היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגתה של הזהות היהודית במחזה "איש חסיד היה"

עבודה מס' 070333

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המחזה-מחזמר "איש חסיד היה" כמחזה אשר בוחן את הסוגייה החברתית של יהדות, חילוניות וזהות יהודית על במת התיאטרון הישראלי.

5,079 מילים ,14 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו תנתח את המחזה-מחזמר איש חסיד היה כמחזה אשר בוחן את הסוגיה החברתית של יהדות, חילוניות וזהות יהודית על במת התיאטרון הישראלי. איש חסיד היה הוא מופע מוזיקאלי של סיפורים וניגונים חסידיים בלבוש מודרני המראה על התפנית בציבור החילוני: מדחייה של הגלות לקבלה וגעגועים לזהות יהודית מסורתית. כלומר חל שינוי במבנה הרגש של הקבוצה ההגמונית ביחס לזהותה היהודית כחילונים.
ההפקה הראשונה עלתה בשנת 1968 על ידי היוצר דן אלמגור שהיה שותף גם בהפקה הנוכחית. ההפקה החדשה של "איש חסיד היה" אינה מנסה לשחזר או לחקות את ההפקה ההיסטורית משנת 1968, אלא מתמודדת ברוח ההווה ובסגנון ועיבוד חדשים עם הסיפורים והשירים המוכרים של ההצגה הראשונה, מתוך הכרה ורגישות לשינויים ולתמורות שעברה החברה הישראלית בעשורים האחרונים.
אל הסיפורים, השירים, הניגונים והמשלים של ההצגה המקורית התווספו בהפקה הנוכחית סיפורים, משלים ושירים העוסקים בקשר בין אדם לעצמו, לחברו ולאלוהים שלא נכללו בהצגה המקורית, ונכתבו לאחרונה במיוחד להפקה החדשה.
ההצגה מציגה את סוגיית השסע היהודי דתי במתכונת החברתית ישראלית של שנות האלפיים. תחת מטריית הביקורת הציבורית כלפי סוגיות שונות ובינהן: קיומו של אי שוויון בחובות האזרחיות והחברתיות, אפליות בתקציבית וסוגיית "מדינת הלכה". סוגיות אלו יצרו פערים במהלך השנים משמעותיים בחברה הישראלית, בין הקבוצות הדתיות ובין הקבוצות החילוניות.
המחזה מהווה גשר לפער בין הציבור הדתי והחילוני אך מדגיש אותו מצד שני. ההפקה החדשה מנסה להעלות את הזיכרון החיובי כלפי הזרם החסידי, את השמחה, השירים והניגונים יחד עם ביקורת מסוימת על הדרך השלילית של שעשה הממסד הדתי מאז שכלל התרחקות ממהות ורוחניות אל הון חומר ובצע כסף.
המחזה הוא אחד מני רבים בהקשר הדתי, רוב המחזות בהן קיימות דמויות בעלות זהות יהודית דתית, מציגות סטראוטיפים שליליים רבים של הזהות היהודית דתית, אך מחזה זה בחלקו מציג את ההיפוך לכך כפי שנראה בהמשך. עבודה זו תנתח את כל מרכיבי התאטרון והאלמנט של הצגת הזהות היהודית הדתית בראי התאטרון הישראלי.

תוכן עניינים:
מבוא
קונטקסט
שדה
רפרטואר
התכוונות
דמויות
סוציו-נרטיב
סוציו-סמיוטיקה
סוציו-לינגוויסטיקה
התקבלות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי אוריין (1998), התיאטרון מייצג את ההוויה הישראלית חברתית, תיאטרון אינו משקף מציאות נתונה , אלא הוא מנסה לעצב אותה לצרכים שונים, התיאטרון חושף קונפליקטים חברתיים מוצנעים ובוחן שסעים גלויים. כבר מהקמתה של מדינת ישראל החל השיח הציבורי על שאלת הזהות יהודית, והקשרו הדתי ועל כן חשוב להבין את משמעות המונח זהות ככלל והזהות היהודית בפרט.

תגים:

תאטרון · חברה · זהות יהודית · עדתיות · דתיים · חרדים · מחזות · מחזה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגתה של הזהות היהודית במחזה "איש חסיד היה"", סמינריון אודות "הצגתה של הזהות היהודית במחזה "איש חסיד היה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.