היישום אינו מחובר לאינטרנט

טלויזיה עכשווית ומסרים חברתיים: דמות האם המודרנית בסדרה "העשב של השכן"

עבודה מס' 068477

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח (כמותי ואיכותי) של שישה פרקים מהסדרה.

6,484 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

כיום, מבנה המשפחה השתנה וקיימים זוגות החיים ללא מוסד הנישואים, משפחות חד- הוריות, ונשים גרושות המקיימות תא משפחתי לא מסורתי. עם עודף הטכנולוגיה ובין השאר הופעתה של הטלוויזיה נוצר טשטוש, בין הפרטי לציבורי עקב ההשפעות הנכנסות הביתה מהסביבה התקשורתית אשר מאלצת את המשפחה להתמודד עימם. טשטוש זה יצר התארגנות והתמודדות אחרת של "המשפחה". עם חלוף השנים, הטלוויזיה מציגה בפני קהלה המרותק דימוי מסוים על העולם ובכך מספקת מסגרת אשר מאפשרת להבין מה מקובל ומה פחות בחברה ומשקפת תפקידים חברתיים חשובים (Van evra,1990).

בעשרים השנים האחרונות, עקב שינויים היסטוריים (כגון: המהפכה התעשייתית המואצת, והגלים השונים של מהפכת הפמיניזם) חל שינוי בתפקידים המשפחתיים ונוצרו תפקידים חדשים של הבעל והאישה: עול הפרנסה כבר אינו מונח רק על כתפי הגבר, מטלות משק הבית אינן מזוהות כתפקיד האישה בלבד (בר יוסף, 1996). חוקרים כגון מקלהואן, פוסטמן ומאירוביץ', המשתייכים ל"גישה הטכנולוגית" טוענים כי הטלוויזיה גרמה לערעור ההיררכיה החברתית. מציאותה בכל בית ונגישותה לכל נפש הביאו לכך שקבוצות כגון נשים הפסיקו לתפקד ב"תפקידי רקע מאחורי הקלעים". כמן כן הטלוויזיה גרמה לכך שההורים אמצו סגנון שיווני יותר באינטראקציה שלהם עם ילדם ובינם לבין עצמם.
1981) Postman,:Maluhan',1964:Goffman,1974Meyrowitz,1985).

אחד מהתאים המשפחתיים הנפוצים הוא משפחה חד- הורית עקב גירושים, התאלמנות או מרצון. הנשים, יותר מבעבר, מרגישות חזקות ועצמאיות על מנת לגדל ילד בעצמן. ואילו התלות הכלכלית והחברתית בגבר שאפיינה את מצבן של רוב הנשים בעבר, הולכת ופוחתת במדינות המערב (גוטליב, 1998)4.

צ'אמרס (2001), במאמרה מדברת על שלושה מודלים של משפחה אשר מוצגים בטלוויזיה: המשפחה האידיאלית- משפחה "מושלמת" המייצגת ערכים של אהבה ולאב ולאם תפקידים מוגדרים (האב ממונה על הפרנסה והאם על גידול הילדים). המשפחה הלא יציבה- מייצגת תבנית מציאותית של יחסים משפחתיים במשבר. משפחה אלטרנטיבית- משפחה דיס פונקציונאלית מדובר על זוגות החיים בנפרד. תא משפחתי זה מחלחל דרך אמצעי התקשורת לציבור.

במחקרי, אנסה לבדוק כיצד מיוצגת דמות האם החד הורית בטלוויזיה המודרנית. כמקרה בוחן אחקור את הסדרה "העשב של השכן" (Weeds). שאלת המחקר שלי תהיה כיצד מיוצגת דמות האם החד הורית בטלוויזיה בימינו? מחקרי יהיה כמותי ואיכותי כאחד:
1. כמותי: במהלך מחקר זה אבחן בצורה מספרית קריטריונים שונים (טבלת קידוד) אשר מתייחסים לתפקידה של ננסי כאמא. הדגימה תילקח משלוש עונות עוקבות ומשני הפרקים אשר פותחים כל עונה. העונות: עונה שתיים שלוש וארבע. סה"כ גודל המדגם: שישה פרקים.
2. המחקר האיכותי שלי יחולק לשניים:
ניתוח תוכן של הפרקים הנבחרים בשילוב תיאוריות ומאמרים. בכוונתי לנתח מבחינת התוכן והמשמעויות שלו שני פרקים משלוש עונות שונות.
בנוסף, אערוך ראיון עומק חצי מובנה עם ד"ר עמית לביא- דינור, מרצה במרכז הבינתחומי הרצלייה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
תוצאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

דאגלס(1995)5, במאמרו, Subversion of American Television Family, מציג ארבע איכויות שאפיינו את האם של אמצע המאה: אדיקות/ דתיות, טוהר, משפחתיות, צייתנות. הדמיון והשילוב בין ארבעת תכונות אלו מייצג את ה"אם האידיאלית", לטענתו. מאמר זה יעזור לי להבין את ה"אידיאל" אשר לו אמהות רבות שואפות להגיע ועל פיו רבות מהן גם נמדדות.

תגים:

תא משפחתי חדש · העשב של השכן · תפקידי האם · תיאורית המסגור · תפקידי מין · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טלויזיה עכשווית ומסרים חברתיים: דמות האם המודרנית בסדרה "העשב של השכן"", סמינריון אודות "טלויזיה עכשווית ומסרים חברתיים: דמות האם המודרנית בסדרה "העשב של השכן"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.