היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיטורי עובדים לצורך התייעלות והגדלת הרווח אל מול האפשרות של המשך העסקה

עבודה מס' 070298

מחיר: 142.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה מבחינת הפן המוסרי והמשפטי ובעיקר מהפן ההלכתי.

4,337 מילים ,9 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

לאחרונה הודיעו כמה חברות גדולות במשק על כוונתן לפטר מאות עובדים בתור חלק מצעדי ההתייעלות שהן נוקטות. הודעה זו עוררה ביקורת ציבורית במיוחד בשל העובדה שאותן החברות הראו רווחיות נאה, אף ללא פיטורי עובדים. עבודה זו נועדה לדון ולבחון שיקולים משפטיים, מוסריים והלכתיים בפיטורי עובדים, במצבים בהם חברה יכולה להמשיך להתקיים ולהיות מבוססת מבחינה כלכלית גם ללא פיטורים, אלא שהיא מעוניינת בפיטורים לשם הגדלת רווחיה. העבודה עוסקת בשאלה האם רשאית החברה בכהאי גוונא להפסיק העסקתם של עובדים, ובאלו תנאים היא יכולה לעשות כן מבחינה מוסרית ומבחינה הלכתית.
בעבודה זו נדון בדילמות הבאות:
א. האם יש בעיה מוסרית בפיטורי עובדים לצורך התייעלות של הגדלת רווחים והתעשרות על חשבון החלשים יותר, או שמא זה לגיטימי משפטית וטבע הדברים שחברה תיישם את המטרה לשמה הוקמה, שהיא ראשית כל השאת ומקסום רווחים.
ב. האם חברה הרוצה לייעל את רווחיה, מחויבת מדיני צדקה ('וחי אחיך עמך', 'וכי ימוך אחיך', 'אל תגזול דל' וכו' וכו') להחזיק את עובדי החברה, לפצות אותם או למצוא להם מקום עבודה חילופי, או שמא החברה אינה מחויבת (רק ראוי לה לעשות כן) לעשות כן, מצד שלא נקבעו גדרים הלכתיים אלו עבור שוק חופשי.
בעבודה מובאת סקירה בנושא בעיות בפיטורי עובדים לצורך התייעלות, מבחינת ההיבטים המשפטיים ההלכתיים והמוסריים שיש בדבר, תוך פירוט המקורות לכל סברה וסברה. בהמשך העבודה ננסה להכריע האם ומצד מה יש בעיה מוסרית בפיטורי עובדים לשם התייעלות והגדלת רווח, ו/או האם יש בכך בעיה הלכתית, תוך התייחסות לפן המשפטי.
על פי ההכרעה ודאי ניתן לומר שיש כאן בעיה מוסרית לפטר עובדים לצורך התייעלות וכן גם מבחינה הלכתית מצד צדקה, ולכן אף שמבחינה משפטית ניתן לפטר עובדים בכהאי גוונא שאין הפרת חוזה מצד המעסיק, מכל מקום אין היתר לעשות כן מבחינה מוסרית והלכתית.

תוכן:
הקדמה
רקע
הדיון
הכרעה
ביבליוגרפיה
נספח 1 - נקודות בחוק פיצויי פיטורין
נספח 2 - הטבות מס

קטע מהעבודה:

בהלכה מובאת דרישה מוסרית זו כשבשולחן ערוך חושן משפט הלכות מקח וממכר סימן רד סעיף ז כתב: "הנושא ונותן בדברים בלבד, הרי זה ראוי לו לעמוד בדבורו אף על פי שלא לקח מהדמים כלום, ולא רשם ולא הניח משכון. וכל החוזר בו, בין לוקח בין מוכר, אף על פי שאינו חייב לקבל מי שפרע ה"ז ממחוסרי אמנה ואין רוח חכמים נוחה הימנו." ובסמ"ע שם ס"ק יב: "ראוי לו לעמוד בדיבורו.

תגים:

פיטורים · פיטורין · לפטר · פיטורי · עובד · עובדים · משפט · משפטי · משפטית · מוסר · מוסרי · הלכה · הלכתי · מבחינה · מוסריים · מוסרית · משפטיים · אתיקה · עסקים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיטורי עובדים לצורך התייעלות והגדלת הרווח אל מול האפשרות של המשך העסקה", סמינריון אודות "פיטורי עובדים לצורך התייעלות והגדלת הרווח אל מול האפשרות של המשך העסקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.