היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגת הנשים בפרסומות

עבודה מס' 070210

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי תפיסתן של נשים ישראליות לגבי אופן הצגת הנשים בפרסומות המופיעות בשבועון לאישה?

4,662 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

אמצעי תקשורת ההמונים מהווים את אחד מסוכני החיברות המרכזיים בחיינו. הפרסומת בחברה המודרנית מקיפה אותנו מכל עבר. למעשה היא מוכרת לנו הרבה יותר מאשר מוצרים, היא לא רק עסק שרוצה למכור אלא מהווה מרחב תרבותי, חברתי ואידיאולוגי, שבאמצעותו ניתן לחשוף את פניה של החברה ברגע נתון. הפרסומת מהווה חלק אינטגראלי בתרבות שלנו תוך שיקוף טווח רחב של סמלים ורעיונות הקובעים את חיינו ומשקפים אותנו. בכל תקופה הפרסומת שיקפה אידיאל לאותו הרגע. הפרסומת, כמו כל טקסט תרבותי ומוצר תרבותי אחר, מגייסת את כל הכלים הרטוריים העומדים לרשותה כדי ללוש באמצעותה את התרבות. הפרסומת היא חלק מהשיח התרבותי שלנו, לווה ותורמת לו, ומהווה כמעין סוכן חברות (למיש, 2000).
במרכז הנושא של עבודתנו תעמוד השאלה מהי תפיסתן של נשים ישראליות לגבי אופן הצגת הנשים בפרסומות המופיעות בשבועון לאישה? מטרת העבודה, אפוא, היא לחשוף את מחשבותיהן וחוויותיהן של הנשים לגבי הקריאה של הפרסומות הללו. על מנת לקבל תשובה אידיאלית לשאלה בחרנו במחקר האיכותני, דהיינו, בחרנו להשתמש בראיון עומק חצי מובנה היות וראיון שכזה מאפשר לבדוק לעומק מה הם רגשותיהם, עמדותיהם ותפיסותיהם של הנחקרים לגבי מושא המחקר. יתירה מזאת, השיטה מאפשרת אף לבחון את ההשלכה של מכלול העמדות מול ההתנהגות בפועל של הנחקרים (שקדי, 2003).
ראוי לציין כי למיטב ידעתנו, נכון להיום המחקר בישראל עוד נמצא בתחילת דרכו בכל מה שקשור לבחינת מעמד הפרסומות במגזינים לנשים בישראל בכלל, ושל השבועון "לאישה" בפרט. על כן, החלטנו, לערוך 2 ראיונות עומק אשר ימחישו באופן כזה או אחר את תפיסתן של הנשים הישראליות על אופי ייצוג הנשים בתכנים השיווקיים המופיעים ב"לאישה".
בעבודה זו אבקש לטעון כי האם נשים ישראליות תופסות את הנשים המוצגות בפרסומות המופיעות בשבועון "לאישה" ככאלה שמשמשות בעיקר כאובייקט מיני, כחפצים ושנמצאות בעמדות נחותות לעומת הגברים.
אם כן, בשלב הראשון של העבודה נסקור את מחקרי המגדר בתקשורת בכלל ואת מחקרי המגדר בפרסומת בפרט. בהמשך נפרט את המתודולוגיה של העבודה ולסיום נציג את מכלול הממצאים, את הדיון ונסכם את פני הדברים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירת ספרות
2. מתודולוגיה
3. ממצאים
4. דיון בממצאים וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בראיון שלנו עשינו שימוש בסוגים שונים של שאלות (ראה נספח 2) במטרה להבחין ולהבין ככל האפשר את חוויותיהן, תחושותיהן ודעותיהן של המרואיינות לגבי אופן הצגת הנשים המופיעות בפרסומות שבשבועון לאישה. באופן טבעי הוספנו שאלות במהלך הראיונות ואף לעיתים חרגנו מהמסגרת המחקרית של עבודתנו על מנת שהמרואיינות ירגישו מספיק נוח כדי להיפתח בפנינו. יש לציין כי, השאלות הקבועות נשאלו בשתי הראיונות.

תגים:

פמיניזם · תפיסה · מסגור · פרסומות · לאישה · תקשורת · הצגת נשים · פירסומות · ראיון · ראיונות · סטריאוטיפים · חיפצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת הנשים בפרסומות", סמינריון אודות "הצגת הנשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.