היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשפחה הישראלית בפרסומות טלויזיה

עבודה מס' 065138

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תשע פרסומות ששודרו בערוץ 2 בשעות צפיית השיא בשבוע השלישי והרביעי של חודש פברואר 2005.

4,303 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה בחרתי להתמקד בפאן מסוים וייחודי, הנובע מתרבות הצריכה היומיומית שלנו כישראלים. כצרכנים אנו מהווים חלק מתוך תא משפחתי מצומצם או רחב הקולט את חיציה של תרבות זו בדמותן של הפרסומות.

שאלת המחקר: הנושא בו אני רוצה לדון בעבודה זו עוסק בשאלה - כיצד מוצגת המשפחה הישראלית בפרסומות טלוויזיה בערוץ 2 בפברואר 2005 ?

על מנת לענות על שאלה זו בחרתי תשע פרסומות אשר נבחרו מבין הפרסומות ששודרו בערוץ 2 בשעות צפיית השיא (20:00 - 22:00) בשבוע השלישי והרביעי של חודש פברואר 2005.
כל הפרסומות שבחרתי מציגות את התא המשפחתי הישראלי בצורות שונות, החל מצמדים של אם וילד או אב וילד ועד למשפחה המורחבת הכוללת ילדים, הורים, סבים וסבתות.

באמצעות ניתוח של מספר פרמטרים קבועים המופיעים בפרסומות, כגון: הנרטיב, הדמויות המוצגות, הרקע הסוציו אקונומי והמעמד השונה הניתן לכל דמות, ניתן ללמוד תוך בחינת ההקשר או המוצר הנמכר, כיצד בוחרים המפרסמים להציג את התא המשפחתי הישראלי בפרסומות הטלוויזיה.
התחומים אשר יבחנו בסקירת הספרות, עוסקים במחקרים שנערכו בישראל בעבר ובמאמרים שנכתבו בנושא הפרסומות - כאשנב הצצה לחברה הישראלית והחברה והתרבות הישראלית והאופן בו היא משתקפת בפרסומות.

בסקירת הספרות אתייחס למחקרים ומאמרים של אביבית אגם דאלי, גבריאל וימן, גופמן וכמו כן אסקור את תיאורית הבניית המציאות.
המחקרים של אביבית אגם דאלי ושל גבריאל וימן מציגים ממצאים אשר מציגים את התא המשפחתי כתא סטריאוטיפי ובעל מאפיינים פטריאכלים. גופמן ותיאורית הבניית אמנם אינם מציגים תמונה שונה אך ניתן למצוא בתיאוריות הללו הסבר כלשהוא למאפיינים ולמוטיבים החדשים אותם אסקור בהמשך.
המחקרים והמאמרים שאסקור נכתבו בסוף שנות ה-90 ולכן קיים עניין רב בבחינת הנושא בפרספקטיבה העכשווית ותוך השוואה בין התקופות.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
שיטת המחקר
מחקר אישי
דיון בממצאים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

עפ"י אביבית אגם דאלי הפרסומות מתאימות עצמן למציאות העכשווית ולהלך הרוח השורר בחברה. הפרסומות אינם אלא ייצוג כמעט מוחלט של החברה בה אנו חיים, חברה המשתנה ללא הרף בה יש יותר ויותר מקום לשוויון מיני ולחלוקת תפקידים פחות מסורתית ויותר מודרנית. המוצרים המוצגים לנו בפרסומות אינם מנותקים מהדרישות החברתיות ומן השינויים התפיסתיים אותם חווה החברה הישראלית, לפיכך השינוי בהצגת החברה הישראלית בפרסומות הינו הכרחי ונועד להדביק שינויים בתפיסה ובמדיניות החברתית האופפת אותנו בתחילתה של המאה ה-21.

תגים:

טלויזיה · מוצר · מיצוב · סטריאוטיפים · פרסומות · תקשורת · צריכה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשפחה הישראלית בפרסומות טלויזיה", סמינריון אודות "המשפחה הישראלית בפרסומות טלויזיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.