היישום אינו מחובר לאינטרנט

על המראה בראי החברה במאה ה-21

עבודה מס' 070230

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המראה משימושה הראשון במיתולוגיה היוונית ועד סדרת הטלוויזיה "מראה שחורה" .

6,621 מילים ,8 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

פילוסופים רבים חקרו והעמיקו את המרחב הדו/ תלת ממדי של המראה, אמנים השתמשו במראה ככלי החושף רגשות, אדריכלים הגדילו חללים והשתמשו במראה ככלי תכנוני אך כל אלה לא נבחנו יחד בהיבט אחד, המראה שעברה תהליכים אבולוציוניים רבים גם היא כמו רבים אחרים נחשפה לעולמינו דרך הטבע, הנהר או האגם הציגו לאנשים את השתקפותם לראשונה, תחילה זאת הייתה הפתעה, העתק של המציאות המוכרת דרך כלי טבעי לחלוטין אך זו נלקחה מהנהר והפכה לפריט המצוי היום בכל בית.

מטרת העבודה היא לנתח את המראה משימושה הראשון במיתולוגיה היוונית ועד סדרת הטלוויזיה "מראה שחורה" המגדירה את צג המכשירים הטכנולוגיים כמראה של ימינו ומראה שחורה לחיינו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: על המראה בראי ההיסטוריה, הפילוסופיה והדיאלוג ביניהן
פרק 2: השימושי במראה במרחב הציבורי- אניש קאפור
פרק 3: מראה שחורה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הדיאלוג הראשון שנראה בהיסטוריה בין האדם לראי או יותר נכון להשתקפות נמצא במיתולוגיה היוונית. נרקיסוס היה בנם של אל הנהר קפיסוס והנימפה לירופה, בעל יופי יוצא דופן, יופי שמשך אליו נערות ונערים כאחד ושמעולם לא התאהב. נרקיסוס דחה את חיזוריהם של אלו והתנכר להם. יום אחד, כאשר הלך ביער, התאהבה בו הנימפה אקו, שהייתה נתונה לכישוף, אשר בגינו יכלה לבטא את עצמה רק באמצעות חזרה על מילותיהם של אחרים (מכאן המילה אקו, הד) ולאחר שדחה אותה נרקיסוס בזלזול, שהתאהבה בו נואשות, החליטה האלה נמסיס, אלת הנקם, להענישו על יהירותו ואכזריותו והטילה עליו קללה - אהבה עצמית ללא גבולות. יום אחד בעודו מטייל ליד אגם, התכופף כדי לשתות מים וכאשר ראה את דמותו נשקפת אליו מיד התאהב בעצמו ולא יכול היה לנתק את מבטו מבבואתו אך לא הבין שמדובר בהשתקפות בלבד וניסה להתאחד עם הבחור המושך שהביט אליו ממי האגם. כך מצא את מותו בטביעה. במקום שבו מת צמח פרח הנרקיס.

תגים:

ארכיטקטורה · טכנולוגיה · מראה · מראה שחורה · חלל · זמן · חברה · טלביזיה · סדרות · עיצוב · בצלאל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על המראה בראי החברה במאה ה-21", סמינריון אודות "על המראה בראי החברה במאה ה-21" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.