היישום אינו מחובר לאינטרנט

השואה דרך 3 סרטים דוקומנטריים

עבודה מס' 070018

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרטים: "רשות הזיכרון", "פיצה באושוויץ", "כמו מלכת אנגליה".

9,541 מילים ,29 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מבנה העבודה:
*מבוא, המורכב משלושה חלקים:
החלק ההיסטורי, שידון ביחס המורכב של החברה הישראלית כלפי הניצולים בעשורים הראשונים שלאחר קום המדינה, ובשינויים שחלו ביחס המורכב לאורך השנים.
ניצולי השואה, ששרדו את התופת, הגיעו לארץ ישראל וניסו לבנות חיים חדשים, אולם בפועל רבים מהם לא הצליחו להשתקם. הם נאלצו להתמודד עם זיכרונות האימה במהלך המציאות היומיומית. בד בבד, היו גם כאלה, שניסו להדחיק את אירועי העבר וניסו להמשיך הלאה. אחד המרכיבים בניסיון תהליך ההשתקמות של ניצולי השואה היה קשור למפגש שלהם עם דמות הצבר הישראלי.
השאלות המרכזיות, שישאלו יהיו: כיצד בא לידי ביטוי תהליך ההשתקמות של ניצולי השואה? אם בכלל? כיצד בא לידי ביטוי מערכת היחסים בין ניצולי השואה לבין הצבר הישראלי?

החלק הפסיכואנליטי, שיעסוק באירועים הטראומתיים שחוו הניצולים במהלך השואה ובזיכרונות הקשים הקשורים לכך. חשוב להדגיש, כי אירועי השואה היו גם מנת חלקם של בני הדור השני, ובהתאם לכך, אבקש לעסוק גם בתהליכים הנפשיים הקשורים לכך.
החלק יכלול את הגותם של שלוש דמויות מרכזיות: זיגמונד פרויד, דומיניק לקפרא ולורנס לאנגר.
השאלות המרכזיות, שישאלו יהיו: מהי התייחסותם של ההוגים לטראומת הניצולים? וכיצד בא לידי ביטוי מושג הטראומה בהגותם?

החלק הקולנועי, שיעסוק בהבדל שבין הסרטים העלילתיים לבין הסרטים הדוקומנטריים. בד בבד, חלק זה יתמקד הן בסרטים הדוקומנטריים המוקדמים והן בסרטים הדוקומנטריים המאוחרים. כמו גם, בייחודו של הקולנוע הדוקומנטרי בשנות ה-2000.
השאלות המרכזיות, שישאלו יהיו: מהם המאפיינים של הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי בשנות ה-2000? מה ייחודם של סרטים אלו? ומה ההבדל בין הסרטים של הקולנוע הישן לבין הסרטים הדוקומנטריים בשנות ה-2000?

* החלק האמפירי, יכלול את ניתוח שלושת הסרטים, שיעשה על פי מס' קריטריונים, ביניהם: נוכחות השואה בחייהם של הניצולים, הפגן מול עיבוד וגאולה חלקית וכו'.

* החלק של הדיון והמסקנות, יכלול שילוב בין המקורות הספרותיים לבין ניתוח הסרטים.

קטע מהעבודה:

בסרטים הדוקומנטריים המאוחרים הגאולה של הניצולים אינה מוחלטת אלא חלקית בלבד. הגיבורים אמנם התאקלמו בארץ והשתלבו בחברה - מי יותר, מי פחות - הם הקימו משפחות, והם אנשים עובדים אשר חייהם ממשיכים. אך עם זאת, הם אינם מסוגלים להשתחרר מהעבר שרודף אותם, שמעיב על כל בנייה מחודשת, שמצל על תהליך ההשתקמות ובעצם מחבל באפשרותם להיקלט לחלוטין בהוויה הישראלית ולהגיע לתחושת גאולה מוחלטת. בסרטים הדוקומנטריים המאוחרים, החל משנות ה-80 ואילך, אין את אותו happy end שניתן למצוא בסרטים המוקדמים (גרץ, 2004).

תגים:

שואה · ניצולים · דור שני · תופת · מלחמה · זוועות · סרטים · קולנוע · תיעודי · זיכרון · הנצחה · ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השואה דרך 3 סרטים דוקומנטריים", סמינריון אודות "השואה דרך 3 סרטים דוקומנטריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.