היישום אינו מחובר לאינטרנט

רוסו ו"המכתב לדאלמבר" על התיאטרון

עבודה מס' 040409

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חיי רוסו והשקפותיו, הרקע למכתב, סיבותיו וניתוחו, והקשר בין טיעוניו של רוסו לטיעונים כיום נגד תקשורת ההמונים.

2,715 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אדון באחת היצירות השנויות ביותר במחלוקת של הפילוסוף השוויצרי צרפתי המפורסם ז'אן ז'אק רוסו. ביצירה זאת יצא רוסולראשונה כנגד הדברים המקודשים על עמיתיו הפילוסופים ופגע באחת ה"פרות הקדושות ביותר" שלהם, במוסד המרכזי של תרבות ההשכלה הצרפתית , בתיאטרון.
ביצירה זאת אותה היפנה ישירות לעמיתו הפילוסוף והמדען דאלמבר ובאופן עקיף אל הפילוסופים החשובים ביותר של התקופה וולטר ודידרו, תיאר רוסו את התיאטרון כמוסד מושחת ומשחית . מוסד המנוון את רוח הצופים בו ומונע מהם להיות אזרחים טובים ותרבותיים באמת. במכתב זה העמיד רוסו את תרבות צרפת בה שולט רוח התיאטרון והיא כתוצאה נשית ומנוונת ,לעומת תרבות עיר הולדתו ז'נבה הקלויניסטית בה נאסרו התיאטראות ולכן לדעת רוסו היתה תרבותה גברית ומוסרית יותר מזו של צרפת.

נשאלת השאלה מה גרם לרוסו לצאת בהתקפה חריפה כל כך על בסיס זה של תרבות ההשכלה שהוא עצמו נחשב לאחד מדובריה המרכזיים ?
והאם יש להתקפותיו על התיאטרון למרות קיצוניותם רלבנטיות מסוימת גם בתקופה המודרנית הנשלטת בידי כלי התיקשורת כמו הטלביזיה והקולנוע המקבילים לתיאטרון בימי רוסו?

בעבודה זאת אתן תחילה סקירה כללית על חיי רוסו ועל הגורמים שעיצבו את דעותיו עד לתקופת כתיבת המכתב .
בפרק השני אדון באופן מפורט במיכתב לדאלמבר , בסיבות לכתיבת המיכתב, ובניתוח של תוכן המכתב וההתקפות המבוטאות בו על מוסד התיאטרון וסוג התרבות אותה מיצג (ומשפיע על) התיאטרון.
בפרק הסיכום אדון בשאלה באיזה מידה ניתן למצוא לפחות בחלק מטיעוניו של רוסו בויכוח המתחולל כיום בנוגע להשפעת כלי התיקשורת על ההמונים, והאם הם הופכים את הציבור הצופה בהם (ובעיקר בני הנוער) לאלים יותר ומתורבת פחות.

ראשי פרקים:
1. הקדמה
2. מבוא -ז'אן ז'אק רוסו
3. המכתב לדאלמבר
4. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

תגים:

תקשורת · צרפת · וולטר · רוח · דידרו · חברה · פילוסופיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רוסו ו"המכתב לדאלמבר" על התיאטרון", סמינריון אודות "רוסו ו"המכתב לדאלמבר" על התיאטרון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.