היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים

עבודה מס' 064902

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ילדים כקהל יעד לפרסומות טלוויזיה והשפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים (הבנה והפנמה). העבודה כוללת מחקר שבוצע על קבוצות ילדים בגילאי 8-10 וניתוח תוצאותיו.

7,190 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הטלוויזיה זמינה בכל חלקי העולם והילדים נחשפים לפרסום באמצעות מדיה זו. גם בישראל עם כניסתו של ערוץ 2, החלו יצרנים ומשווקים רבים לפרסם את מוצריהם בטלוויזיה. מספרם הרב של אמצעי התקשורת וחידושי הטכנולוגיה העומדים לרשות המפרסמים, חושפים את הקהל, גם הצעיר ביותר, למגוון של פרסומות מידי יום.
ילדים הם קהל יעד מושך ביותר עבור מפרסמים ופרסומאים, בעיקר אודות לשילוב של שני גורמים - האחד, העובדה שהילד של היום הוא הלקוח של המחר וברשותו מקורות פיננסים המגדילים את יכולת הקניה שלו. והשני, הילד מהווה מכונת נדנוד רבת עוצמה ועקב העלייה בשוויוניות בקרב המשפחה גוברת הדומיננטיות של הילדים בהחלטות הקניה המשפחתיות החל מפריטים זולים כגון שוקולד ושתייה ועד מוצרים יקרים כגון סוג מחשב.
מצב זה מעורר מספר שאלות באשר לקשר שבין קהל היעד (הילדים) למדיה בכל הקשור לפרסומות ובעיקר, מהן ההשלכות שיש לפרסומת על התנהגות קהל הילדים הצופה בהן,
האם הפרסומות בטלוויזיה משפיעות על כוונת הקניה של הילדים ומהי מידת השפעתן.

בעבודתי אנסה לבדוק את השפעה זו תוך סקירת מאמרים ומחקרים ותוך ביצוע מחקר עצמאי באמצעות שאלון בקרב ילדים בגילאי 8-10.

הנושא הנבדק בעבודתי (שאלת המחקר) הוא:
האם יש קשר בין חשיפה ואהדה של ילדים בגילאי 8-10 לפרסומות בטלוויזיה לבין כוונת הקניה שלהם?

השערות המחקר:
1. יש קשר בין חשיפה ואהדה של ילדים בגילאי 8-10 לפרסומות בטלוויזיה לבין כוונת הקניה שלהם.
2. ילדים בגיל 8 הם בעלי כוונת קניה גדולה יותר מילדים בגיל 10 בעקבות חשיפה ואהדה לפרסומות בטלוויזיה.

משתנה בלתי תלוי: הפרסום בטלוויזיה
משתנה תלוי: כוונת הקניה של הילדים

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ילדים כקהל יעד - יתרונות וחסרונות
3. פרסום בטלוויזיה לילדים
4. הבנה והפנמת הפרסומות ע"י ילדים
5. השפעת הפרסום על ילדים
6. המחקר
6.1 מטרת המחקר
6.2 השערת המחקר
6.3 שיטת המחקר
6.4 תוצאות המחקר
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה
נספח א' - שאלון
נספח ב' - ריכוז תוצאות (קובץ אקסל נפרד)

קטע מהעבודה:

ילדים הם קהל מטרה חשוב למשווקים ועם השנים חשיבותם הולכת וגדלה.
מאפייני אישיות והתנהגות של ילדים כגון: סקרנות, פתיחות, התעדכנות וכושר הסתגלות, הפכו אותם לקהל יעד חשוב של אמצעי המדיה המודרנית. המותגיות המואצת בשווקים השונים תרמה אף היא לחיזוק מעמדם של הילדים כאוכלוסיית מטרה חשובה.
ההנחה השיווקית טוענת שהילדים יתבגרו עם המותג ויהיו צרכנים נאמנים לו בבגרותם. בעולם מרובה מותגים יצירת נאמנות היא מפתח חשוב להצלחה.
הילדים מהווים יעד מושך ביותר עבור מפרסמים ופרסומאים הודות לשילוב של שני גורמים - האחד, העובדה שהילד של היום הוא הלקוח והצרכן של מחר. והשני, הילד משמש להוריו כ"מכונת-נדנוד" רבת עוצמה המשפיעה על הכלכלה ובמידה רבה המשווקים רואים בילדים כוח השפעה עשיר כיוון שהם יכולים להשפיע על הרגלי הקניה של בני משפחותיהם. עפ"י מחקר אמריקאי ילדים בגילאי 4-12 מוציאים כ- 24 ביליון דולר בצריכה ישירה - מוצרים שהם רוכשים לעצמם, וכ- 190 ביליון דולר בצריכה ע"י השפעה על בני משפחותיהם - משפיעים על בני המשפחה לרכוש מוצרים (בנר, 2004 Lutz & Moore, 2000; Blades, Gunter & Oates, 2002;)

תגים:

יעד · כוונת · מחקר · מכונת · מפרסמים · נדנוד · קהל · קניה · נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים", סמינריון אודות "השפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.