היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בסדרות טלויזיה אמריקאיות

עבודה מס' 050271

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגישה השמרנית בעשור הראשון(הדימוי הסטריאוטיפי),התנועה הפמיניסטית (קגני ולייסי,מסע בין כוכבים) והמסורתי מול החדשני.

7,037 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בתקשורת ההמונים הטלוויזיה היא מדיום רב עוצמה ולהמצאתה היתה השפעה עצומה על החברה האמריקנית. מרגע שהטלוויזיה הפכה נגישה עבור מרבית האזרחים האמריקנים היא מילאה תפקיד מרכזי ביצירת ערכים תרבותיים והחלה להשפיע על הדרך בה אנשים רואים את העולם סביבם. נכון הדבר במיוחד בהקשר של נושא הנשים באמריקה. מזה זמן רב חוקרים דנים בשאלת הייצוג של נשים בטלוויזיה. נראה כי נשים לא מיוצגות מספיק ופעמים רבות מאופיינות כאובייקטים מיניים או עקרות בית הנשלטות בידי גברים.
דימויים נפוצים אלו של נשים נולדו בימיה הראשונים של הטלוויזיה בסדרות משפחה פופולאריות ובמיוחד ב-I Love Lucy, אחת מסדרות הסיטקום המצליחות של כל הזמנים.

פרק א' של העבודה עוסק בדימוי הנשי הסטריאוטיפי והשמרני שהוצג בסדרה ובתקופה בכלל. השינויים החברתיים שחלו בשנות השישים גרמו לחשיבה מתקדמת מעט יותר ובסדרת הקאלט מסע בין כוכבים, שעלתה לשידור לראשונה ב-1968,ניתן היה להבחין מדי פעם בדמויות נשים שהוצגו באופן מתקדם יותר, אך לא באופן שסיפק את התנועה הפמיניסטית שאותה תקופה החלה לצבור כוח אך לא ממש הצליחה להשפיע. סדרת
המשטרה קגני ולייסי כבר התאימה לקו הפמיניסטי וכללה שתי גיבורות עצמאיות ואסרטיביות שזכו לקהל גדול ונאמן של נשים. פרק ב' עוסק בשתי סדרות אלה. פרק ג' עוסק בשני דימויים שונים של נשים שהוצגו במקביל במהלך שנות השמונים; האחד, דימוי האשה באופרות הסבון בכלל ודמותה הכנועה והפופולארית של סו אלן מ-דאלאס. השני, הוא דימוי האשה הפרועה וחסרת הרסן שהוצג ע'י רוזאן באר ב-רוזאן והיווה פרשנות שלה
לפמיניזם ולטלוויזיה ליברלית.

תוכן העניינים:
מבוא

פרק א': נשים בעשור הראשון של הטלוויזיה האמריקנית-הגישה השמרנית
א1-: הדימוי הסטריאוטיפי של ה"אשה המושלמת"
אI Love Lucy :-2-דימוי עקרת הבית חסרת התועלת

פרק ב': התנועה הפמיניסטית והגישה המתקדמת יותר
ב1-:מסע בין כוכבים-סימנים ראשונים של תפיסה חדשה
ב2-: קגני ולייסי-יישור הקו עם התנועה הפמיניסטית

פרק ג': המסורתי מול החדשני
ג1-:דאלאס ודימוי האשה המסורתי של אופרות הסבון
ג2-:רוזאן-דימוי האשה הפרועה וחסרת הרסן

סיכום

הערות

ביבליוגרפיה

מקורות:

איילון, יצחק: עורך, תקשורת ההמונים המשודרת-והחברה ,איילון, תל-אביב ,1994 ,פרק א'-גיבורות אופרות הסבון
Ang, Ian. Living Room Wars-Rethinking media audiences for a postmodern world ,Routledge, London ,1996 ,Part II - Gendered audiences ,.
Barr,Roseanne.Roseann:My Life as a Woman ,Harper and Cow,New-York,1989.
Blair,Karen. "Sex and Star Trek", Science Fiction Studies,10 (1983) pp 292-297.
Cashmore, Ernst. And There Was Television, Routledge,London,1994,Chapter 8-In Pursuit of Women,.
Clark, Danae. "Cagney and Lacy:Feminist Strategies of Detection",In: Television And Women's Culture-The popular politics of the popular ,Brown,Mary Ellen(ed),Sage Publications,London,1990,pp 117-134.
Harrington, C. Lee and Bielby,Denise D.Soap Fans-Pursuing Pleasure and Making Meaning in Everyday Life ,Temple University Press,Philadelphia,1995,Chapter One-The "Femaleness" of Soap Opera ,
Mulvey, Laura."Visual Pleasure and Narrative Cinema" ,In: Film Theory and Criticim, G.Mast,M.Cohen and H.Braudy (eds),Oxford University Press ,Oxford,1992Rowe,Kathleen K. "Roseanne:Unruly Woman as Domestic Goddess" In: Television-The Critical View ,Newcomb,Horace(ed),Oxford University Press,New-york,1994(1976)
Snyder,J.William Jr., "Star Trek: Aphenomenon and Social Statement on the1960's,www.sunsite.oit.unc.edu/jwsnyder/wisdom/trek.html

תגים:

נדר · דאלאס · רוזאן · פמיניזם · אישה · אשה · טלויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בסדרות טלויזיה אמריקאיות", סמינריון אודות "ייצוג נשים בסדרות טלויזיה אמריקאיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.