלו מונעים על ידי מוסר אלטרואיסטי בחיי היום יום או במצבי מצוקה קטסטרופליים, מתוך הערכה עמוקה לחיי אדם והכרה בזכותו של הזולת לחיים ולרווחה (שלו, 2003).
המונח התנהגות פרו חברתית הוטבע בשנות השבעים (Wispe, 1972), במידה מסוימת כניגוד למונח "התנהגות
אנטי- חברתית", שהוא מונח מקובל לתוקפנות. שאטוב ועמיתיו (Staub et al., 1984) טוענים שמטרת ההתנהגות הפרו חברתית היא להביא תועלת לזולת, והיא תיחשב ככזו אפילו אם היחיד לא הקריב הרבה או אף הרוויח תשומת לב או דימוי עצמי גבוה יותר. סרוף ועמיתיו (1998) מציעים הגדרה, מקובלת יותר כיום; התנהגות פרו חברתית היא פעולה של הפניית רגשות והתנהגויות חיוביים כלפי אדם אחר. ויספה (Wispe, 1972) משתמש במושג "התנהגות פרו חברתית" כדי לתאר מכלול התנהגויות בעלות אפיונים חברתיים חיוביים כללים, כמו סימפתיה, אמפתיה, שיתוף פעולה, תרומה, הושטת עזרה והתנהגות זולתנית (אלטרואיזם).
אלטרואיזם פעולה מרצון לטובת הזולת, שאינה נובעת ממניעים אנוכיים ואינה מכוונת להשיג גמול כלשהו-מיידי או דחוי, מוחשי או מופשט ולעיתים האדם אינו דואג לאינטרסים של עצמו, (Baron & Byrne, 1994) ואפילו פועל נגדם.
עבודה זו תעסוק בסיבות מדוע אנשים מגלים התנהגות אלטרואיזם כלפי אחרים.

קטע מהעבודה:

דוקינס (1989) מדבר על הגן האנוכי: בע"ח ובני האדם אמצו התנהגויות הצפויות לשפר את סיכויי הישרדות הגנים שלהם. במקרים מסוימים אנוכיות הגן תוביל בע"ח או אדם דווקא להושיט עזרה לזולתו על חשבון עצמו (Dawkins, 1976; Ridley & Dawkins, 1981).

תגים:

אלטרואיזם · אמפתיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות פרו חברתית - אלטרואיזם", סמינריון אודות "התנהגות פרו חברתית - אלטרואיזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.