היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגת נשים בפרסומות בשנות ה-2000

עבודה מס' 061571

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כמותי ואיכותי של פרסומות ומסקנות לגבי אופן הצגתה של האשה, כפי שהיא משתקפת בפרסומות אלה.

7,289 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. רקע תאורטי
3.1 הפרסומת ותפקידיה
3.2 יוצרי הדימויים
3.3 סטראוטיפיים מיניים
3.4 תפקידי התקשורת
4. שאלת המחקר
5. שיטה
6. המחקר
6.1 הגדרת הקטגוריות
6.2 ניתוח כמותי
6.3 טבלאות ונתונים
6.4 תוצאות המחקר
6.5 ניתוח תוכן
7. סיכום
8. בבילוגרפיה

עולם הפרסומת בנוי על סמך אירועים קיימים כך שהפרסומת מהווה מראה חברתית המשקפת את מצב האנשים ויחסם לחברה. במציאות היומיומית משולבים סטריאוטיפים שבאים לידי ביטוי בפרסומת. בנוסף המפרסמים טורחים ומוסיפים לאותה מציאות הילה וזהר במטרה ליצור הזדהות של הקונה עם אותם מצבים המוצגים בה (גופמן, 1980).
הנשים במאה האחרונה עברו תמורות רבות במעמדן החברתי, הכלכלי והפוליטי בעולם המערבי. באופן תיאורטי הן נחשבות לאזרחיות שוות זכויות ותופסות חלק נכבד במגזרים השונים. האם רק תאורטית ?
הפרסומת היא תוצאה של תכנון ממושך שמטרתו לעודד קניה ולכן ההחלטות ודרך הצגתן מבטאות השקפת עולם. האם הנשים היום מוצגות כעצמאיות יותר האם הן מוכרות מוצרים שונים או שעדיין נוכל להמתין להפסקת הפרסומת הבאה ולמצוא את ידידותי החברותיות (מישהו אמר סמלי מין?) מקשטות את מסך הטלוויזיה. מה נחשבת היום ל"פרסומת -טובה" והאם זה אפשרי בכלל ללא פגיעה וניצול מעמד האישה.
הפרסומת מהווה חלק מעולם התוכן של תקשורת ההמונים. (1980) WILIAMS מתייחס אל הפרסומת כאל מערכת של קסמים, כישופים. הפרט הרוכש מוצר מסוים - משקה או מכונית, אינו רוכש בכך רק את יכולת השימוש בחפץ אלא רוכש גם יוקרה, גבריות, הצלחה וכו', תכונות ואפיונים שמוחדרים למוצר באמצעות הפרסומות.
חדירת ערכים מופשטים אלה אל המוצר וזיהוי שלהם עמם היא תוצאת הפרסומת.
גופמן בחן את הצגת הנשים בפרסומות (1980) וערך מחקרים שבחנו את מהותה של הזהות הנשית במודעות. עפ"י ממצאיו - להיות אישה במודעת פרסומת (עדיין לא בפרסומת בטלוויזיה) משמע להיות עדינה, צייתנית, כנועה, ילדותית, פסיבית, כפופה וחייכנית כאשר הוא מגדיר חיוך כמנהג של נחיתות.
בעבודה זו אבחן את מעמד האישה בשנות ה-2000, כפי שמשתקף מהפרסומות.
המחקר יכלול ניתוח כמותי של 142 פרסומות רלוונטיות מהתקופה האחרונה, בהן משתתפים גברים ונשים מהערוץ השני, אמצעי לאיסוף הנתונים היה ניתוח תוכן על פי פרמטרים. ניתוח שני יהיה ניתוח פרשני של 40 פרסומות בהן מופיעות נשים בלבד.
ההשערה שתיבדק היא: האם נשים יותר מגברים מופיעות בפרסומות בטלוויזיה כאשר משתמשים בגופן להצגת \ מכירת המוצר.

הערת מערכת: לא לכל מראי המקום יש פירוט ביבליוגרפי.

מקורות:

גופמן, א. סטיגמה, רשפים, תל אביב( 1983), עמוד 7-33, 103-120.
גופמן, א. הצגת האני בחיי היומיום, מסדה , ת"א,( 1980)
גורן, דינה,( 1975), תקשורת ומציאות, הוצאת כתר, פרק 2-6.
דאור, א. "להיות בן להיות בת, מה זה משנה?" נוגה, 11 , ע"מ 12-13 .
וויס, א. (1971 ) "פער האמינות בפרסומת", עיונים בניהול ושיווק, יזראלי ופרי, ת"א, אונ' ת"א ע"מ 383- 388 .
כספי, דן,( 1993), אמצעי התקשורת בישראל, בהוצאת עם עובד, תל אביב,
למיש דפנה, (1996) "נשים יפות"- סטריאוטיפים מכוערים": ניהול הפרסום בעריכת הוכניק/ ברמן, אונ' פתוחה, תל אביב, עמ' 94-97
פירסט ענת, (1983 ) "הצגת המינים וסטריאוטיפיים מיניים המשתקפים בפרסומת המופיעה בעיתונות הישראלית" עבודת מוסמך, החוג ללימודי עבודה אונ' ת"א.
Beauchamp (1993), T.L. Manipulative advertising. in Beauchamp,T.L. Bowie, N.E.Ethical Theory and Business, 4th ed. Englewood Cliffs,NJ: Prentice-Hall. 475-483
Goffman E. (1979) "Gender Advertisements"," Studies in the Anthropology of Visual Communication 3:2 (1976), pp. 69-154.
JEAN KILBOURNE (1990). beauty and the beast of advertising. in E. Crane (ed.), The Sociology of Culture, Mass: Blackwell, pp. 133-160
JUDITH WILLIAMSON (1989). decoding advertisements. in S. Ball-Rokeach and M. cantor (eds.) Media, Audience and Social Structure:,pp. 60-78
MENDELSON H . people society mass communication (1964).
MERRILL J. C. media, massages men (1971).
ROBERT GOLDMAN . constructing and addressing the audience as commodity (1982). A Content Analysis1995
TUCHMAN G. HEARTH AND HOME : IMAGES OF WOMEN IN THE MASS MEDIA (1978).
WINSHIP J. (1981). "handing sex" media culture society America Psychologist,35(2),1993,605-613

תגים:

אובייקט · אמהות · אפליה · טלויזיה · ייצוג · מיני · מיניות · נשים · סטריאוטיפים · פרסום · פרסומות · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת נשים בפרסומות בשנות ה-2000", סמינריון אודות "הצגת נשים בפרסומות בשנות ה-2000" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.