היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בטלויזיה והשפעותיה על ילדים

עבודה מס' 062872

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים רלוונטיים תוך התייחסות לתיאוריית הלמידה והחיקוי.

5,978 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בהשפעת האלימות בטלוויזיה על ילדים. זוהי סוגיה הנחקרת למעלה מחמישים שנה וטרם הגיעו החוקרים למסקנה נחרצת בדברה, כפי שמסבירה למיש (2002):
מחקרי ההשפעה של הטלוויזיה על ילדים היו במשך שנים רבות במרכז הדיון הציבורי והאקדמי על מקומה של הטלוויזיה בחיינו, ובפרט בחייהם של צופים צעירים. התפתחות של כל אמצעי תקשורת, מלבה את הביקורת הנוקבת על הפוטנציאל של אמצעי זה להשפיע במגוון רחב של תחומים: האם האמצעי החדש הוא ה"שטן" המעודד התנהגויות שליליות ופוגע באנושיותנו? או אולי הוא ה"משיח" המביא עמו קדמה, דמוקרטיה ועושר תרבותי?
מטרת העבודה היא לסקור ולהביא בפני הקורא את המחקרים הרלוונטיים לתחום וכן, להציג את הסוגיה על גווניה הרבים כך שניתן יהיה לגבש עמדה לגביה. מטרה משנית היא לבחון את אחת התיאוריות המרכזיות בתחום: תיאוריית הלמידה והחיקוי, אל מול המציאות היומיומית בעולם , על ידי הצגת ידיעות מעיתונים המצביעות על התנהגות אלימה של ילדים בעקבות צפייה בתכנים אלימים בטלוויזיה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: טלוויזיה. אלימות. ילדים.
פרק 2: מה בין טלוויזיה ואלימות?
פרק 3: תיאוריות בדבר הקשר בין צפייה בטלוויזיה לבין התנהגות אלימה
פרק 4: מחקרים בדבר הקשר בין צפייה בטלוויזיה לבין התנהגות אלימה
פרק 5: דוגמאות
סיכום ומסקנות
משהו קטן לסיום
ביביליוגרפיה

מקורות:

בן אליעזר, י. (1995), מאמרים בחינוך למדיה. מכללת אורנים.
הופשטטר, ד. וגרמי, ב. (1998), מפגשים סביב הטלוויזיה, הדרכת מורים לטיפוח מעורבות הורים בצפיית ילדיהם בטלוויזיה. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט, המנהל הפדגוגי.
למיש,ד. (1994), החופש לצפות: מבט שני בטלוויזיה. אבן יהודה: רכס.
למיש, ד. (1997), בית הספר כזירת היאבקות: מקומה של תוכנית הטלוויזיה WWF בחייהם של ילדים בחינוך היסודי. דברים אחדים, ירושלים: מכון ון - ליר 1 (1): 116-132.
למיש,ד. וליבס, ת. (1999), ילדים ובני נוער בסביבה התקשורתית המשתנה של ישראל. ירושלים: המכון לחקר הטיפוח בחינוך, בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית.
למיש, ד. (2002), לגדול עם הטלוויזיה, המסך הקטן בחייהם של ילדים ובני נוער, יח' 1-6. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
מרכוס, א. (עורך) (1985), ילדים וטלוויזיה: חינוך לצפייה ביקורתית, אונתולוגיה. ירושלים: משרד החינוך והתרבות, בית ספר לעובדי הוראה בכירים.
רימלט,א. (1997), טלויזיה במבחן. אבן יהודה: רכס.
פויירשטיין, מ. (עורכת) (1995), מאמרים בחינוך למדיה. מכללת אורנים.
Gerbner, G. Gross, L. (1980). Living with television: The violence profile. Journal of Communication 26 (2):142-171

תגים:

פוסטמן · טלביזיה · אלימות · טלויזיה · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בטלויזיה והשפעותיה על ילדים", סמינריון אודות "אלימות בטלויזיה והשפעותיה על ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.