היישום אינו מחובר לאינטרנט

טלוויזיה אירופאית

עבודה מס' 070156

מחיר: 149.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הניסיון האירופי ליצור טלוויזיה שתקדם איחוד תרבותי ולשוני.

1,850 מילים ,4 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו מבקשת להתחקות אחר ניסיונותיה של הטלוויזיה האירופאית לייצר פלטפורמות טלוויזיוניות כלל יבשתית המאחדות מבחינה תרבותית ולשונית את המדינות באירופה, במטרה ליצור טלוויזיה ללא גבולות ויצירת זהות כלל יבשתית, אך זאת, תוך כדי שמירת ייחודן של התרבויות השונות. הדיכטומיה בין ניסיונות האיחוד לשמירת על הייחוד של כל אחת מהמדינות היא הבסיס לעבודה זו. על רקע זה אעמוד על כמה פרמטרים המייחדים את הטלוויזיה האירופאית- דיבוב, כתוביות, תמות וכו'.
מקורו של האיחוד האירופי בארגון לשיתוף פעולה בין-מדינתי שנוסד לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה לשקם את אירופה ההרוסה ולמנוע מלחמות נוספות ביבשת. אט אט צבר הארגון עוצמה מדינית וכלכלית ובהסכמת המדינות החברות הרחיב את סמכויותיו ואת מספר המדינות המשתתפות בו. בראשיתו הוא נקרא "השוק האירופי המשותף", לאחר מכן "הקהילה האירופית", ולבסוף, עם חתימת אמנת מאסטריכט ב-1992 - "האיחוד האירופי". עם התפרקות הגוש הקומוניסטי, מדינות נוספות הצטרפו לגוש האירופי והגדילו את מספר המדינות באיחוד.
האיחוד האירופי יצר שוק אחד גדול ללא גבולות מדיניים. אנשים, סחורות וכספים נעים בתוך גבולותיו של שוק זה בחופשיות, ללא צורך בהצגת תעודות מזהות, ללא תשלומי מכס וללא הגבלת סכומי הכסף המועברים ממדינה למדינה בעסקות הכלכליות. תנועה חופשית זו מובטחת על ידי עיקרון "ארבע החירויות" (The four freedoms) בחוק האירופי, הכולל תנועה חופשית של אנשים, סחורות, הון ושירותים .
מבחינה טלוויזיונית, כבר לאחר מלחמת העולם השנייה היו ניסיונות לגבש את המדינות מבחינה תרבותית בדגש על שיתופי פעולה בין ערוצים ורשויות שידור זאת כחלק מהמאמצים לשיקום אירופה. ב-1950, הוקם האיגוד השידור האירופאי (EUB) על ידי 23 ארגוני שידור מאירופה ומהמזרח התיכון בוועידה בדוון, אנגליה. ההפקה המוכרת ביותר היא כמובן, האירוזיון אך לא זו בלבד, ישנם עוד מספר הפקות שעליהן האיגוד אמון כשייעדן - גיבוש זהות כלל אירופאית, כדוגמת התוכנית הפופולארית משחקים ללא גבולות (Jeux sans frontieres), קונצרט הילדים ועוד.

העבודה תחולק ל-3 חלקים עיקריים. החלק הראשון יעסוק באיגוד השידור האירופאי וניסיונות ליציקת תוכן משותף המקשר בין מדינות אירופה כשהסדרה משחקים ללא גבולות תשמש כמקרה בוחן, החלק השני יעסוק בתוכניות שמשודרות בשני ערוצים שונים ממדינות שונות כשהסדרה הגשר תשמש כמקרה בוחן והחלק האחרון יעסוק בשיתופי פעולה אזוריים בין מדינות האיחוד כדוגמת ערוץ ARTE והתוכנית Karambolage תשמש כמקרה הבוחן.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק ראשון - תוכניות תחרות כלל אירופאיות
חלק שני- הפקה משותפת בין שתי ערוצים ממלכתיים
חלק שלישי- ARTE כדוגמה לערוץ דו לשוני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בניסיון לקדם את רעיון ה"ללא גבולות" באירופה, התכנסו 27 רשויות שידור באירופה תחת מטרייה אחת - איגוד השידור האירופאי - וניסחו את האמנה של האיגוד השידור האירופאי. האמנה מבטאת את העיקרון המנחה אותה ברוח דמוקרטית, תרבותית ופלורליסטית.
We exist to meet the democratic, cultural and social needs of Europe By being free at the point of use, we are determined to reach every member of the public. We want to play a defining role in guaranteeing freedom of expression and pluralism of views. We believe in an open and transparent world of communication for the common good, beyond the profit motive.
על רקע אמנת איגוד השידור האירופאי, הופקו תוכניות טלוויזיה רבות שבהן מדינות אירופה לוקחות חלק. תחרויות בין מדינות מגשרות בין עמים ותרבויות. כל אחד מהמדינות מביא את רפרטואר ההמאפיינים והסממנים שלו ויחד עם זאת, נחשפים כל אחד לשני. דוגמא לתחרות שזו היא התוכנית Jeux Sans Frontieres.

תגים:

גלוקליזציה · עולמקומיות · גלובליזציה · האיחוד האירופי · אירופה · שידור · אירוויזיון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טלוויזיה אירופאית", סמינריון אודות "טלוויזיה אירופאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.