היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות ניצול השואה בקולנוע "בחירתה של סופי" ו"ת"א ברלין"

עבודה מס' 040594

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השואה באמנות, הקולנוע כמייצג ערכים חברתיים ותרבותיים, דמות הניצול בסרטים והשוואת סצינות.

7,788 מילים ,6 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

בעבודתי אבחן את נושא דמות ניצול השואה בקולנוע, תוך התייחסות לשני סרטים. הסרט האחד, סרט הוליוודי, הוא "בחירתה של סופי" ואילו הסרט השני, סרט ישראלי הינו "תל אביב ברלין". שני הסרטים הופקו בתקופות קרובות ושניהם עוסקים בחיי ניצול שואה מחוץ לאירופה. "בחירתה של סופי עוסק בניצולה פולניה,
לא יהודיה, המתגוררת לאחר השואה בארצות הברית, בניו יורק. "תל אביב - ברלין" עוסק בניצול המתגורר בתל אביב, ניצול יהודי גרמני.
ההנחה הראשונית, עוד בטרם עבודת הניתוח היא, כי יהיו הבדלים בהצגת דמות הניצול, ולו מעצם העובדה שסרט אחד נעשה בהוליווד והסרט השני הופק בישראל. ההתייחסות הישראלית לשואה, כך אני מצפה, תהיה שונה מזו האמריקאית, מה גם שהסרט האמריקאי אינו עוסק בפן היהודי של השואה, אלא דווקא בזה הנוצרי, או האוניברסאלי.
בעבודתי אתייחס למבע של אומנות הקולנוע ככלל, לניסיון להצגת השואה באומנות בכלל ובקולנוע בכלל, לדמות הניצול. לאחר מכן אנתח שתי סצנות מפתח. הסצנות שבחרתי הן אלה אשר בהן הניצול מתמודד עם עברו "פנים מול פנים" לראשונה. בסרט "תל אביב - ברלין" בחרתי בסצנה בה בנימין מגיע אל מילר בכוונה
להורגו ואילו בסרט "בחירתה של סופי" בחרתי בסצנה בה מספרת סופי לסטינגו על הרגע בו נאלצה לבחור מי מילדיה יישלח להשמדה ומי יחיה.
הבחירה בסצנות נובעת מכך, שלדעתי, מדובר בשתי הסצנות בהתמודדות ללא בריחה, אולי הראשונה עבור כל אחד משני הגיבורים, עם עברם, אולי עם החלק אותו הם רואים כאפל ביותר בכל תקופת השואה עבורם. בנוסף לניתוח הסצנות, אנסה לערוך השוואה ביניהן ולבדוק האם קיימים הבדלים מהותיים בהצגת דמות הניצול, כפי שנראה לי מראש שיהיו.
לכל אורך העבודה אנסה להביא דוגמאות רלוונטיות לכל אחד מהנושאים, משני הסרטים שנבחרו. את הניתוח וההשוואות ניסיתי לעשות ללא התייחסות, ככל האפשר, להבדלים האיכותיים - הטכניים בין שני הסרטים.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. השואה באמנות
ג. הקולנוע כמייצג ערכים חברתיים ותרבותיים
ד. דמות הניצול בסרטים
ה. השוואה בין סצנות
ו. סיכום
הערות שוליים
ביבליוגרפיה

מקורות:

Maccabe, Colin. "Theory and Film: Principles of realism and pleasure", Film, History and the Jewish Experience, Jonathan Davis ed. London: The National Film Theatre, 1986. pp. 79-92
Avisar, Ilan. Screening The Holocausat. Indiana: Indiana University Press, 1988
Mast, Gerald. Cohen, Marshall. Bradley, Leo. Film Theory and Criticism New York: Oxford University Press, 1992
Landau, Ronnie."The Holocaust: The Unique and the Universal" , Film, History and the Jewish Experience, Jonathan Davis ed. London: The National Film Theatre, 1986 pp. 9-15
שגב, תום. המליון השביעי . ירושלים: כתר, 1992
פאנובסקי, ארוין. "על סרטים", עולם בדים, עורכת הלגה קלר, תל אביב: עם עובד, 1987 עמ' 11-29
28

תגים:

אומנות · יהודים · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות ניצול השואה בקולנוע "בחירתה של סופי" ו"ת"א ברלין"", סמינריון אודות "דמות ניצול השואה בקולנוע "בחירתה של סופי" ו"ת"א ברלין"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.