היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגישור כדרך משפט חליפית ומשלימה

עבודה מס' 066088

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יתרונות וחסרונות הגישור במקרים של בעיות חמורות במשפחה אל מול דרך השיפוט המקובלת ודרך "המשפט השיתופי".

6,689 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לקבץ יחדיו את אותן מערכות אשר ביכולתן אכן למתן קונפליקטים מסוג הגירושין כולל השפעותיהם של הילד, ולמצוא את המערכת אשר לדעתי מספקת את הפתרון הטוב ביותר. בין מערכות אלו ניתן למצוא את הגישור, "גישור חובה", "משפט שיתופי" ועוד.
בפרק הראשון אתייחס ליתרונות הגישור על פני ההכרעה המוסדית "הרגילה", קרי, בתי המשפט. בפרק השני אתייחס לאותם פתרונות נוספים, כגון "גישור חובה" ו"משפט שיתופי", ואתייחס להיבטים מוסדיים הכרוכים באותם פתרונות, כגון החקיקה, עורכי הדין ובתי המשפט. הפרק השני יהווה שילוב של המצב הנוהג במדינת ישראל ובמקומות נוספים ברחבי העולם, ובכללם ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. בפרק השלישי אסכם את המצב הנוהג, ואציג את מסקנתי, לפיה "המשפט השיתופי" הנו הפתרון המוצלח מבין השלושה, וכי יש לעודד את יישומו בקרב ציבור עורכי הדין בישראל. כמו כן, אטען כי ציבור הנשים הנו, לדעתי, המוצלח יותר בפתרון סכסוכים בדרכים אלטרנטיביות, עקב יכולתן של הנשים לרדת לפרטים הקטנים, ולחשוב במונחי הבעיות של האנשים היושבים מולה בישיבת הגישור, ולא במונחי הכללים הנוקשים והאבסטרקטיים הכרוכים בעבודה משפטית גרידא.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - יתרונות דרכי יישוב סכסוכים חלופיות (ADR) על פני מערכת המשפט
פרק ב' - דרכי יישוב סכסוכים חלופיות - היבטים מוסדיים
פרק ג' - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התפיסה המערבית של המשפט מבוססת על הפרדיגמה הפטריארכלית, המאופיינת בהיררכיה, רציונליות ופתרון הסכסוכים דרך יישומם של עקרונות אבסטרקטיים. היא שואפת לאובייקטיביות, ולפיכך הנה בעייתית בנסיבות רבות. הבעייתיות הגדולה ביותר מתקיימת בסכסוכי גירושין בהם שאלת משמורת הילדים ועתיד המשפחה עומדים על הפרק. מערכת בתי המשפט לעניני משפחה, הפועלת, ככלל, עפ"י העקרונות האדברסריים, אינה יכולה לתת פתרון הוגן וצודק לבעיות אלו(2).

תגים:

גישור · גירושין · ילדים · קונפליקטים · משפחה · בריאות נפשית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגישור כדרך משפט חליפית ומשלימה", סמינריון אודות "הגישור כדרך משפט חליפית ומשלימה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.