היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הפרסום בטלוויזיה על הרגלי התזונה של ילדים

עבודה מס' 067389

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ספרותית בנושאים: פרסום בטלוויזיה לילדים והשפעת הפרסום על התזונה של ילדים.

3,490 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

נושא העבודה הוא השפעת הפרסום בטלוויזיה על הרגלי התזונה של ילדים.
פרסום הוא אחד האמצעים להשפעה על התנהגות צרכנים. לאורך השנים אפשר לראות גידול בפרסום ובשיווק מוצרי מזון. מחקרים מראים כי תעשיית המזון ברחבי העולם מוציאה סכומי כסף נכבדים על פרסום מוצרי "Junk food" ומזון לא בריא אחר (רווי שומן, עתיר קלוריות, סוכרים, מלחים וכדומה). הפרסום מגביר את מכירת המוצר המפורסם ועמו את מכירת מוצרים הדומים לו.
מבחינת ההשפעה שיש לפרסומות על הצרכנים, ילדים הם קבוצה פגיעה במיוחד. לילדים ניסיון מועט בחיים וכי כל דבר אותו הם לומדים (ומוסיפים לניסיון החיים שלהם) לקוח מהסביבה אליה נחשפים, כאשר לטלוויזיה ולמסר אותו היא מעבירה יש חשיפה רבה בקרב הילדים. עם השנים הפכו ילדים קהל יעד חשוב ביותר עבור המשווקים, והמפרסמים מאמצים דרכים מתוחכמות כדי להשפיע על הרגלי הצריכה שלהם. הטלוויזיה היא הערוץ העיקרי לפרסום מכל ערוצי הפרסום הקיימים. ומהווה גם ערוץ עיקרי למוצרי מזון המכוון לילדים. מוצרי המזון שהיקף פרסומם הוא הרחב ביותר הם דגני בוקר, ממתקים, משקאות קלים, חטיפים ומזון מהיר.
הוכח כי פרסום מוצרי מזון משפיע על העדפות ילדים בתחום המזון ועל התנהגותם הצרכנית של ילדים בכלל. הוכח כי יש קשר מובהק גם בין חשיפת ילדים לפרסומות בטלוויזיה ובין צריכת חטיפים וכמות הקלוריות והמרכיבים התזונתיים הנצרכים.
לפרסום השפעה חזקה במיוחד על העדפותיהם של ילדים. ומחקרים הוכיחו כי ילדים מאמינים שהטענות שבפרסומות הן אמת ואינם מבחינים בין תוכנית טלוויזיה לבין פרסומת המשולבת בה.
בעבודתי זו אנסה לנתח האם לפרסומות בטלוויזיה יש השפעה משמעותית על ילדים ועל הרגלי התזונה שלהם.

בעיית המחקר:
האם חשיפת ילדים לפרסומות בטלוויזיה למוצרי מזון משפיעה על הרגלי צריכת המזון שלהם ?
השערת המחקר:
ככל שילדים יחשפו לפרסומות של מזון בטלוויזיה כך תגדל העדפה למזון המפורסם.
לפרסומות יש השפעה ניכרת על ילדים בהרגלי צריכה של מזון ובהעדפת מוצר זה על אחר.
משתנה בלתי תלוי: חשיפת ילדים לפרסומות של מזון בטלוויזיה.
משתנה תלוי: העדפה של המזון המפורסם.
שיטת המחקר: סקירה ספרותית - שימוש במאמרים מקצועיים מדעיים בינלאומיים, בנושאים: פרסום בטלוויזיה לילדים והשפעת הפרסום על התזונה של ילדים.

תוכן העניינים:
מבוא
השפעת אמצעי המדיה השונים על ילדים
הקשר בין גיל הילד להבנת הפרסומת
השפעת הפרסום בטלוויזיה על הרגלי צריכת המזון של ילדים
השפעת הילדים על החלטות הקנייה של ההורים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

טלוויזיה הוא אמצעי המדיה החזק והמשפיע ביותר בתחום הפרסום, על ילדים ומבוגרים כאחד, מפני שהוא מאוד זמין ומגיע לקהל צופים מאוד רחב. הפנייה של מסרים פרסומיים משפיעה על כל צופיה ובפרט על ילדים בגילאים השונים שנחשפים לטלוויזיה.
הטלוויזיה נשארה אחת ממקורות התקשורת החזקים והמשפיעים ביותר למרות היכנסותם של חידושים טכנולוגיים כמו האינטרנט. ילדים צופים בין 25-27 שעות בטלוויזיה בשבוע מתוכם 3 שעות של פרסומות הם למזון. (Hindin, 2004).
בעקבות החשיפה הגדולה של הילדים לטלוויזיה, יש לה השפעה גדולה על הידע, הגישה וההתנהגות של הילד. כאשר הטלוויזיה היא המקור המידע העיקרי של הילד וממנה הוא לומד את שיודע. (Bredbenner 2000).

תגים:

ניהול הפרסום · פרסום · טלוויזיה · תזונה · טלויזיה · ילדים · הרגל פרסומות · פירסומות · מזון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הפרסום בטלוויזיה על הרגלי התזונה של ילדים", סמינריון אודות "השפעת הפרסום בטלוויזיה על הרגלי התזונה של ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.