היישום אינו מחובר לאינטרנט

חקר שוק - דרכים אפקטיביות להקטנת תאונות הדרכים.

עבודה מס' 067679

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כתיבת שאלון והפצתו, ניתוח השאלון והפקת ממצאים ומסקנות והמלצות.

3,850 מילים ,3 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מדינת ישראל ו"משטרת ישראל" מעוניינות להפחית את מספר מקרי תאונות הדרכים (ת"ד). לכן "משטרת התנועה הארצית" הזמינה סקר שיתמקד בדרכים שבהם יכולה המשטרה להשפיע על הפחתת מספר ת"ד. באופן מיוחד רוצה המשטרה לבחון את אפקטיביות ההרתעה של הסנקציות המופעלות כיום כגון: קנסות, נקודות, שלילת רישיון והחרמת רכב כדי, שניתן יהיה להתרכז בהפעלת נכונה של הסנקציות השונות. כמו כן יבדוק המחקר ברזולוציה נוספת את התייחסות הציבור לעונש של שלילת רישיון ביחס לעונש של החרמת רכב. בנוסף המחקר יבדוק את יחס הציבור לפעילות המשטרה במספר מדדים.
כמו כן, במחקר זה, נבחן את החוזק בין שני משתנים בלתי תלויים האחד החרמת רכבים והשנייה שלילת רישיון והשפעתם על צמצום תאונות הדרכים. כדי לבחון זאת נחלק את המשתנים למימדים שונים: (1) כמה הפעילות המשטרתית היא אפקטיבית, (2) תקשורת - כמה המדיה התקשורתית מובילה את הציבור להעלאת המודעות לתאונות הדרכים ומידע על פעילויות המשטרתיות. (3) ענישה כללית - עד כמה הענישה מונעת מן הנהגים לבצע עברות תנועה. (4) ענישה ספציפית - ירידה לרזולוציה של ענישה ישירה על אוכפי החוק. (5) מדיניות - האם מידת מדיניות המשטרה בנושא צדק אכיפתי תורם לצמצום תאונות הדרכים.

הבעיה העסקית שעליה יתבסס המחקר היא: כמות ההרוגים והנפגעים כתוצאה מתאונות הדרכים. בשישים שנות קיומה של מדינת ישראל נהרגו יותר משלושים אלף בני אדם בתאונות דרכים (משמעותית יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד). למרות המגמה החיובית וההצלחה של השנים האחרונות בהורדת מספר הנפגעים (ראה טבלה מספר1 ותרשים מספר 1), מדינת ישראל נמצאת במקום נמוך יחסית למדינות המפותחות במדדים הבינלאומיים שמודדים את כמות ההרוגים ביחס לכמות תושבים, כמות רכבים ומספר הק"מ (תרשימים מספר2-4).

תוכן עניינים:
מבוא
הגדרת הבעיה העסקית
מטרת הסקר
מטרות יישומיות
אוכלוסיות המחקר
הצגת כלי המחקר
הליך המחקר
תיאור המדגם
שיטת הניתוח
ניתוח נתונים
ממצאי השאלון
ממוצעים לפי סוגי העונשים
מגבלות המחקר
מסקנות
לוח זמנים ועלות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

השאלונים היו בסגנון סולם ליקרט: (Likret, 1932) לפי נחמיאס ונחמיאס (1976), החוקר מחבר סידרה של שאלות המבטאות מרווח רחב של עמדות חיוביות מצד אחד ושליליות מצד שני. החשיבות בכך שהם שאלות סגורות של 5 תשובות.
תשובות השאלון מתחלקות: (1) במידה מועטה מאוד, (2) במידה מועטה, (3) במידה בינונית (4) במידה רבה, (5) במידה רבה מאוד. המימדים שעליהם מבוסס השאלון:
* פעילות (שאלות ,16,18,1,8).
* תקשורת (מדיה) (שאלות 6, 9).
* ענישה כללית (שאלות 2, 3, 9).
* ענישה ספציפית (שאלות 4, 5,7 , 11, 14, 17, 20, 21).
* מדיניות (שאלות 10, 12, 13, 15).
* האלפא של קורנבך לשאלון היא 0.625.

תגים:

משטרה · עבודת · מחקר · ניתוח · נתונים · ממצאים · שיטת · ניתוח · הגדרת · בעיה · עסקית · סטטיסטיקה · כמותי · שיטות · מחקר · תחבורה · תאונות · דרכים · בטיחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חקר שוק - דרכים אפקטיביות להקטנת תאונות הדרכים.", סמינריון אודות "חקר שוק - דרכים אפקטיביות להקטנת תאונות הדרכים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.