היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק דרך האינטרנט

עבודה מס' 064130

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיווק דרך האינטרנט וניתוח יעילות שיווק מקוון לעומת דרכי שיווק אחרות כמו טלפון, דואר רגיל וכדומה.

12,172 מילים ,25 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בעשור הקרוב יעוצב השיווק מחדש, מאל"ף עד תי"ו. אין כמעט ספק כי בשנים הראשונות של המאה ה - 21 השווקים והשיווק יפעלו על-פי עקרונות שונים לחלוטין. היורשת של "החברה המתועשת" - "כלכלת המידע" - תחלחל לכל ההיבטים של חיי היומיום ותשנה כמעט את כולם. המהפכה הספרתית כבר שינתה את התפיסות שלנו בנוגע למרחב, לזמן ולמסה. חברה אינה צריכה מקום גדול; היא יכולה להיות מדומה ולהימצא בכל מקום. ניתן לשגר מסרים ולקבל אותם בעת ובעונה אחת. חפצים כמו ספרים, מוסיקה וסרטים ניתנים כיום להעברה בצורת "בייטים", ולא כחפצים בפועל.
המרחב הקיברנטי יביא לפתחנו עידן שבו הקנייה והמכירה יהיו אוטומטיות ונוחות יותר. העסקים יקושרו זה לזה, וללקוחות שלהם, ברשת מדומה מושלמת, "בלי תפרים". המידע יזרום באינטרנט כהרף עין, על פני כל כדור הארץ, ובעלות אפסית. המוכרים יגלו שקל יותר לזהות קונים פוטנציאליים, והקונים יגלו שקל יותר לזהות את המוכרים ואת המוצרים הטובים ביותר. הזמן והמרחק, שגרמו לעלויות גבוהות ושימשו בעבר מחסומים בפני הסחר, יתכווצו לבלי הכר. סוחרים שימשיכו למכור בשיטות הישנות ייעלמו מהזירה בהדרגה.
בהמשך העבודה נבחן את האפשרויות הבלתי פוסקות ההולכות ונגלות לעינינו בזכות המהפכה הספרתית, וכיצד הן משנות את הרגלי הקנייה של הצרכנים ושל העסקים. אחר כך נתיר את סבך ההשלכות של דפוסים משתנים אלה על הדרך שבה על המוכרים לפעול במאה ה - 21.
כלי המחקר היה שאלון מובנה שכלל בתוכו 14 שאלות המתייחסות להרגלי השימוש של הנחקר בדואר האלקטרוני ולבחינת כדאיות השימוש בו כערוץ שיווקי וקבלת מידע פיננסי ו - 6 שאלות דמוגרפיות אשר כללו: מין הנחקר, השכלת הנחקר, מצב עיסוקי של הנחקר, אזור מגורים של הנחקר וזמן השימוש של הנחקר בדואר האלקטרוני.
עיבוד הנתונים בוצע בתוכנה הסטטיסטית spss (אינו כלול בעבודה) ובו חושבו ממוצעים, סטיות תקן, שכיח וחציון עובר כל הנשאלים. כמו כן בוצע שימוש בתצוגה גרפית המתייחסת לכל הנתונים אשר התקבלו מתשובות הנחקרים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 צמיחת השיווק הישיר ותועלותיו
2.2 צמיחת השיווק הישיר והעסקים האלקטרוניים
2.3 תועלות השיווק הישיר
2.4 מסדי נותנים של לקוחות שיווק ישיר
2.5 ערוצים עיקריים לשיווק ישיר
2.5.1 מכירה פנים אל פנים
2.5.2 דיוור ישיר
2.5.3 שיווק באמצעות קטלוגים
2.5.4 טלמכר
2.5.5 ערוצי תקשורת נוספים לשיווק תגובה ישירה
2.5.6 שיווק קיוסקים
2.6 שיווק במאה ה - 21 : סחר מקוון
2.7 הצרכן המקוון
2.7.1 שיווק מקוון - יתרונות וחסרונות
2.7.2 הפעלת שיווק מקוון
2.7.3 נוכחות אלקטרונית באינטרנט
2.7.4 פרסום מקוון
2.7.5 פורומים, קבוצות דיון וקהילות רשת
2.7.6 דואר אלקטרוני ושידורים ברשת
2.7.7 שיווק מכוון על פי דרישה - ההצלחה השיווקית הבאה?
2.8 סוגיות ציבוריות ואתיות בשיווק ישיר
3. מתודולוגיה
3.1 השערת המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר והמדגם
3.3 שיטת המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 ההליך
3.6 שיטת עיבוד הנתונים
4. הצגת הממצאים
5. דיון וניתוח
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

לדעת משווקים ישירים רבים, השיווק הישיר ממלא כיום תפקיד רחב יותר, של בניית יחסים ארוכי-טווח עם הלקוח (שיווק יחסים ישיר - direct relationship marketing). (Stan Rapp & Collins, 1990). משווקים ישירים נוהגים לשלוח כרטיסי ברכה לימי הולדת, חומרי הסברה ומידע, או מתנות קטנות לחברים נבחרים המסד הלקוחות שלהם. חברות תעופה, מלונות ועסקים נוספים מבססים יחסים הדוקים עם לקוחותיהם באמצעות תוכניות שי למתמידים ומועדוני לקוחות.

