היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרא במשנתו החינוכית של ז'או ז'ק רוסו

עבודה מס' 061733

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסתו של רוסו בנוגע לאותנטיות ולניכור העצמי והכמיהה לשוב ולהחיות את 'הפרא האצילי'.

5,256 מילים ,3 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לדון בתפיסתו של רוסו בנוגע לאותנטיות ולניכור העצמי ולהתייחס לקריאתו של רוסו ולכמיהתו לשוב ולהחיות את 'הפרא האצילי', קרי האדם הטבעי והאותנטי במהותו, זה שאינו כבול בשרשראות עבותות של החברה. 'הפרא האצילי' נטול המסכות אינו לוקה בתופעת הניכור העצמי שהיא מנת חלקה של החברה המודרנית והתרבותית. בדיוני, אנסה לעמוד על טיבו של אותו פרא אציל ואנסה לענות על השאלה האם אותו פרא אציל נוסח רוסו, אכן היה קיים ואם כן מה הוביל להכחדתו ואיזה חלק יש לחברה ולתרבות ב"סילוקו" מן המציאות הקיומית של חיינו?. כמו כן, אראה כיצד הסוגייה הבעייתית מולה ניצב רוסו הינה סוגיה חשובה וברת קיימא באנושות ובמציאות היומיומית של חיינו ואילו השלכות היא טומנת בחובה.
זאת ועוד אעלה את הפתרון שרוסו מציע על מנת לתקוף את בעיית חוסר האותנטיות והניכור העצמי הן במישור הפוליטי (האמנה החברתית) והן במישור האישי (חינוך נאות). ובנוסף, אחווה את דעתי לגבי כל אחד מן הפתרונות שרוסו מציע ואראה מדוע הם לוקים בחסר בעיניי.
נראה כי רוסו ניסה להתמודד אל מול בעיה כלל אנושית שענפי הפסיכולוגיה החברתית והסוציולוגיה אף הם מנסים לתת מענה ראוי בדרכים שונות. לעניות דעתי בעיית הניכור העצמי וחוסר האותנטיות של האדם היא חלק מפסיפס האישיות של האנושות כולה. כמו כן, אני מאמינה כי האותנטיות אותה נכסף רוסו להשיג ולהשיב לעולם היא מושג שאין לו קיום בעולמנו, לפחות לא בצורה שרוסו מגדיר אותה שכן האדם הוא יצור חברתי ואישיותו מתפתחת בהקשר חברתי, קרי תוך כדי יחסי גומלין בינו לבין החברה. אי אפשר להפריד את בני האדם מהחברה שכן האדם נולד אל תוך החברה; מולידו הם יצורי אנוש ברי השפעה על עיצוב אישיותו וכך גם בהמשך, לסביבה יש השפעה ניכרת ומכרעת על התפתחות אישיותו ומכאן שהפרא האצילי שרוסו מדבר בשבחיו, דומה בעיני למעין פיקציה חולמנית ועקרה מכל קיום ממשי.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי אני מסכימה כי בעיית הניכור היא תוצר של החברה המודרנית - תרבותית אם כי דומני כי אין באפשרותנו למונעה באופן מוחלט. נראה כי לעולם נגזר על האדם לחיות בקונפליקט מתמיד ומתמשך בין מאוויו ודחפיו לבין דרישות החברה שלא תמיד עולות בקנה אחד עם הרצון האישי של האדם. התפתחות תקינה של האדם דורשת מן האדם להיות חלק מהחברה והשתלבותו בחברה טמונה ביכולתו של האדם למצוא את הפשרה בין שני חלקים שונים אלו באישיותו.

מקורות:

גולומב, י'. (1999). "אביר האמונה או גיבור הכפירה? ". ירושלים ותל אביב; הוצאת שוקן.
יונה, י'. "החיים הטובים ב'אמיל ' לרוסו: מחיר האידיאל ", עיון, כרך מ', אוקטובר 1991.
רוסו,ז'.ז'.(1992). מאמרים ,תרגום: עידו בסוק, מאגנס, האוניברסיטה העברית.

תגים:

אותנטיות · האצילי · החברתית · הפרא · ניכור · עצמה · אמנה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרא במשנתו החינוכית של ז'או ז'ק רוסו", סמינריון אודות "הפרא במשנתו החינוכית של ז'או ז'ק רוסו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.