היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוכניות טלויזיה לילדים ונוער - ההיבט המוסרי

עבודה מס' 068152

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האחריות המוסרית של מנהלי ערוצי הטלוויזיה לנוכח המחקרים המצביעים על ההשפעות השליליות של תכניות אלו על ילדים ונוער.

7,267 מילים ,23 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עשרות ערוצים, שעות צפייה מרובות של ילדים מול המסך הקטן ומלחמת רייטינג שניטשת בין היוצרים והמפיצים על ליבם של המפרסמים, הם הרקע הפורה עליו מתרבות תוכניות טלוויזיה רוויות באלימות, בוטות, מין ולעיתים אף פורנוגרפיה. כל זאת למרות מחקרים רבים המתריעים על התוצאות החמורות שתכנים אלו יכולים להשפיע על ילדינו, ועלייה באלימות בקרב בני נוער(1). יוצרים ומפיקים אלו מתעלמים גם מזכויות הילד כפי שפורסמו ע"י המועצה לשלום הילד מיכולתו המוגבלת של הילד להתגונן, ומנצלים את העדפת הצפייה בתכנים אלימים ובוטים(2).

בפרק העוסק בהיבט הכלכלי יוצגו הנתונים של ההיצע והביקוש בתחום תכניות הטלוויזיה. לאור נתונים אלו, ניתן לכאורה לטעון לקיומו של מיתוס העסקים ללא מוסר. על פי מיתוס זה עולם העסקים הוא א-מוסרי. המוסר אינו רלוונטי ורק כוחות השוק של היצע וביקוש הם הרלוונטיים וכך גם ראוי שיהיה.
בפרק העוסק בהיבט החוקי תבוא לידי ביטוי התייחסות החוק לתכניות טלוויזיה לילדים ונוער.
בפרק המוסרי יוצגו עקרונות מוסר שונים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 נושא העבודה
1.2 שאלת המחקר
2. ההיבט הכלכלי של תוכניות טלוויזיה לילדים ונוער
2.1 נתונים כלכליים
2.2 ביקורת על הנחות היסוד
2.2.1 אינטרס עצמי והתנהגות רציונאלית
2.2.2 הטובה העצמית וטובת הכלל
2.2.3 בין יחיד לחברה
3. ההיבט החוקי של תוכניות טלוויזיה לילדים ונוער
3.1 חוק סיווג ואיסור שידורים מזיקים
3.2 תקנות וחוקים נוספים החלים על ערוצי הכבלים ולווין
3.3 מגבלות הריסון הממשלתי
3.3.1 החוק מגיב באיחור
3.3.2 החוק כללי מידי
3.3.3 החוק עוזר לעוזריו
3.3.4 הרוכב תלוי בסוסו
3.3.5 גדול מכדי ליפול
3.3.6 הפרת החוק משתלמת
3.3.7 החוק לפעמים משמש אצטלא לחוסר אחריות מוסרית
4. ההיבט המוסרי של תוכניות טלוויזיה לילדים ונוער
4.1 תכנים שליליים בתוכניות טלוויזיה לילדים ונוער
4.1.1 שימוש באלימות
4.1.2 תשדירי פרסומת בעלי תוכן מזיק
4.1.3 שימוש במין בתוכניות
4.1.4 שימוש במסרים בוטים
4.2 השפעת התכנים על ילדים ונוער
4.3 ניתוח מוסרי
5. דיון ומסקנות
5.1 ריסון פנימי
5.1.1 קשיים בריסון פנימי
5.1.2 הצעות לפתרונות באמצעות ריסון פנימי
5.2 אחריות המנהל
5.2.1 מודל בעלי עניין
5.3 סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

4.1.1 שימוש באלימות - פרופסור למיש (במאמרה: לגדול עם הטלוויזיה, המסך הקטן בחייהם של ילדים ובני נוער, האוניברסיטה הפתוחה, 2002) מגדירה את האלימות באופן שבו אלימות מילולית איננה נכללת בהגדרה. ח. תדהר הגדירה הגדרה מקיפה יותר - "התנהגות פוגעת כלפי אחר באופן ישיר או עקיף ומתוך כוונה, הגורמת לאחר נזק גופני, פגיעה ברכושו (או בבעלותו על רכוש), פלישה לטריטוריה שלו, פגיעה בחירותו, פגיעה בכבודו או ברגשותיו, וכן התנהגות הכופה עליו עשייה בניגוד לרצונו". לצורך עבודה זו אני מאמץ את הגדרתה.
ארבעה עשורים של מחקרים תרמו לדעה הרווחת בקרב חוקרים(22), כי חשיפה לאלימות בטלוויזיה משפיעה על התנהגותם של האלימה של ילדים בחברה. עובדה זו אינה באה ליד ביטוי בתוכניות הטלוויזיה המיועדות לילדים ונוער, נהפוך הוא. המחקרים מראים על עלייה במספר המסרים האלימים לשעת שידור.

תגים:

מוסר ועסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכניות טלויזיה לילדים ונוער - ההיבט המוסרי", סמינריון אודות "תוכניות טלויזיה לילדים ונוער - ההיבט המוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.