היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הצפיה בטלויזיה על הלמידה

עבודה מס' 021373

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות בכל הנוגע לטלויזיה, תולותיה וחסרונותיה. סקירת הרגלי הצפיה ומחקר אודות לימוד ע"י הטלויזיה.

5,998 מילים ,25 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

הצפייה בטלוויזיה היא אחד מהעיסוקים העיקריים בשעות הפנאי של הילדים כיום. בשנים האחרונות הומצא ערוץ צפייה חדש הפועל בשיטת הכבלים ומגביר עשרות מונים את אחוזי הצפייה בטלוויזיה.
הצפייה בטלוויזיה יכולה להעשיר את עולמו הרוחני של הילד מצד אחד ע"י התבוננות באובייקטים חדשים אותם אין הוא מכיר אולם מצד שני יכולה להשפיע עליו לרעה בצורות רבות: גזילת זמן, התבוננות בקטעים אותם אין הוא מכיר ולא אמור להכיר וכיו"ב.
המחקרים על הכרת המדיה אצל הילדים הנם רבים ובכללם הצפייה בטלוויזיה, שהחלה להיות נפוצה לפני כעשרים שנה.
היצע התוכניות הביא בארצות המפותחות לשתי תופעות שנפוצות גם בישראל: ריבוי מכשירים בבתים עצמן, כדי לאפשר לבני הבית השונים לבוא על סיפוקם, כל אחד לפי טענו ומבוקשו ואף לפיתוחם של מכשרים ניידים אפילו למכוניות, כדי לאפשר צפייה למשך כל היום ובכל המצבים והמקומות, בדומה למצב הקיים בתחום הרדיו.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את הספרות בכל הנוגע לצפייה בטלוויזיה, ותועלותיה וחסרונותיה, לסקור את הרגלי הצפייה אצל ילדים בישראל ולערוך מחקר על האפקטיביות של הצפייה אצל ילדי בית הספר היסודי על הישגיהם הלימודיים בחשבון. המחקר יהיה מחקר סטטיסטי ויכלול שתי קבוצות של ילדים: האחת לה יוצג משדר טלוויזיוני אודות חומר במתמטיקה, בנוסף ללימוד פרונטלי של החומר, והקבוצה השניה היא קבוצה לה יוקנה החומר בצורה פרונטלית ללא צפייה במשדר.
העבודה תתבסס על כתבי עת, מאמרים, וספרות שנכתבה על הנושא.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה- צפייה בטלוויזיה בישראל
3. הוראה מסורתית-פרונטלית ומגבלותיה
4. סקירת המחקרים
5. לימוד מתמטיקה
6. מחקר אמפירי
7. סיכום העבודה
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

אדוני, חנה, כהן, עקיבא (תש"מ). תגובות הילדים לסרטי חדשות ומלחמה בטלוויזיה, לפי דיווחי הילדים ואימהותיהם, מגמות, כ"ה.
אדוני,חנה. (תשל"ו), תפקידם של אמצעי תקשורת המוניים בתהליך הסוציאליזציה של הנוער מתבגר, ירושלים, האוניברסיטה העברית.
אדוני,חווה. (1979), תגובות ילדים לצפיה בטלוויזיה, ירושלים,אדיר.
אמיר, א.מ., תמיר פ. (תשמ"ו), הוראת המדעים בישראל, מקורותיה והתפתחותה, ירושלים, משרד החינוך.
בלומבר, א. (1979), הטלוויזיה- מכשיר נפלא, ירושלים, רשות השידור.
משרד החינוך והתרבות. (1992), הערכת פרה פיילוט מסדרת הטלוויזיה "בגובה העיניים",ירושלים.
וינשטיין, יהושוע. "פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית" (תשל"ח), עיונים בחינוך, סיוון.
זיו, אבנר. (תשמ"א), "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
זילברברג, ג. (תש"מ), ניתוח שגיאותיהם של תלמידי בית ספר מיוחד במבחן הישגים בחשבון, תל אביב, אוניברסיטת ת"א.
לוי, ש. (1975), מוסריות אצל ילדים מחוננים ורגילים משכבות סוציו-כלכליות שונות, אוניברסיטת בר-אילן.
לוי, א.(1989), מבחני וזיקתם לחומר הלימודים המצומצם בהיקפו, ירושלים, בית הספר לחינוך.
מינקוביץ, א., דיוויס, ד. ובאשי י. (1977), הערכת הישגים הלימודיים והחינוכיים של בית הספר היסודי בישראל, בית הספר לחינוך האוניברסיטה העברית, ירושלים עמודים 333-342.
מרקוס, אליעזר. (1985), ילדים וטלוויזיה, ירושלים.
עימות בין ערכים. (1988), משרד החינוך, מהדורה שלישית.
עמית, מירי, מובשוביץ, הדר. (1989), "הבדלים בין בנים לבנות ביחוס סיבות להצלחה ולכישלון בלימודי המתמטיקה", מגמות, עמודים 361-373.
רייזמן, פ.ק. (1976), מדריך להוראה מאבחנת בחשבון, ירושלים, המכון לאמצעי הוראה.
שנלר, רפאל. (1984),"הטלוויזיה ומיקומה בין עיסוקי שעות הפנאי", עיונים בחינוך, ינואר.
שנלר, רפאל. (1979), משמעותם החברתית של דפוסי הצפייה בטלוויזיה בנוער הישראלי, חיפה, אוניברסיטת חיפה.
שנלר, רפאל. (1981), הדרכת נוער לצפייה ביקורתית ובררנית בטלוויזיה, חיפה,אוניברסיטת חיפה.
ארליך, ר. (1977) שיטת ההוראה בקבוצות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
אורנן, א. (1988) שיטות הוראה שיתופיות והישגים לימודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן,רמת-גן.
שפטיה, ל. (1989), שיטות הוראה אלטרנטיביות, משרד החינוך והתרבות ומכון סאלד, ירושלים.
"שיטת הוראה" ו-"הישגי תלמידים",משמעותם במחקר החינוכי", (1979), מגמות ט"ו, 25.
ETTELHEIM, BRUNO (1964), THE INFORMAD HEART, THE FREE PRESS OF LENCOE, PP.50-51
BROWN,R., (ED) (1976), CHILDREN AND TELEVISION, LONDON PP.90-112.

תגים:

נוער · ערוץ · חינוך · סוציולוגיה · למידה · ילד · לימוד · טלביזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הצפיה בטלויזיה על הלמידה", סמינריון אודות "השפעת הצפיה בטלויזיה על הלמידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.