היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג האישה בטלויזיה (תרגיל)

עבודה מס' 063144

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פרסומת טלויזיונית תוך התייחסות לחמש תיאוריות.

1,415 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הערוץ המסחרי בישראל, אשר נהנה מאחוזי צפייה גבוהים, מממן את שידוריו מפירסומות. במקרים רבים הפרסומות הללו מייצגות ערכים מיושנים, שאינם הולמים את החברה המערבית בתחילת המאה העשרים ואחת. דוגמה טובה לכך היא ייצוג האישה בפרסומות: נשים מיוצגות במקרים רבים כאובייקטים מיניים, כעקרות-בית או כאמהות. פרסומת אחת משמשת כדוגמה הממחישה היטב את הצגת האישה באמצעות סמלים, כאובייקט מיני. האישה ניצבת לבדה מול הגברים החזקים, בעלי הסמכויות, הבוחנים אותה במבטים מלאי חשק. לבושה, מעשיה והסיסמה בה היא משתמשת למכירת המוצר, אף הם תורמים לדימויה המיני הריקני. בחברה השואפת לשוויון, שידורים שכאלו עלולים להשפיע באופן הרסני על החברה ולהביא לתפיסה מעוותת של המציאות.

אישה יפיפייה עולה לסיפון בשמלה אדומה עמוקת מחשוף. אנשי הצוות, ארבעה גברים, בוחנים אותה בסיפוק, כאשר אחד מהם מעיר: "איזה עיניים יפות", בעודו מצביע על מחשוף שמלתה. לפתע היא מבחינה בזווית עינה בדבר-מה המעורר את חושיה, וצוללת אל תוך פנטסיה. היא נעורה ומחליטה להשיג את מטרתה דרך כיבוש לבו של רב החובל. היא שולפת מאמתחתה אזיקי צעצוע מעוטרים פרווה ורודה, ועוקבת אחרי הקפטן לחדרו, שם היא מצליחה לנעול אותו, על מנת לבצע את זממה. זוהי אינה סצינה מתוך סרט למבוגרים בלבד: מדובר בפרסומת המוקרנת בישראל על גבי המסך הקטן מדי ערב. אם תהיתם מהו אותו מוצר מפתה, המעורר את החושים והופך את האישה לפאם פאטאל, הרי מדובר ב"מילקי", מוצר חלב המיועד בעיקר לילדים.
התעמולה, אליה אנו נחשפים, אינה מסחרית גרידא, היא מבנה את האופן שבו אנו תופסים את המציאות כולה: את מבנה החברה והיחסים בתוכה, את הכלכלה וסמלי הסטטוס וכמובן את המין והמגדר1, שבהם אתמקד. בעבודה זו אציג חמש תיאוריות שונות, המעמידות על הפרק את הסכנות האורבות לנו מצפייה פסיבית ולא ביקורתית בשידורי הטלביזיה.

הערת מערכת: הפירסומת עצמה, בה עוסק תרגיל זה, אינה חלק מן העבודה.
---------------------------------------------------------------------------------
1. תיאוריית המגדר(Gender theory) - תיאוריה הבוחנת את התבניות והסטיגמות התרבותיות, שהודבקו לביולוגיה הגברית והנשית." (גורביץ', 1997)

מקורות:

גורביץ', דוד, 1997, פוסט-מודרניזם, תרבות וספרות בסוף המאה העשרים. הוצאת דביר, 1997.
Jhally, Sut, 1990. Image-based culture: Advertising and popular culture. Dines, G. and James, J. M. (eds), London: Stage. 1995.
Tuchman, Gaye, 1995, The symbolic annihilation of women by the mass media, Boyd-Barrett, Oliver and Newbold, Chris (eds), London: Arnold.
Nystrom, Christine L., 1977. The immediate man: The symbolic environment of fanaticism. Et cetera, March 1977.
פיסק, ג'ון, 1986, טלביזיה: פוליסמיות ופופולריות, מתוך: כספי, דן (עורך), 1995. תקשורת המונים, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.

תגים:

פרסומות · מילקי · מגדר · ערוץ 2 · מסחרי · אובייקט · נדר · ערוץ פיתוי · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג האישה בטלויזיה (תרגיל)", סמינריון אודות "ייצוג האישה בטלויזיה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.