מקורות:

Stan Rapp Tom Collins in The great marketing Turnaround Englewod Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1990.
Paul Sonderegger, "Opt In E-Mail Get Personal", The Forrester Report, March 1999.

נספחים
א.ג.נ.,
מצ"ב שאלון שמטרתו לבדוק את הרגלי השימוש שלך בדואר האלקטרוני (e-mail) ולקבל את חוות דעתך ביחס לשימוש בו כערוץ שיווקי.
השאלון הינו דיסקרטי לחלוטין וכל התשובות שיתקבלו ישמשו אך ורק למטרות אקדמיות בלבד. השאלון מופיעות בלשון זכר ומתייחסות הן לזכר והן לנקבה.
אודה לכם מראש על השתתפותכם.
בשאלון שלפניך הנך מתבקש לציין את התשובה המתאימה ביותר לדעתך בסולם הנע בין 1 ל- 5, כאשר 1 במידה מועטה ביותר ו- 5 במידה רבה מאוד.
5
4
3
2
1
האם אתה משתמש בדואר אלקטרוני
1.
5
4
3
2
1
באיזו מידה אתה משתמש בדואר האלקטרוני לשימושך הפרטי?
2.
5
4
3
2
1
באיזו מידה לדעתך השימוש בדואר האלקטרוני מועדף על פני השימוש בשירותי הדואר הקיימים?
3
5
4
3
2
1
באיזו מידה היית מסכים לקבל מידע פירסומי בדואר האלקטרוני שלך ללא הסכמתך?
4.
5
4
3
2
1
באיזו מידה היית מסכים לקבל מידע פירסומי בדואר האלקטרוני שלך על פי הסכמתך ו/או דרישתך?
5.
5
4
3
2
1
[שאלות 6 - 11 הן בהנחה שביקשת לקבל מידע מחברות אלו (שאלה 5)] באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע על "חופשות ברגע האחרון" מחברת "אל-על" (או ממשווקי נופש אחרים) על דואר רגיל?
6.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע על "חופשות ברגע האחרון" מחברת "אל-על" (או ממשווקי נופש אחרים) על מידע בטלפון?
7.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע על מבצעי הנחה מחנויות אופנה ("פולגת", "קסטרו") על פני דואר רגיל?
8.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע על מבצעי הנחה מחנויות אופנה ("פולגת", "קסטרו") על פני מידע בטלפון?
9.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע שוטף מהבנק שלך (חשבונות, חסכונות, כרטיסי אשראי) על פני דואר רגיל?
10.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע שוטף מהבנק שלך (חשבונות, חסכונות, כרטיסי אשראי) על פני מידע בטלפון?
11.
5
4
3
2
1
בהנחה שחברה מסויימת מעוניינת להציע לך לרכוש את מוצריה, באיזו מידה הייתה מעוניין לקבל מידע זה בדואר האלקטרוני?
12.
5
4
3
2
1
באיזו מידה היית מעדיף לקבל את אותו המידע באמצעות הדואר לביתך?
13.
5
4
3
2
1
באיזו מידה היית מעדיף לקבל את אותו המידע באמצעות הטלפון (טלמרקטינג)?
14.
שאלות דמוגרפיות
1. מין:
זכר
נקבה
גיל:__________
מצב משפחתי:
רווק
נשוי
גרוש
אלמן
3. השכלה:
תיכונית
על תיכונית
אקדמאית (תואר ראשון)
תואר שני ומעלה
4. תעסוקה:
עצמאי
שכיר-מנהל
שכיר
בתפקידים אחרים
5. אזור מגורים:
ירושלים והסביבה
תל אביב והסביבה
חיפה והסביבה
באר שבע והסביבה
6. כמה שנים אתה עובד עם דואר אלקטרוני?
פחות משנה
עד שנתיים
יותר משנתיים.
רמת ההכנסה הממוצעת בישראל הינה 6500 ? למשפחה האם הנך:
מתחת לממוצע.
בממוצע.
מעל הממוצע.
הרבה מעל הממוצע.
8. כיצד היית מגדיר את עצמך?
חילוני.
מסורתי.
דתי.
52
גרף מס' 6
גרף מס' 7
גרף מס' 8

תגים:

ישיר · דואר · אלקטרוני · סחר · אלקטרוני · מקוון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק דרך האינטרנט", סמינריון אודות "שיווק דרך האינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.