היישום אינו מחובר לאינטרנט

רוסו וסארטר- "חיים של אחרים" ו"התפסן בשדה השיפון"

עבודה מס' 070392

מחיר: 109.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט "חיים של אחרים" והספר "התפסן בשדה השיפון", על-פי מושגי מפתח במשנתו החינוכית של רוסו ותיאורית האקזיסטנציאליזם של סרטר.

2,997 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בסרט "חיים של אחרים" מוצגת דמותו של ויסלר, סוכן מיוחד מטעם ה"שטאזי", אשר מונה לעקוב אחר זוג אמנים ולוודא כי הם "נאמנים למפלגה". מרגע התחלת ה"מבצע" נחשף ויסלר אל עולם אחר לגמרי, וחייו לאורך העלילה משתנים. כך, גם דמותו של הולדן גיבור הספר "התפסן בשדה השיפון", עוברת שינוי לאורך העלילה תוך שהוא מעביר ביקורת על החברה בה הוא חי.

העבודה מורכבת מ-3 חלקים:
1. ניתוח תהליך השינוי אותו עובר הסוכן המיוחד ויסלר' תוך התייחסות למושגים - "ניכור" ו"בחירה" כפי שהם באים לידי ביטוי בתיאוריות הפילוסופיות של רוסו וסארטר.
2. דיון בתהליך אותו עוברת דמותו של הולדן תוך התייחסות לדומה ולשונה בין ביקורתו של הולדן את החברה בה הוא חי ובין זו שמעביר רוסו על החברה בכתבים שנלמדו.
3. ניתוח תגובתו סארטר לבחירותיהם והחלטותיהם של שני הגיבורים, הולדן וויסלר.

קטע מהעבודה:

"חיים של אחרים"- ניתוח את התהליך אותו עובר ויסלר, לאור המושגים- "ניכור" בתורתו של רוסו ו"בחירה" בתורתו של סארטר:
ניכור: רוסו טוען כי כדי שהאדם יגיע למימוש ולאוטונומיה עצמית עליו לחבור לאותנטיות הפנימית שלו. האדם מכונן עצמו על-ידי הרצונות והשאיפות שלו והגשמתם מביאה למימוש עצמי. כאשר קיימת סתירה בין האידיאל הקיים האדם נכנס למצב של ניכור עצמי, כלומר נוצר פער בין העדפותיו ורצונותיו לבין מצבו והתנהגותו. האדם מתרחק מעצמו ומהאותנטיות שלו כאשר הוא מביט על עצמו דרך עייני הזולת וכן מנסה לספק את רצונות הזולת כדי לזכות לחסדיו ולהערכתו. אתמקד בשני סוגי ניכור: ניכור לא מודע- רצונותיו של האדם הם רצונותיה של החברה ולא של ה'אני האותנטי'. האדם לא מודע לפערים שקיימים, זהו מצב של הונאה עצמית. ניכור מודע- מצב שבו האדם מודע לכך שקיימים פערים בין רצונותיו הפנימיים לבין מוסכמות החברה, קיימת תחושת תסכול וזרות לעצמי.

תגים:

רוסו · סארטר · חיים של אחרים · ויסלר · הולדן · פילוסופיה · מחשבת · חינוך · ניכור · בחירה · ביקורת · חברה · יצירת ספרות · קולנוע · פילוסופיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רוסו וסארטר- "חיים של אחרים" ו"התפסן בשדה השיפון"", סמינריון אודות "רוסו וסארטר- "חיים של אחרים" ו"התפסן בשדה השיפון"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.