היישום אינו מחובר לאינטרנט

"המראה"- דימוי הגוף הנשי המשתקף בראי החברתי

עבודה מס' 069828

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של שלוש נשים שהשתתפו בתכנית "המראה".

4,877 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מחקר זה ידון בדימוי הגוף הנשי כתופעה חברתית, ציבורית, וכלכלית. תוך כדי בחינת תהליכים תרבותיים המהווים זרז לעיצוב תפיסת הגוף באופן מסוים, נראה כיצד ניתנת גושפנקא חברתית לעיסוק ציבורי אובססיבי בגוף האישה, ובמה שהוא מסמל. המחקר עוסק בתוכנית ריאליטי אשר שודרה בערוץ 10 בשנת 2006, אשר נקראה "המראה". במסגרת התוכנית, מספר נשים בעלות רקע קשה ואינדיבידואלי עוברות מהפך נרחב בידי צוות מומחים. מנתח פלסטי, רופא שיניים מומחה, תזונאית, ומאמנת כושר, כולם מבנים תוכנית פעולה לשיפור המראה האסתטי של כל משתתפת בכל פרק מהסדרה. מאמן אישי לחיים מעביר את המשתתפות סדרת פגישות אחד על אחת (בדומה לסשן פסיכולוגי), במטרה להכווין אותן להשלים את המהפך מחיצוני לפנימי. מחקר זה מנסה לבחון את שיח הסביבה והמשפחה של המשתתפות בסדרה באשר לסוגיית המראה החיצוני שלהן. כמו כן, דרך ניתוח השיח הפרטי של המשתתפות, מחקר זה ינסה לגזור היקשים כלליים בנוגע לכינון זהות נשית המושרשת בתרבות בת ימינו. מחקר זה יבחן את האופן בו המדיה מייצרת מכניזם המטשטש את ההבחנה בין הפרטי לציבורי, ומהווה פקח חברתי על צריכת התכנים השוטפת של האוכלוסייה. נוסף על כך, נבחן כיצד במסגרת תהליך זה המדיה משרתת את האינטרס של החברה הקפיטליסטית בה אנו חיים, המטפחת תרבות צריכה ענפה. הטענה המרכזית של המחקר הינה, כי כיום קיימת האצה למוסכמות חברתית בנוגע לדימוי הגוף הנשי ולעיסוק הציבורי בו, עקב שימוש נרחב בפרקטיקות פרסום וצריכה לאוכלוסייה. המחקר יתמקד בשלוש נשים מהסדרה, כל אחת מהן מייצגת פלח אוכלוסייה בתוכנית אשר בעלת מאפיינים יחסית דומים, כפי שאיתרתי במהלך הצפייה. ראוי לציין כי חלוקה זו איננה דיכוטומית, וכי ישנם מאפיינים כוללניים יותר המהווים תשתית משותפת לטיפוס הנשי אשר לוהק לתוכנית.
בחרתי שלוש משתתפות כדמויות מייצגות לשלושה טיפוסים שונים המוצגים בתוכנית, כל אחת מציירת קווים לדמותן של חברותיה לתוכנית: הברווזון המכוער- הנשים אשר באו ממקום של חוויה מתקנת לרגשי הנחיתות אשר ליוו אותן בילדותן; אימא אווזה- האימהות המפרנסות, ברובן חד הוריות, אשר באות ממקום של קיפוח והזנחה עקב חייהן העמוסים והדאגה לילדיהן; הטראומה- הנשים אשר הגיעו לתוכנית מתוך מקום של הזנחה עקב חוויה טראומתית קשה, בעיקר תקיפות אלימות; עם זאת, חשוב לציין כי אין חלוקה זו דיכוטומית, אלא בגדר הצעה לניתוח הדברים מתוך אספקט מסוים של חיי המשתתפות בתוכנית.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה ואתיקה
הניתוח הויזואלי
התופעות החברתיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עם השנים, החלה סוגיית הפורנוגרפיה לתפוס תאוצה במסגרת הדיון הפמיניסטי המערבי. במאמרה של עמליה זיו, 2004, מוצגות המחלוקות בנוגע לפוליטיקה של המיניות, אשר עניינן סבך היחסים שבין מיניות נשית, דיכוי מגדרי, חופש מיני וייצוג. זיו קוראת על הנחות היסוד של הפמיניזם האנטי פורנוגראפי של קתרין מקינון, וגורסת כי הלה שוגה בהתייחסותה למיניות כמנגנון בודד של דיכוי מגדרי, ובזאת מתעלמת ממערך שלם של שיחים ופעילויות המובילים להבנייתו וסדרו של המגדר.

תגים:

נשים · יופי · ריאלטי · טלויזיה · טלביזיה · דימוי גוף · פמיניזם · ייצוג גוף · קפיטליזם · ניתוחים פלסטיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""המראה"- דימוי הגוף הנשי המשתקף בראי החברתי", סמינריון אודות ""המראה"- דימוי הגוף הנשי המשתקף בראי החברתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.