היישום אינו מחובר לאינטרנט

רוסו ועקרונות סביבתיים

עבודה מס' 068824

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עקרונות החינוך הסביבתי על פי ז'אן ז'אק רוסו ואנשי רוח אחרים.

4,590 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ברצוני לדון בשאלה מהם עקרונות החינוך סביבתי על פי ז'אן זאק' רוסו ואנשי רוח אחרים כגון שיבה ונדנה (Shiva vandana 1952), וארנסט המינגווי (1889-1961 Ernest Hemingway). הנושא עיקרי יהיה מורכב בראש ובראשונה מהמושגים החשובים של הפילוסוף ז'אן ז'אק רוסו (J.J Rousseau) אשר כתב ספרים ומאמרים אשר רלוונטיים עד זמננו בכל תחומי החברה כגון פוליטיקה וחינוך. בעבודתי אתייחס לספריו "על האמנה החברתית'' ו''אמיל, או על החינוך".
אתמקד במושגים שמסייעים בהבנת הסביבה על ידי חינוך שנועד לשימור הטבע, ובמושגים של יחסים בין האדם לחברו. אתייחס לעקרונות הרלוונטים במשנתו של רוסו העוסקים בחינוך ובפוליטיקה. עקרונות אלו יצרו השקפות עולם שונות בעולם המערבי בתקופתו של רוסו וגם היום. נוסף על כך אפרט על בעיות המים בישראל באמצעות הסרט ''זהירות מים'' של לינור בר גפן בישראל ובעולם הפחות מפותח למשל בהודו, באמצעות המאמר "Water Wars" של שיבה ונדונה, (Shiva Vandana 2002) אשר ביקרה את היחסים בין העולם המערבי לבין הודו לאחר הקולוניאליזם. לבסוף אשווה בין עקרונותיו של רוסו ומאמרה של ונדונה למצב החברתי בישראל. אדגים על ידי הספר "הזקן והים" של ארנסט המינגווי (Ernest Hemingway, The Old Man and the Sea 1952), הסרט "אספלט צהוב'' (2001 Yellow Asphalt) והסרט "לפני הגשמים" סיון סנטוש (Sivan santosh, before the rains 2007).

תוכן העניינים:
מבוא
"על האמנה חברתית"
"אמיל, או על החינוך"
בעיות ומלחמות המים
רוסו והזקן והים
הפרא אציל: הסרטים "לפני הגשמים" ו"אספלט צהוב"
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה כוללת שני מקורות בשפה הספרדית.

קטע מהעבודה:

שיבה ונדנה (Shiva vandana), חוקרת ופילוסופית אשר עוסקת בעיקר באקולוגיה בספר "Water Wars" (מלחמות המים), יצאה נגד הגלובליזציה וטענה שהשוק הכלכלי גורם לנזק בלתי הפיך בטבע, כמובן לבני אדם ובעיקר למדינות עניות. לטענתה אנשים העדיפו להילחם כדי להשיג אוצרות שפחות חשובות לקיום האנושי וכיום העולם נכנס לעידן אשר בני אדם נלחמים זה בזה כדי להשיג את המשאב הכי חשוב ובסיסי לקיום המין האנושי.
לדעת ונדנה אם לא ננסה לפתור את הבעיות המים עכשיו יחמיר משבר המים וב2025 מספר אנשים שיחיו ללא כמות המים המתאימה לצריכתם יגדל באופן דרסטי. המשבר יפגע בעיקר במדינות העניות ובניהן ונדנה תיארה את המצב החמור בהודו.

תגים:

איכות הסביבה · משאבי טבע · מלחמות · סכסוכי מים · מקורות מים · מוסר · משבר המים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רוסו ועקרונות סביבתיים", סמינריון אודות "רוסו ועקרונות סביבתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.